Ile wytrzymuje turbina w benzynie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Ile wytrzymuje turbina w benzynie i czy jej żywotność jest stosunkowo dłuższa niż w dieslu? Coraz popularniejszym zakupem samochodowym jest auto z silnikiem benzynowym wraz z turbodoładowaniem. Spotkać auto bez załączonego turbo to już nie lada gratka, jednak korzystanie z takiego rozwiązania nie jest skomplikowane i nie przyniesie większych szkód, jeżeli będą zachowane odpowiednie zasady. Zachowanie standardów spowoduje dłuższe działanie turbosprężarki w samochodach osobowych z silnikiem wolnossącym.
Turbina w samochodzie benzynowym – czy ma sens?
Silnik wolnossący pozbawiony turbo to prosty mechanizm pozbawiony turbosprężarki oraz jej układu chłodzącego. Mechanizm ulega zmianie podczas schematu z turbodoładowaniem. Następuje dodanie elementów odpowiedzialnych za turbo przyspieszenie. Wprowadzenie do pracy maszyny wirnikowej sprawia opóźnioną odpowiedź na pedał gazu. Cały mechanizm działania jest toporniejszy i bardziej złożony, nie tylko pod kątem budowy, ale również pracy. Turbodoładowanie w benzyniaku wymaga szczególnego traktowania auta. „Wolnossaki” obsadzone w maszynę wirnikową to niestety zwiększone koszty naprawy ze względu na wielość urządzeń w nich występujących, typu intercooler. Ile wytrzymuje turbina w benzyniaku? Tak długo, jak tylko nasze czynności pielęgnacyjne będą realizowane w sposób dokładny i systematyczny. Jeżeli dopatrzyliśmy się niepokojących objawów, które mogą świadczyć o wadzie turbo, to jak sprawdzić turbinę w silniku benzynowym? Podobnie jak w turbosprężarkach zamieszczonych w silnikach wysokoprężnych, powinniśmy się udać jak najszybciej na specjalistyczny przegląd do autoryzowanego serwisu. Samodzielna akcja rozpoznawcza może nie przynieść pozytywnego w skutkach rozwiązania i może zaszkodzić już awaryjnemu układowi turbodoładowania. Jak jeździć z turbiną benzyną, żeby nie trafić zaraz w ręce mechanika? Istotną rzeczą jest uświadomienie sobie, w jakich warunkach będę głównie użytkować samochód z turbodoładowaniem. Jeżeli jesteśmy mieszkańcem miasta, to pokonanie tras miejskich może okazać się dość dobrym rozwiązaniem. „Wolnossaki” świetnie radzą sobie w takich warunkach, ze względu na możność nagłego przyspieszenia i prędkość osiąganej mocy. Schody zaczynają się w kwestii ekonomiczności jazdy. Spore zużycie paliwa może być dużym minusem połączenia benzyniaka z turbosprężarką. Sytuacja spalania ulegnie zmianie poza strefą miejską.
Czy wiesz, jak dbać o silnik benzynowy z turbiną?
Każdy pojazd, niezależnie od posiadanego silnika, powinien być odpowiednio traktowany. Tylko zachowanie określonych działań, wspomoże w wydłużeniu działania turbosprężarki oraz silnika. Jeżeli jesteś posiadaczem silnika wolnossącego, to musisz zapoznać się i jak najszybciej przysposobić poszczególne czynności. Po pierwsze, wprowadzenie samochodu w ruch, powinno nastąpić po upływie 2 minut. Dlaczego? Odpowiadając często na pytanie kierowców - kiedy włącza się turbina w samochodzie? Otóż od razu po zapaleniu silnika, dlatego taki czas jest niezbędny do otrzymania odpowiedniej temperatury oleju, który musi uzyskać określoną gęstość, aby zasilić wszystkie wymagane tego części. Dobór odpowiedniego oleju również jest istotną kwestią. Jego cykliczny przegląd, to jest sprawdzenie ilości, jak również daty ważności przyczynia się do właściwego jego działania. Dbanie o podwyższenie temperatury silnika podczas początku naszej trasy jak tak samo ważne, jak ostygnięcie silnika, po zakończeniu podróży. Po zakończeniu dynamicznej jazdy silnik potrzebuje spadku temperatury szczególnie po przebytej dużej ilości kilometrów. Tylko tak sforsowana maszyna wirnikowa wymaga działania, jakim jest chłodzenie turbiny. Ile czasu potrzebuje, aby móc spokojnie przekręcić klucz w stacyjce? Opinie są różne. Jeżeli przebyta podróż obejmowała kilkadziesiąt, a nawet kilkaset kilometrów, to czas około 5-10 minut musi wchodzić w grę. Jeżeli przebyliśmy krótką drogę, to minuta chłodzenia powinna być wystarczająca. Przestrzeganie tych paru prostych do zapamiętania zasad, nie powinno sprawić nam żadnej trudności, czy wyrzeczeń. Kierowcy muszą się wykazać jedynie cierpliwością i systematycznością.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Pracuję w wydziale komunikacji i widzę na bieżąco ruch na rynku samochodowym. Jakoś tak się dziwnie składa, że "uturbionych" silników w autach ponaddziesięcioletnich praktycznie na rynku wtórnym brak. Są oczywiście pojedyncze egzemplarze, ale to są auta, które rzeczywiście nie mają imponującego przebiegu, jak na swój wiek. Oczywiście królują diesle, ale silników benzynowych wolnossących bez turbiny też nie brakuje i to z pokaźnymi dosyć przebiegami. Proponuję też wejść na "otomoto" i sprawdzić np. Fordy Mondeo z silnikami 1,0 ecoboost z rocznika np. 2015, a potem poszukać nawet starszych np. benzynowych Mazd wolnossących z silnikami 2,0, samochodów z koncernu VAG z silnikami 1,6 i 1,4 FSI (nie mylić z TSI), czy Opli z silnikami 1,8 itp.Chodzi oczywiście o auta "na chodzie". Jeśli nawet współczesne turbobenzyny, przy odpowiedniej dbałości, wytrzymają 300 kkm, to nie wytrzyma tyle ich osprzęt, turbiny, koła dwumasowe itp, że o GPF czy dwusprzęgłowym automacie nie wspomnę. Sam mam drugie auto w rodzinie Hyundai I20, 12-letni z LPG z silniczkiem 1,3 o mocy 75KM, bez turbiny. To auto ma już nalatane 300 kkm i nadal ma ochotę do jazdy.
Trwałość turbosprężarki zależy od kilku czynników, takich jak: jakość używanego oleju, styl jazdy kierowcy, jak również od regularności serwisowania. W przypadku samochodów z silnikiem benzynowym, trwałość turbosprężarki może się wahać od kilku do kilkunastu lat, w zależności od tych czynników. W przypadku, gdy samochód jest odpowiednio serwisowany i użytkowany, a kierowca unika szybkiego przyspieszania i jazdy z niskim poziomem oleju, turbosprężarka może działać nawet do 150-200 tys. km. Jednakże, niektóre turbosprężarki mogą ulec uszkodzeniu już po kilku latach i kilku tysiącach przejechanych kilometrów, jeśli nie są odpowiednio serwisowane lub jeśli kierowca nie przestrzega zaleceń producenta dotyczących stylu jazdy. Dlatego ważne jest, aby regularnie serwisować swój samochód i przestrzegać zaleceń producenta dotyczących eksploatacji, aby zwiększyć trwałość turbosprężarki.
No chyba, że w aucie jest fabrycznie start-stop. Wtedy turbina staje się nieśmiertelna a silnik można wyłączyć praktycznie w każdej chwili aby oszczędzić kilka kropel benzyny