Jak chłodzić turbinę po jeździe?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Chłodzenie turbiny polega na pozostawieniu pracującego silnika na biegu jałowym przez około 1-2 minuty. W tym czasie wirnik turbiny jest w stanie wytracić prędkość, a olej silnikowy obniżyć temperaturę podzespołu. Jak widzimy, studzenie turbosprężarki po jeździe wcale nie trwa długo. Wystarczy, że kierowca zmieni kolejność wykonywanych czynności po dojechaniu do celu tak, aby gaszenie silnika było na końcu – odpięcie pasów bezpieczeństwa, spakowanie potrzebnych rzeczy i wyłączenie silnika. Co więcej, studzenie turbosprężarki możemy rozpocząć już podczas jazdy, wtedy wystarczy, że zwolnimy do takiej prędkości, przy której silnik będzie pracował na niskich obrotach.
Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Chłodzenie turbiny w dieslu
Po długiej i forsownej jeździe należy odczekać około 1-2 minut, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby wirnik turbiny wytracił prędkość, a pracujący olej obniżył temperaturę podzespołu, zanim jednostka zostanie wyłączona. Po podróży na krótszym dystansie wystarczy około 30 sekund, aby skutecznie ostudzić turbosprężarkę. Z kolei, jeżeli jedziecie autostradą i zjeżdżacie na stację paliw czy parking, powinniśmy zwolnić tempo jazdy mniej więcej 1-2 kilometry przed zjechaniem. Tak, aby jednostka napędowa pracowała na niskich obrotach, ale wciąż pod niedużym obciążeniem. W takim wypadku po zajechaniu do miejsca docelowego nie będzie już niezbędne długie studzenie silnika.
1. Chłodzenie silnika z turbo po intensywnej jeździe - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
O ile przy krótszych dystansach i kilkuminutowej podróży przy niewielkim obciążeniu nie trzeba się martwić kondycją silnika, o tyle przy bardziej dynamicznej, na przykład przy jeździe na autostradzie, czy drodze ekspresowej, kiedy korzystamy z całego potencjału napędu, przed wyłączeniem silnik powinien być studzony. Zwłaszcza wtedy, kiedy jest to jednostka turbodoładowana, która dzięki turbinie zapewnia lepszą elastyczność i dynamikę w trakcie jazdy. Jeżeli użytkownik pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę wyłączy rozgrzany silnik zaraz po zatrzymaniu samochodu, odetnie dopływ oleju do wciąż bezwładnie pracującego podzespołu. Na skutek tego temperatura środka smarującego szybko wzrasta, powodując jego zwęglenie, zacierając łożyska, a także zatykając kanały olejowe sadzą.
2. Studzenie turbiny i silnika po dynamicznej jeździe - Turbo timer do diesla
Aby zapobiec awariom spowodowanym niewłaściwym wyłączaniem silnika z turbiną, możemy zainstalować w swoim samochodzie turbo timer. Dzięki temu urządzeniu możemy spokojnie opuścić pojazd po zatrzymaniu, nie martwiąc się o pracę turbosprężarki. Po wyjęciu kluczy ze stacyjni, zamknięciu auta oraz włączeniu alarmu, silnik pozostaje uruchomiony jeszcze przez jakiś czas. Ten czas wyłączenia silnika ustawia się samodzielnie i jest to najczęściej jedna minuta.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby chłodzić turbosprężarkę po jeździe, należy zachować następujące zasady:
Po zakończeniu jazdy odczekaj kilka minut, zanim zgasisz silnik, aby dać turbosprężarce szansę na wychłodzenie się. Regularnie wymieniaj olej silnikowy i sprawdzaj jego poziom, aby zapewnić odpowiednie smarowanie i chłodzenie turbosprężarki. Unikaj nadmiernego obciążania silnika i przekraczania maksymalnych obrotów, ponieważ może to prowadzić do przegrzania turbosprężarki. Sprawdzaj stan intercoolera i upewnij się, że jest on odpowiednio chłodzony, ponieważ intercooler jest odpowiedzialny za chłodzenie powietrza dostarczanego do silnika. W razie potrzeby skontaktuj się z mechanikiem