Po regeneracji turbosprężarka, jeśli została odpowiednio naprawiona przez profesjonalistów, może służyć przez nawet 200 tys. kilometrów. Dobrze naprawione turbo często osiąga przebieg porównywalny do nowej turbiny. Jednak trwałość komponentu zależy od jakości samej regeneracji, stylu jazdy, systematyczności konserwacji oraz od dalszej eksploatacji pojazdu. Regularne serwisowanie, stosowanie odpowiedniego oleju oraz przestrzeganie zasad eksploatacji mogą znacząco wydłużyć żywotność turbosprężarki. Przy wyborze serwisu warto postawić na specjalistyczne warsztaty, które mają doświadczenie w regeneracji turbosprężarek i oferują minimum dwuletnią gwarancję na wykonaną usługę. Dzięki temu masz pewność, że naprawa została przeprowadzona profesjonalnie, a podzespół będzie działał niezawodnie przez długi czas.


Jak jeździć z turbiną po regeneracji?
Po regeneracji turbosprężarki warto zwrócić szczególną uwagę na sposób jazdy, aby uniknąć szybkiego zużycia naprawionego podzespołu. W pierwszych kilometrach po naprawie dobrze jest unikać agresywnej jazdy. Regeneracja turbosprężarki przywraca jej pełną funkcjonalność, ale delikatniejsze traktowanie w początkowej fazie użytkowania pozwala jej na spokojną adaptację. Pamiętaj, aby zawsze dbać o odpowiednią temperaturę silnika, ponieważ nagłe zmiany mogą negatywnie wpłynąć na działanie turbiny. Należy unikać również częstych, gwałtownych przyspieszeń oraz ostrego hamowania, ponieważ takie obciążenie może wpłynąć na naprawioną turbinę.
Czego nie lubi turbina?
Turbosprężarka nie lubi skrajnych warunków, takich jak:
1. Brak odpowiedniego smarowania – turbosprężarka jest elementem, który wymaga odpowiedniego smarowania olejem silnikowym. Niewłaściwy olej lub jego brak może prowadzić do szybszego zużycia lub nawet zatarcia turbosprężarki.
2. Nagłe zmiany temperatury – turbina jest bardzo wrażliwa na gwałtowne zmiany temperatury, szczególnie po długich trasach, kiedy silnik osiąga wysokie temperatury. Po zakończeniu długiej jazdy warto pozwolić jednostce napędowej na chwilę pracy na biegu jałowym, aby umożliwić turbinie stopniowe schłodzenie.
3. Zanieczyszczone paliwo – zanieczyszczenia w oleju napędowym mogą dostać się do układu turbosprężarki, co może uszkodzić jej precyzyjne mechanizmy. Regularne tankowanie na sprawdzonych stacjach paliw jest istotne, aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia turbiny.
Od czego się psuje turbosprężarka?
Do najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarki należą:
1. Brak smarowania – niewłaściwy olej lub jego niski poziom w układzie smarowania może prowadzić do przegrzewania turbosprężarki i jej zatarcia.
2. Przegrzewanie silnika – turbosprężarka jest wrażliwa na przegrzewanie. W przypadku niewłaściwego chłodzenia, może dojść do jej uszkodzenia. Ważne jest, aby po długiej jeździe pozwolić silnikowi na schłodzenie.
3. Nagłe zmiany obrotów – szybkie zmiany obrotów silnika, szczególnie po długiej jeździe, mogą nadmiernie obciążyć turbosprężarkę, prowadząc do jej uszkodzenia.
4. Problemy z układem paliwowym – zanieczyszczenia w paliwie lub jego zła jakość mogą wpłynąć na pracę turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze