
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Oleju do turbiny powinniśmy wlać około 20 cm3 i powinno to nastąpić przed ponownym montażem podzespołu, przez pracownika autoryzowanego serwisu. Po zamontowaniu turbiny samochodowej wlanie świeżego oleju do otworu dolotowego powinno być wykonane na przykład przy uruchomieniu rozrusznika silnika, który obraca kołem korbowym, przez około 30 sekund. Po zobaczeniu środka smarującego w przewodzie dopływowym należy pozwolić pracować silnikowi na wolnych obrotach. Takie działania są przeprowadzane w celu uniknięcia rozruchu pojazdu bez odpowiedniego poziomu smarowania, czyli tzw. suchego startu. Po takich działaniach ostatnim etapem jest analiza szczelności wszystkich kanałów olejowych.
Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Co wymienić przy wymianie turbiny
Bardzo ważne jest wyczyszczenie oraz sprawdzenie szczelności układu dolotowego, w tym kolektora, przewodów oraz Intercooler, a także kolektor wydechowy. Pamiętajmy o wymianie oleju na świeży, a także filtra powietrza i oleju, które spełniają wymogi producenta samochodu. Zalecane jest zdjęcie miski olejowej i oczyszczenie elementów przy pomnie oleju, a także wymiana przewodu zasilającego podzespół olejem oraz przewodu jego spływu. Bardzo ważne jest, aby przy montażu nowej turbosprężarki pod żadnym pozorem nie stosować płynnych uszczelniaczy. Po zamontowaniu turbiny powinniśmy obracać wałem korbowym, aż do pojawienia się świeżego oleju po stronie spływu środka smarującego z podzespołu.
1. Turbosprężarki - Instrukcja montażu - Zalewanie turbiny olejem
Do wyżej wymienionych zaleceń montażowych turbosprężarek, warto dodać jeszcze zalewanie turbosprężarki olejem. Powinniśmy napełnić ten podzespół świeżym olejem – 20 cm3, przy tym lekko obracając wirnikiem, co ułatwi rozprowadzenie środka smarującego. Wirnik turbiny nie powinien stawiać oporu, a jego odczuwalny luz promieniowy jest normalnym zjawiskiem, który zniknie po dostarczeniu oleju pod ciśnieniem. Środkiem smarnym należy jeszcze napełnić przewód olejowy zasilający turbosprężarkę, a także zamontować nowe uszczelki i śruby oraz stosować momenty dokręcania zgodnie z technologią dla danego pojazdu.

Tak naprawdę proces naprawy rozpoczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonej turbiny. Jeżeli tylko mamy możliwość, to na samym początku powinniśmy wypłukać układ smarowania, zmieniając filtr i olej na świeży oraz uruchomić silnik na kilkanaście minut – następnie wylewamy olej, który służył nam tylko do płukania i rozpoczynamy naprawę. Następnie powinniśmy zdiagnozować problem, ponieważ jeżeli nie nie wiemy dlaczego podzespół przestał działać, w zasadzie montaż nowej turbiny jest wykluczony. Warto jest sprawdzić ciśnienie oleju oraz drożność jego przewodów, sprawdzić i wyczyścić cały układ dolotowy, a także zwrócić uwagę na szczelność wszystkich połączeń. Pamiętajmy, żeby wymienić wszystkie uszczelki na nowe, a także, aby nie stosować żadnych past montażowych czy substytutów uszczelek.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze