
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Turbina chłodzona jest w głównej mierze przez olej silnikowy, który także zapewnia odpowiednie smarowanie turbo. W niektórych pojazdach zamontowany jest intercooler, który jest odpowiedzialny za dodatkowe chłodzenie turbosprężarki. Jednym z nowszych rozwiązań są zamknięte układy chłodzenia, gdzie ciecz chłodząca silnik również odpowiada za chłodzenie turbiny i innych podzespołów. Taka turbosprężarka chłodzona cieczą ma dodatkowe kanały przepływowe. Ten nowy rodzaj chłodzenia ma swoje dodatkowe zalety, między innymi jest to, że turbosprężarka zaraz po uruchomieniu silnika znacznie szybciej się rozgrzewa.
Chłodzenie silnika z turbo po intensywnej jeździe – Turbina chłodzona cieczą
Dłuższa i intensywna jazda wymaga odczekania co najmniej 90 sekund, zanim kierowca wyłączy silnik. W tym czasie powinniśmy utrzymać go na biegu jałowym, co pozwoli wytracić prędkość wirnikowi turbiny i obniżyć temperaturę urządzenia przez olej. Jeżeli przejechaliśmy krótszy dystans i na przykład była to jazda miejska, to chłodzenie w tej formie może trwać jedynie 30 sekund. Z kolei, jeżeli podróżujemy autostradą i zjeżdżamy na parking, na około 1-2 kilometry przed zjazdem warto nieco zwolnić, tak aby silnik pracował pod niedużym obciążeniem i na niskich obrotach. Wtedy nie mamy konieczności dłuższego chłodzenia jednostki napędowej i możemy wyłączyć ją tuż przed opuszczeniem samochodu.
1. Turbosprężarka chłodzona cieczą - Chłodzenie turbiny diesel
W standardowych urządzeniach turbo olej silnikowy doprowadzany jest pod ciśnieniem do sprężarki i zapewnia odpowiednie smarowanie oraz ułatwia odprowadzenie wydzielonego ciepła. Najnowszym rozwiązaniem są turbiny chłodzone płynem chłodniczym. W takim wypadku korpus podzespołu ma kanały wodne, przez które przepływa ciecz chłodząca silnik spalinowy. Kanały wykonane są w taki sposób, który umożliwia wyprowadzenie ciepła z miejsc najbardziej narażonych na występowanie wysokich temperatur nawet po zatrzymaniu silnika.

2. Jak dbać o turbinę? - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
1. Odczekaj chwilę przed startem – aby turbina pracowała prawidłowo, niezbędny jest olej doprowadzany pod ciśnieniem z układu smarowania silnika. Pamiętajmy, że mija kilkanaście sekund, zanim pompa wyśle olej do każdego zakamarka układu, dlatego gwałtowne ruszanie zaraz po odpaleniu silnika na zimno jest krótką drogą do zniszczenia turbiny.
2. Pamiętaj o regularnej wymianie oleju, a także flitów.
3. Odczekaj 2-3 minuty, zanim zgasisz silnik, szczególnie po dynamicznej i szybkiej jeździe, ponieważ wtedy turbina pracuje szybko, rozgrzewa się, a wirniki osiągają wysokie obroty.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze