Turbosprężarkę regeneracji możesz poddać kilkukrotnie, jednak nie zawsze jest to możliwe, zwłaszcza w przypadku poważnych i rozległych uszkodzeń mechanicznych. Aby jak najmniej martwić się o to, ile razy można regenerować turbinę, warto przestrzegać zaleceń producenta dotyczących użytkowania, regularnie jeździć na przeglądy, wymieniać filtry i olej. Wypracuj też nienaganną jazdę, tj. unikaj gwałtownego przyspieszania pojazdem, pozwalaj turbosprężarce odpowiednio się rozgrzać przed podróżą i schłodzić po niej.


Zanim wsiądziesz za kierownicę auta z zregenerowanym Turbo
Przed zamontowaniem regenerowanej turbosprężarki niezbędne jest skrupulatne sprawdzenie wszystkich powiązanych z nią systemów. Mechanik powinien skupić się zwłaszcza na elementach współpracujących z turbiną. Proces ten wymaga nie tylko oczyszczenia układu po awarii, lecz również dokładnej kontroli przewodów olejowych, systemu smarowania, a także układów dolotowego i wydechowego, zwracając szczególną uwagę na ich szczelność. Dodatkowo, konieczne jest wymienienie oleju silnikowego wraz z filtrem, a także dokładne sprawdzenie drożności układu odmy, który odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Wszystkie te kroki mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania turbosprężarki po jej regeneracji oraz przedłużenia jej żywotności.
Jak jeździć z turbiną po regeneracji

Dla kierowców, którzy zastanawiają się, jak prawidłowo korzystać z turbiny po regeneracji, zalecamy przestrzeganie ogólnych zasad eksploatacji tego systemu. Po zakończeniu jazdy ważne jest odpowiednie schłodzenie turbosprężarki, zwłaszcza po intensywnej jeździe. Dlatego zalecamy odczekanie 70-80 sekund przed wyłączeniem silnika, pozostawiając pojazd na biegu jałowym. Podczas rozruchu silnika również warto chwilę zaczekać, umożliwiając olejowi osiągnięcie odpowiedniej temperatury przed rozpoczęciem dynamicznej jazdy. To pozwala na równomierne rozprowadzenie oleju po całej turbosprężarce. Należy unikać agresywnej jazdy na wysokich obrotach, zwłaszcza na zimnym silniku, ponieważ system turbodoładowania słabo znosi ekstremalne warunki, szczególnie przy utrzymaniu wysokich obrotów.
Żywotność Turbo po naprawie
Turbosprężarka powinna wytrzymać około 240000 kilometrów. Wytrzymałość turbosprężarki po naprawie zależy głównie od działań podejmowanych zarówno przez kierowcę, jak i serwisantów. Choć zazwyczaj obie strony są świadome konieczności właściwej opieki nad turbosprężarką, czasami zaniedbania, których się dopuszczają, mogą przyczynić się do przyspieszenia procesu jej zużycia. Kierowca powinien być świadomy istotności reagowania na pierwsze sygnały możliwego uszkodzenia turbosprężarki, ponieważ musi on na nie szybko reagować. Oznaki te obejmują przede wszystkim wycieki oleju z turbiny, utratę mocy silnika, zmiany koloru spalin oraz niepokojące dźwięki dochodzące spod maski pojazdu. Ignorowanie tych objawów może niestety prowadzić do poważniejszych problemów.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze