
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbina, która jest prawidłowo użytkowana powinna działać tyle czasu co silnik – takie jest założenie producentów. Rzeczywistość okazuje się nieco inna, ponieważ w naszym serwisie regenerowaliśmy turbiny z przebiegiem 35 000 km, ale również i z 180 000 km. Tak więc to ile wytrzyma turbina w Twoim 1.9 TDI, w dużej mierze uzależnione jest od tego, w jaki sposób dbasz o układ turbodoładowania. Warto zatem zapoznać się z zaleceniami związanymi z poprawną eksploatacją turbiny, w ten sposób z pewnością uchronisz turbo przed niechcianą, nieoczekiwaną usterką.
Jak dbać o turbosprężarkę - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
W pierwszej kolejność należy pamiętać o systematycznej kontroli poziomu oleju oraz o cyklicznych jego wymianach. Podczas wymiany oleju należy także zadbać o nowe filtry: powietrza oraz oleju – ich jakość ma znaczenie. Po odpaleniu pojazdu należy w spokojnym tempie pokonywać pierwsze kilometry, zbyt wysokie obroty na zimnym silniku mogą znacznie go nadwyrężyć. W przypadku kończenia jazdy należy odczekać 1-2 min, w celu schłodzenia turbiny. Jeżeli wystąpią jakiekolwiek objawy świadczące o usterce turbosprężarki, należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu jej naprawy.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina czy można jechać
Zużyte turbo rozpoznać można po gęstych ciemnych kłębach dymu wydobywających się z układu wydechowe. Jednak w przypadku nieszczelności turbosprężarki, spaliny mogą również uwalniać się z obudowy turbo. Kolejną oznaką awarii turbo jest wyciek oleju – przyczyną może być zbyt wysokie ciśnienie w obudowie turbo oraz jego nieszczelność. Objawami awarii turbosprężarki są również spadek mocy pojazdu, szarpanie silnikiem, głośna praca turbo. Również wzmożone spalanie sugerować może usterkę układu turbodoładowania.
Nie ma dokładnie określonej ilości przejechanych kilometrów, kiedy następuje wymiana turbosprężarki. Jej żywotność równa powinna być żywotności jednostki napędowej – taka była koncepcja inżynierów. Turbosprężarka powinna „wystarczyć” na około 200 000 przejechanych kilometrów, jednak rzeczywistość bywa nieco bardziej drastyczna, ponieważ regenerowaliśmy turbosprężarki, które nie przejechały nawet 50 000 kilometrów.

Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Po dłuższej i wyczerpującej podróży należy pamiętać o ostudzeniu silnika, jak i turbo. Wystarczy odczekać około 1-2 min na biegu jałowym, w tym czasie nie tylko ochłodzi się turbo, ale również wirnik ma czas na swobodne wyhamowanie swojej pracy. Nagłe odcięcie zasilania w trakcie, kiedy wirnik jeszcze pracuje spowodować może powstanie nagaru, który utrudnić może swobodny spływ oleju w przewodach, ale także doprowadzić może do blokady mechanizmu zmiennej geometrii turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze