blog

Jak chłodzić turbinę w dieslu? - Poznaj metody ekspertów!

23 października 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Turbosprężarkę w Dieslu należy chłodzić przez co najmniej 90 sekund po zatrzymaniu samochodu, ale przed wyłączeniem silnika. Można również przed zatrzymaniem pojazdu powoli schodzić z wysokich obrotów i zmniejszać prędkość przed zatrzymaniem auta. Po zatrzymaniu samochodu powinien on pracować na jałowym biegu, aby umożliwić wirnikowi turbiny utratę prędkości. Dzięki temu pracujący w układzie olej zmniejsza temperaturę turbiny, stopniowo opuszczając jej wnętrze i następuje prawidłowe studzenie turbiny w silniku Diesla.

Naprawa Turbosprężarki w serwisie

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Regeneracja Turbo

Czy trzeba chłodzić turbinę w dieslu?

Oczywiście trzeba chłodzić turbosprężarkę w Dieslu, ponieważ turbo jest bardzo wymagającym podzespołem. Wirnik pracujący we wnętrzu turbiny może rozpędzić się nawet do 250 tys. obr./min., a to wymaga szczególnego chłodzenia oraz smarowania. W wyniku sprężania powietrza w jej wnętrzu podnosi się temperatura, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbiny, dlatego właśnie konieczne jest chłodzenie. Warto pamiętać, że turbiny w silnikach Diesla są narażone na duże obciążenia i nieustannie pracują w trudnych warunkach, koszty nowej turbosprężarki to nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, dlatego regularna konserwacja i dbanie o prawidłowe chłodzenie są kluczowymi aspektami do zapewnienia długotrwałego oraz niezawodnego działania silnika.

Czy turbina może się przegrzać?

Części do Turbo

Turbosprężarka w silnikach spalinowych, w tym silnikach Diesla, jak wspomnieliśmy wcześniej, może się przegrzać. Przegrzanie tego komponentu jest wynikiem nadmiernego wzrostu temperatury wewnątrz samej turbiny, bądź jest wypadkową dużego wzrostu temperatury w powietrzu poddawanym sprężaniu przez turbosprężarkę. Przyczyny przegrzania turbosprężarki obejmują głównie:
- przeciążenie – silnik jest nadmiernie obciążony lub pracuje na ekstremalnych warunkach;
- nieprawidłowa regulacja – nieprawidłowa regulacja lub konserwacja turbosprężarki może wpływać na jej wydajność i prowadzić do przegrzania;
- niewłaściwe chłodzenie – występuje w przypadku gdy, system chłodzenia turbosprężarki nie działa prawidłowo lub kierowca nieprawidłowo z niego korzysta;
- obiekty obce – gdy do turbo dostaną się obiekty obce lub zanieczyszczenia dochodzi do uszkodzeń i przegrzania;
- nieprawidłowe ciśnienie lub tempera oleju smarującego. W silnikach z turbosprężarkami olej pełni istotną funkcję w chłodzeniu i smarowaniu turbiny. Niewłaściwe ciśnienie lub temperatury oleju mogą prowadzić do przegrzania.

Czego nie lubi turbina?

Turbosprężarka jest bardzo wrażliwym elementem układu napędowego i często może ulegać awariom. Turbina nie lubi przede wszystkim:
1. Przegrzewania się.
2. Braku smarowania.
3. Ciał obcych w swoim wnętrzu.
4. Dużego przeciążania.
5. Zanieczyszczeń w oleju.
6. Niewłaściwego ciśnienia.
7. Nieprawidłowej temperatury powietrza ssącego.

W przypadku awarii turbosprężarki należy rozważyć opcję regeneracji turbo. To proces naprawy, który jest dużo bardziej ekonomicznym rozwiązaniem niż kupno nowego komponentu.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60