
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak dbać o turbinę w dieslu, żeby móc mówić o jej długowieczności? Czy występuje kodeks zachowania kierowcy, który będzie obowiązywał, niezależnie od rodzaju posiadanej turbiny? Każdy posiadacz samochodu osobowego z układem turbodoładowania w silniku wolnossącym, jak i w wysokoprężnym musi zdawać sobie sprawę, że turbosprężarka mimo swej mocnej konstrukcji i materiałów ją tworzących, to właśnie zachowania kierowców w głównej mierze przyczyniają się do licznych awarii tego podzespołu. Nasz lekceważący stosunek do pojazdu i niefrasobliwa jazda z już istniejącą wadą turbiny jest gwoździem do trumny każdej turbiny.

Zasady działań zapobiegawczych awarii turbiny
Właśnie stałeś się szczęśliwym posiadaczem samochodu z układem turbodoładowania i zastanawiasz się, jak dbać o turbinę ze zmienną geometrią łopatek? Przede wszystkim należy mieć na uwadze fakt, że ten rodzaj geometrii jest w swym schemacie dużo bardziej problematyczny niż turbosprężarka o stałej geometrii. Po pierwsze, pamiętajmy o czynności, jaką jest chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu. Rozgrzane turbo musi mieć czas na ochłodzenie, więc zostawiając samochód na biegu jałowym przez około 2 minuty, dajemy czas na zmniejszenie temperatury oleju, który przepływa przez cały układ turbodoładowania. W takiej sytuacji możemy wspomóc się montażem urządzenia, jakim jest turbo timer. Jest on pewnego rodzaju opóźniaczem, zaprogramowanym tak, aby silnik samochodu był w trakcie pracy, bez konieczności naszej obecności w pojeździe. Po upływie określonego czasu i wystudzeniu turbosprężarki, turbo timer automatycznie kończy pracę i samochód jest unieruchomiony. Pozostając w temacie uzyskania określonej temperatury przez turbosprężarkę w danym momencie, musimy wspomnieć również o wprowadzaniu auta w ruch. W tym przypadku kierujemy się rozgrzaniem turbiny oraz uzyskaniem wyższej temperatury przez olej, który musi mieć sposobność prawidłowego smarowania i dotarcia do wszystkich elementów tego potrzebujących. Krótko mówiąc, unikamy „zimnego rozruchu”. Pamiętajmy o regularnych przeglądach samochodowych, sukcesywnej wymianie oleju i odpowiednim jego doborze, a będziemy mogli korzystać z turbo przez naprawdę długi czas.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze