Jak dbać o silnik z turbo? - 90% kierowców robi to źle!
Aby odpowiednio zadbać o silnik z turbo w naszym aucie, należy:
1. Wymieniaj regularnie olej silnikowy i filtry - olej jest niezbędny do prawidłowego smarowania i chłodzenia turbosprężarki.
2. Unikaj nieprawidłowej eksploatacji - nagłe zmiany obrotów silnika, takie jak gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie, mogą powodować przeciążenia turbosprężarki, w konsekwencji doprowadzając do jej awarii.
3. Regularnie serwisuj swój pojazd – podczas przeglądu mechanik dokładnie sprawdza turbinę i w przypadku usterki może od razu podjąć kroki naprawcze.
4. Tankuj dobrej jakości olejem napędowym – tanie paliwo zawierające zanieczyszczenia może powodować osadzanie się zabrudzeń i zmniejszenie wydajność turbosprężarki.
5. Obserwuj wizualnie pracę turbo i wsłuchuj się w dźwięki, jakie wydaje podzespół – może to pomóc szybko wykryć ewentualną usterkę.
Podsumowując, aby zapewnić długą i bezproblemową pracę turbo w naszym aucie, należy pamiętać jak dbać o silnik z turbodoładowaniem.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |


Co może uszkodzić turbinę?
Turbinę w dieslu może uszkodzić:
- brak lub niewłaściwa wymiana oleju napędowego - jeśli olej silnikowy jest niewłaściwej jakości lub jest wymieniany zbyt rzadko, to może to prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki,
- nagłe i częste zmiany obrotów silnika – nieprawidłowe użytkowanie pojazdu może spowodować przeciążenie turbo,
- zabrudzony układ dolotowy i wydechowy – powoduje to zmniejszenie wydajności podzespołu,
- nieprawidłowa instalacja,
- niesystematyczne serwisowanie – podczas przeglądu mechanik może wychwycić ewentualne usterki.
Niestosowanie się do powyższych zasad może uszkodzić lub znacznie skrócić żywotność turbosprężarki.
Regeneracja turbosprężarki - czy warto?

Tak, jak najbardziej warto regenerować turbosprężarkę, zamiast wymieniać ją na nową fabrycznie część. Usługa regenerowania pozwala nam znacznie zaoszczędzić, ponieważ wymiana na nowy podzespół to często koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Jeśli usługa jest dobrze wykonana, turbina powinna działać tak samo dobrze, jak nowa. Ponadto regeneracja turbo jest bardziej przyjaznym środowisku rozwiązaniem niż wymiana, ponieważ nowy podzespół wiąże się z produkcją nowych części i materiałów, co generuje zanieczyszczenia.
Jeśli zdecydujesz się na regenerację turbosprężarki, ważne jest, aby wybrać renomowany serwis, który oferuje gwarancję na usługę. Gwarancja pozwoli Ci na wymianę regenerowanej turbosprężarki, jeśli ta ulegnie awarii w okresie gwarancji.
Turbosprężarka - jak rozpoznać awarię?
Uszkodzona turbina w dieslu wykazuje następujące objawy:
- zwiększone zużycie oleju napędowego i kopcenie czarnym dymem z wydechu,
- spadek mocy silnika, spowodowany niewystarczającym doładowaniem powietrza do komory spalania,
- wyciek oleju z turbo - może być to objawem uszkodzenia pierścieni uszczelniających lub innych elementów turbosprężarki.
Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów w swoim aucie, należy jak najszybciej udać się do specjalistycznego serwisu. Usterkę turbosprężarki należy usunąć jak najszybciej, aby zapobiec dalszym awariom, a nawet uszkodzeniu silnika przez turbinę.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek