Ile wytrzymuje turbina od nowości?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Teoretycznie rzecz biorąc turbina powinna bezproblemowo działać przez cały okres eksploatacji silnika. Jednakże w praktyce często okazuje się, że turbosprężarki wytrzymują średnio 150-200 tysięcy kilometrów. Wielki wpływ na trwałość tego elementu ma sposób eksploatacji turbodoładowanego samochodu. Zdecydowana większość oferowanych obecnie silników wyposażona jest w turbosprężarkę. Zadaniem tego podzespołu jest podniesienie maksymalnego momentu obrotowego silnika i obniżenie prędkości obrotowej jednostki, przy której maksymalny moment jest dostępny. Dzięki temu jednostka napędowa zyskuje na elastyczności.
Jak dbać o turbosprężarkę - Jak prawidłowo eksploatować turbosprężarkę
Aby w odpowiedni sposób zadbać o turbosprężarkę, pierwsze kilometry należy pokonać spokojnym tempem, żeby dać środkowi smarnemu czas na rozgrzanie i możliwość krążenia w układzie bez większych trudności. Osiągnięcie temperatury roboczej zagwarantuje właściwe smarowanie turbiny i efektywne odprowadzenie ciepła. Podobnie jest z wyłączaniem auta po dynamicznej jeździe. Wirnik turbiny potrzebuje kilkudziesięciu sekund, aby wyhamować i się schłodzić. Wyłączenie silnika od razu po zatrzymaniu skutkuje przerwaniem dopływu oleju i zatrzymaniem jego pozostałości w rozgrzanym podzespole. Największym zagrożeniem dla turbo są zanieczyszczenia, które mogą przedostawać się do podzespołu wraz z olejem lub powietrzem.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Turbina do regeneracji objawy
Głównymi objawami uszkodzenia turbosprężarki w dieslu jest przede wszystkim spadek mocy samochodu i jego głośna praca. Często wtedy z układu wydechowego będą się wydobywać gęste kłęby dymu. Kierowca nie powinien bagatelizować widocznego ubytku oleju silnikowego, ponieważ może on wskazywać na wycieki. Nagłe, zwiększone spalanie oleju napędowego może sugerować, że z autem dzieje się coś podejrzanego. Oprócz tych wymienionych objawów właściciel samochodu może się spotkać też ze świstem, pogwizdywaniem turbiny podczas przyspieszania, a w skrajnych przypadkach urządzenie turbo może wydawać dźwięki przypominające wycie syreny karetki pogotowia.
Turbina - ile wytrzyma - Ile tys km wytrzymuje turbina
Turbina, która jest eksploatowana w odpowiedni sposób, powinna działać tyle czasu co silnik – tak zakładają producenci. Jednakże rzeczywistość okazuje się trochę inna, ponieważ podzespoły trafiają do naprawy z przebiegiem 35 000 km, ale również i z 180 000 km. To ile wytrzyma turbosprężarka w samochodzie, uzależnione jest w dużej mierze od tego, w jaki sposób kierowca dba o układ turbodoładowania. Dlatego warto zapoznać się z najważniejszymi zalecaniami, które dotyczą poprawnego użytkowania samochodu turbodoładowanego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarki są bardzo wytrzymałymi i trwałymi elementami układu napędowego, ale ich trwałość zależy od wielu czynników, takich jak sposób użytkowania samochodu, jakość paliwa, stan układu chłodzenia i smarowania, a także od samego projektu i jakości wykonania turbosprężarki. Średnia trwałość turbosprężarki to około 100 000-150 000 kilometrów, ale mogą one pracować nawet przez 200 000 kilometrów lub więcej, jeśli są odpowiednio użytkowane i serwisowane. Jeśli jednak użytkujesz samochód w sposób nieodpowiedzialny, np. jeździsz bardzo szybko lub nieodpowiednio dbasz o jego stan techniczny, możesz skrócić żywotność turbosprężarki. Jeśli zauważysz, że Twoja turbosprężarka działa nieprawidłowo lub masz jakiekolwiek wątpliwości co do jej stanu, skontaktuj się z mechanikiem, który oceni stan turbosprężarki i zaleci odpowiednie działania. W razie potrzeby będzie też w stanie zdiagnozować i usunąć ewentualne usterki.