Jak chłodzona jest turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina chłodzona jest w głównej mierze przez olej silnikowy, który także zapewnia odpowiednie smarowanie turbo. W niektórych pojazdach zamontowany jest intercooler, który jest odpowiedzialny za dodatkowe chłodzenie turbosprężarki. Jednym z nowszych rozwiązań są zamknięte układy chłodzenia, gdzie ciecz chłodząca silnik również odpowiada za chłodzenie turbiny i innych podzespołów. Taka turbosprężarka chłodzona cieczą ma dodatkowe kanały przepływowe. Ten nowy rodzaj chłodzenia ma swoje dodatkowe zalety, między innymi jest to, że turbosprężarka zaraz po uruchomieniu silnika znacznie szybciej się rozgrzewa.
Chłodzenie silnika z turbo po intensywnej jeździe – Turbina chłodzona cieczą
Dłuższa i intensywna jazda wymaga odczekania co najmniej 90 sekund, zanim kierowca wyłączy silnik. W tym czasie powinniśmy utrzymać go na biegu jałowym, co pozwoli wytracić prędkość wirnikowi turbiny i obniżyć temperaturę urządzenia przez olej. Jeżeli przejechaliśmy krótszy dystans i na przykład była to jazda miejska, to chłodzenie w tej formie może trwać jedynie 30 sekund. Z kolei, jeżeli podróżujemy autostradą i zjeżdżamy na parking, na około 1-2 kilometry przed zjazdem warto nieco zwolnić, tak aby silnik pracował pod niedużym obciążeniem i na niskich obrotach. Wtedy nie mamy konieczności dłuższego chłodzenia jednostki napędowej i możemy wyłączyć ją tuż przed opuszczeniem samochodu.
1. Turbosprężarka chłodzona cieczą - Chłodzenie turbiny diesel
W standardowych urządzeniach turbo olej silnikowy doprowadzany jest pod ciśnieniem do sprężarki i zapewnia odpowiednie smarowanie oraz ułatwia odprowadzenie wydzielonego ciepła. Najnowszym rozwiązaniem są turbiny chłodzone płynem chłodniczym. W takim wypadku korpus podzespołu ma kanały wodne, przez które przepływa ciecz chłodząca silnik spalinowy. Kanały wykonane są w taki sposób, który umożliwia wyprowadzenie ciepła z miejsc najbardziej narażonych na występowanie wysokich temperatur nawet po zatrzymaniu silnika.
2. Jak dbać o turbinę? - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
1. Odczekaj chwilę przed startem – aby turbina pracowała prawidłowo, niezbędny jest olej doprowadzany pod ciśnieniem z układu smarowania silnika. Pamiętajmy, że mija kilkanaście sekund, zanim pompa wyśle olej do każdego zakamarka układu, dlatego gwałtowne ruszanie zaraz po odpaleniu silnika na zimno jest krótką drogą do zniszczenia turbiny.
2. Pamiętaj o regularnej wymianie oleju, a także flitów.
3. Odczekaj 2-3 minuty, zanim zgasisz silnik, szczególnie po dynamicznej i szybkiej jeździe, ponieważ wtedy turbina pracuje szybko, rozgrzewa się, a wirniki osiągają wysokie obroty.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka w samochodzie jest chłodzona przez specjalną ciecz, która przepływa przez nią. Ta ciecz jest zwykle chłodzona za pomocą chłodnicy, która jest połączona z układem chłodzenia silnika. Ciecz ta, nazywana olejem smarowym, jest specjalnie przeznaczona do chłodzenia i smarowania turbosprężarki, by utrzymać ją w odpowiedniej temperaturze. Chłodzenie jest ważne dla długotrwałego i skutecznego działania turbosprężarki. Ciecz chłodząca jest bardziej skuteczna niż powietrze ze względu na większą pojemność cieplną i lepsze przenoszenie ciepła.