Ile tysięcy kilometrów wytrzymuje turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Prawidłowo eksploatowana turbosprężarka, która pracuje w optymalnych warunkach, powinna bez większych trudności pokonać dystans 150-200 tysięcy kilometrów. Co ciekawe, jej wirnik osiąga prędkość do nawet 200 tysięcy obr./min., a tym samym w mechanizmie powstają wysokie temperatury, które dochodzą nawet do 400 stopni Celsjusza. Zadaniem turbosprężarki jest podniesienie maksymalnego momentu obrotowego silnika i obniżenie prędkości obrotowej jednostki, przy której maksymalny moment jest dostępny. Właśnie dzięki temu silnik zazwyczaj zyskuje na elastyczności, jest dynamiczniejszy od niższych obrotów. Mechanizm turbosprężarki jest stosunkowo prosty – na umieszczonym wewnątrz urządzenia wirniku znajduje się turbina, która napędzana jest strumieniem spalin oraz sprężarka powietrza, która tłoczy je do komór spalania.
Jak dbać o turbosprężarkę - Jak jeździć z turbiną benzyna
Aby wydłużyć żywotność turbosprężarki użytkownik powinien pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach:
1. Powolny start – aby turbina pracowała prawidłowo niezbędny jest olej doprowadzany pod ciśnieniem z układu smarowania silnika, który jest odpowiedzialny za smarowanie i jednoczesne chłodzenie turbosprężarki, dlatego po włączeniu silnika nie powinno się go od razu obciążać, musi minąć kilka sekund, zanim pompa prześle olej wirnika.
2. Regularna wymiana oleju, ponieważ szybsze zużycie turbosprężarki może być spowodowane zanieczyszczeniami zbierającymi się w oleju.
3. Odczekanie 2-3 minut przed zgaszeniem silnika – po dynamicznej jeździe przed wyłączeniem lepiej pozwolić, aby silnik popracował na wolnych obrotach przez kilka minut.
4. Nie przesadzaj z jazdą na niskich obrotach – sama jazda miejska może zaszkodzić sinikowi bardziej niż wkręcanie go na wysokie obroty.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Ile wytrzymuje turbina w benzynie
Do najczęstszych objawów uszkodzonej lub zużytej turbiny należy spadek mocy samochodu – auto będzie ociężale ruszać, a wejście w wysoki zakres obrotów będzie problematyczne. Kolejnym objawem jest widoczny ubytek oleju silnikowego, ponieważ uszkodzone turbo będzie pobierać o wiele większą ilość oleju z powodu zwiększonego tarcia i podwyższonej temperatury. Do innego objawu awarii turbiny zaliczymy nadmierny dym, który wydostaje się z rury wydechowej i nasila się wraz ze wzorem obrotów. Usterki mogą również powodować nieregularne rozwijanie mocy, hałas towarzyszący pracy turbosprężarki lub pojawianie się kodów błędu dotyczących, np. złego ciśnienia doładowania. Kolejnym z objawów jest pojawienie się oleju w układzie dolotowym, który może świadczyć o problemie z uszczelnieniem turbosprężarki.
Turbina po regeneracji i jej trwałość - Turbina do regeneracji
Turbosprężarka, która została poddana regeneracji przez profesjonalnych mechaników, ma trwałość porównywalną do nowej. Jej krótszy żywot po naprawie najczęściej wynika z tego, że nowa turbina pracuje na nowym silniku, zaś zregenerowana trafia do częściowo zużytego. Dlatego oznacza to gorsze warunki pracy, które decydują o ewentualnie mniejszej trwałości turbosprężarki po regeneracji. Specjaliści zajmujący się regeneracją turbin na co dzień twierdzą, że sam proces regeneracji nie jest trudny, natomiast ważny jest proces technologiczny i precyzja ich regeneracji. Najwyższą jakość regeneracji osiągniemy dzięki zachowaniu wszelkich zasad naprawy, wtedy turbina musi pracować jak nowa.
Turbosprężarka - Zaleta czy kłopot? - Ile wytrzymuje turbina w dieslu
Mechanizm działania turbiny jest dość łatwy – polega on na wpompowaniu do cylindrów większej ilości powietrza, dzięki czemu mieszanka spala jest dużo efektywniej. Mimo prostoty działania i budowy, to samo urządzenie jest bardzo precyzyjnie zmontowanym mechanizmem, o który użytkownik powinien odpowiednio dbać.
Jednakże wbrew wielu obiegowym opiniom, turbosprężarka nie jest elementem wysoce usterkowym, a prawidłowa jej eksploatacja wydłuży jej żywotność. Z biegiem czasu mimo wszystko jej parametry mogą się pogorszyć.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Żywotność turbosprężarki zależy od wielu czynników, takich jak jakość paliwa i oleju, styl jazdy, warunki drogowe, a także regularność przeglądów i konserwacji. W typowych warunkach eksploatacji, turbosprężarka może pracować od 50 000 do 150 000 kilometrów. Jednakże nie jest niezwykłe że zużycie turbosprężarki nastąpi wcześniej lub później. Istnieją przypadki gdzie turbosprężarki pracują nawet ponad 200 000 km bezproblemowo, ale to jest rzadkością, warto pamiętać, że turbosprężarka jest elementem zużywalnym i jego wymiana lub regeneracja będzie w końcu potrzebna.