
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Posiadasz intercooler zalany olejem? Jest to bezspornie objaw wadliwej turbosprężarki, a może nawet i silnika. Mowa tu oczywiście o sporej ilości tej cieczy na urządzeniu, którego głównym zadaniem jest chłodzenie powietrza sprężonego, pochodzącego z turbiny. Niewielkie ilości oleju, które występują praktycznie w każdym intercoolerze, nie powinny wzbudzić naszego niepokoju. Często pochodzi on od odmy, ze spalania paliwa, czy też zaworu EGR i jeżeli nie zauważamy innych podejrzanych objawów w funkcjonowaniu naszego pojazdu, to nie powinniśmy się martwić. Natomiast spora ilość oleju we wnętrzu intercoolera może oznaczać ciężkie uszkodzenia mechaniczne i obowiązek wymiany chłodnicy powietrza. Intercooler jako urządzenie chłodzące, wspiera utrzymywanie określonej temperatury w turbinie, w celu zachowania stabilnej pracy silnika, więc jego prawidłowe działanie, bezawaryjność, pełni istotną rolę w funkcjonowaniu układu turbodoładowania.

Czyszczenie intercoolera – opłaca się?
Jeżeli we wnętrzu intercoolera znajdują się śladowe ilości oleju, to warto samodzielnie zająć się jego wyczyszczeniem. Nie wymaga to dużych nakładów finansowych, a może zapobiec awarii tego urządzenia i konieczności wymiany na nowy. Środek intercoolera przepłukujemy parokrotnie specyfikiem, jakim jest benzyna ekstrakcyjna (rozpuszcza wszelkie smary i oleje), która ma własnościowi odparowujące. Jeżeli będziemy cyklicznie sprawdzać stan chłodnicy powietrza w swoim pojedzie, to może to wystarczyć w zapobieganiu wyraźnego spadku mocy i dynamizmu silnika. Na przebiegu lat oraz kilometrów przebytych przez samochód, powszechnym zjawiskiem jest zapocenie olejowe, którego skutkiem jest nieszczelny intercooler. Objawy, które o tym świadczą o zapoceniu to po prostu widoczne krople oleju. W takim wypadku należy tylko sporadycznie kontrolować ilość oleju występującego w miejscu chłodnicy. Problem zaczyna się, gdy turbina puszcza olej do intercolera. Wina głównie leży po stronie wirnika turbiny, który przepuszcza olej. Jeżeli chcemy zażegnać ten problem, należy zdecydować się na proces regeneracji turbosprężarki w autoryzowanym serwisie Bosch Car Service w Stalowej Woli.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze