Intercooler zalany olejem
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Posiadasz intercooler zalany olejem? Jest to bezspornie objaw wadliwej turbosprężarki, a może nawet i silnika. Mowa tu oczywiście o sporej ilości tej cieczy na urządzeniu, którego głównym zadaniem jest chłodzenie powietrza sprężonego, pochodzącego z turbiny. Niewielkie ilości oleju, które występują praktycznie w każdym intercoolerze, nie powinny wzbudzić naszego niepokoju. Często pochodzi on od odmy, ze spalania paliwa, czy też zaworu EGR i jeżeli nie zauważamy innych podejrzanych objawów w funkcjonowaniu naszego pojazdu, to nie powinniśmy się martwić. Natomiast spora ilość oleju we wnętrzu intercoolera może oznaczać ciężkie uszkodzenia mechaniczne i obowiązek wymiany chłodnicy powietrza. Intercooler jako urządzenie chłodzące, wspiera utrzymywanie określonej temperatury w turbinie, w celu zachowania stabilnej pracy silnika, więc jego prawidłowe działanie, bezawaryjność, pełni istotną rolę w funkcjonowaniu układu turbodoładowania.
Czyszczenie intercoolera – opłaca się?
Jeżeli we wnętrzu intercoolera znajdują się śladowe ilości oleju, to warto samodzielnie zająć się jego wyczyszczeniem. Nie wymaga to dużych nakładów finansowych, a może zapobiec awarii tego urządzenia i konieczności wymiany na nowy. Środek intercoolera przepłukujemy parokrotnie specyfikiem, jakim jest benzyna ekstrakcyjna (rozpuszcza wszelkie smary i oleje), która ma własnościowi odparowujące. Jeżeli będziemy cyklicznie sprawdzać stan chłodnicy powietrza w swoim pojedzie, to może to wystarczyć w zapobieganiu wyraźnego spadku mocy i dynamizmu silnika. Na przebiegu lat oraz kilometrów przebytych przez samochód, powszechnym zjawiskiem jest zapocenie olejowe, którego skutkiem jest nieszczelny intercooler. Objawy, które o tym świadczą o zapoceniu to po prostu widoczne krople oleju. W takim wypadku należy tylko sporadycznie kontrolować ilość oleju występującego w miejscu chłodnicy. Problem zaczyna się, gdy turbina puszcza olej do intercolera. Wina głównie leży po stronie wirnika turbiny, który przepuszcza olej. Jeżeli chcemy zażegnać ten problem, należy zdecydować się na proces regeneracji turbosprężarki w autoryzowanym serwisie Bosch Car Service w Stalowej Woli.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli intercooler jest zalany olejem, oznacza to, że najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia uszczelniaczy na wałku korbowym lub uszczelniaczy zaworów. To może prowadzić do przedostawania się oleju do intercoolera i utrudniać pracę silnika. W takim przypadku konieczna jest natychmiastowa naprawa lub wymiana uszkodzonych części, w przeciwnym razie może to prowadzić do poważniejszych awarii silnika.