W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbina w samochodzie może osiągnąć nawet 250 tysięcy obr/min. Aby uświadomić sobie, jak wielka jest to wartość, wystarczy wspomnieć, że przeciętny silnik Diesla nie jest w stanie osiągnąć 8 tysięcy obr/min., a motor benzynowy 10 tysięcy obr./min. Przy tak ogromnych wartościach i podczas wywarzania ciśnienia powstaje bardzo dużo ciśnienia. Odprowadzenie tego ciepła, wraz z właściwym smarowaniem jest podstawowym warunkiem, którego spełnienie gwarantuje długą pracę turbosprężarki. Urządzenie turbo jest precyzyjnym podzespołem, którego wirnik napędzany jest za pomocą spalin wydobywających się z silnika.
Turbodoładowanie - Od ilu obrotów załącza się turbo w dieslu
Turbodoładowanie jest rozwiązaniem pozwalającym na zwiększenie mocy i osiągów jednostki napędowej. W tym układzie główną rolę odgrywa turbosprężarka – montaż tego podzespołu umożliwia dostarczenie do komory silnika większej ilości mas powietrza, które właśnie wpływają na dodatkowe doładowanie. Zastosowanie turbin pozwala na uzyskanie wyższej mocy już przy niskiej pojemności skokowej. Kolejnym podzespołem, który wspomaga układ turbodoładowania, jest intercooler, który zaopatruje turbosprężarkę w masy powietrza.
Turbosprężarka - działanie, wady i zalety - Maksymalne obroty turbosprężarki
Urządzenie turbo jest to podzespół wykorzystujący spaliny, które napędzają elementy sprężające powietrze, następnie wlatujące do silnika. Dzięki turbodoładowaniu uzyskujemy większą moc silnika, a co idzie za tym – lepszą elastyczność. Wśród zalet turbo możemy wymienić: większą sprawność silnika – dzieje się to z powodu zwiększenia jego mocy, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, turbina nie obciąża silnika, ponieważ napędzana jest przez energię spalin, znacznie obniża emisję szkodliwych związków chemicznych, które pochodzą ze spalin, do atmosfery – przez co samochód turbodoładowany jest przyjaźniejszy dla środowiska. Do wad tego podzespołu zaliczymy: wysoką cenę turbo oraz fakt, że brak odpowiedniej eksploatacji może spowodować poważne uszkodzenia.
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Temperatura turbiny w dieslu
Prędkość obrotowa pracy urządzenia turbo może dochodzić nawet do 200 000 obr/min. Teraz wyobraźmy sobie, co się stanie, kiedy nagle odetniemy zasilanie – w tej sytuacji wirnik nadal będzie się kręcił, jednakże nastąpi odcięcie dopływu oleju silnikowego. To zachowanie spowoduje zwiększenie temperatury i następnie nastąpi zwęglenie oleju, jednocześnie blokujące przewody smarne. Turbina w Dieslu podczas pracy może osiągnąć temperaturę nawet około 800 stopni Celsjusza.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze