Ile wytrzymuje turbo w TDI?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbo w TDI, które jest prawidłowo użytkowane, powinno działać tyle czasu co silnik – takie są założenia producentów. W rzeczywistości jest trochę inaczej, ponieważ do regeneracji trafiają turbiny z przebiegiem 30 000 km, ale także i z 200 000 kilometrów. Dlatego to, ile wytrzyma twoja turbosprężarka, w dużej mierze jest uzależnione od tego, w jaki sposób dbasz o układ turbodoładowania. W związku z tym każdy kierowca powinien zapoznać się z zaleceniami związanymi z poprawną eksploatacją turbodoładowane samochodu, w celu ochrony podzespołu przed niechcianą, nieoczekiwaną awarią.
Masz w aucie turbo? Będziesz miał wydatki! - Problemy z turbina po regeneracji
Problemy z turbiną dotykają coraz większej liczby samochodów. Mimo tego, że turbosprężarka teoretycznie powinna wytrzymać tylce co silnika, z wielu powodów okazuje się znacznie krótsza. Przede wszystkim sprawność turbo zależy od jakości części – jeżeli turbina jest oryginalna, można liczyć na bezawaryjną pracę dłużej niż w przypadku tańszych, najczęściej wcześniej używanych zamienników. Istotne znaczenie ma również styl jazdy kierowcy oraz systematyczna dbałość o ten podzespół. Każdy użytkownik turbodoładowanego pojazdu powinien stosować się do konkretnych zasad w celu przedłożenia żywotności turbiny. Jeżeli proces regeneracji turbosprężarki przebiegł nieprofesjonalnie, możemy mieć problemy z podzespołem, a nawet uszkodzić silnik.
1. Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI 90KM ze zmienną geometrią? - Ile wytrzymuje turbina po regeneracji
Turbina ze zmienną geometrią łopatek, w typowo użytkowanym samochodzie powinna wytrzymać około 200 000 kilometrów. Turbo o zmiennej geometrii jest stosowane wyłącznie w silnikach Diesla, ale i tak stanowi ogromną część wszystkich użytkowanych turbosprężarek na rynku. Wprowadzenie zmiennej geometrii kierownic pozwoliło poprawić osiągi jednostek wysokoprężnych, ale i stało się źródłem nowych problemów. W porównaniu di niemal bezawaryjnego zaworu upustowego, znanego z konwencjonalnych turbin, mechanizm VNT jest rozwiązaniem nieco bardziej delikatnym, podatnym na zanieczyszczenia i uszkodzenia oraz nieco trudniejszym w naprawie. Turbina po profesjonalnie przeprowadzonej regeneracji powinna wytrzymać tyle samo co nowy podzespół.
2. Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Ile wytrzymuje turbina
Po pokonaniu dłuższego dystansu, przed zgaszeniem silnika najważniejsze jest to, aby odczekać około 1-2 minut. W tym czasie wirnik turbiny może spokojnie zredukować swoje obroty do zera, a olej swobodnie spłynąć do miski olejowej. Turbosprężarka, jak i silnik schłodzą się. Nagłe zgaszenie jednostki napędowej może spowodować, że obracający się wirnik doprowadzi do skoksowania się oleju, co w konsekwencji może być przyczyną powstawania zatorów w przewodach olejowych. Prawidłowo eksploatowana turbosprężarka powinna wytrzymać tyle, co i silnik samochodu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Okres eksploatacji turbosprężarki w silniku TDI (diesel common rail) zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki eksploatacyjne, jakość paliwa i oleju silnikowego oraz prawidłowość serwisowania. W przypadku prawidłowego użytkowania i odpowiedniej obsługi turbosprężarka w silniku TDI może wytrzymać od 150 000 do 300 000 kilometrów lub więcej.
Jednak należy pamiętać, że turbosprężarka jest elementem podatnym na zużycie i może ulec awarii lub uszkodzeniu z różnych przyczyn, takich jak niedrożność układu dolotowego, zbyt duże ciśnienie w układzie dolotowym, zbyt duże obciążenie silnika lub nieprawidłowa obsługa. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan turbosprężarki i w razie potrzeby wykonywać odpowiedni serwis.