Ile obrotów ma turbina w samochodzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina w samochodzie może osiągnąć nawet 250 tysięcy obr/min. Aby uświadomić sobie, jak wielka jest to wartość, wystarczy wspomnieć, że przeciętny silnik Diesla nie jest w stanie osiągnąć 8 tysięcy obr/min., a motor benzynowy 10 tysięcy obr./min. Przy tak ogromnych wartościach i podczas wywarzania ciśnienia powstaje bardzo dużo ciśnienia. Odprowadzenie tego ciepła, wraz z właściwym smarowaniem jest podstawowym warunkiem, którego spełnienie gwarantuje długą pracę turbosprężarki. Urządzenie turbo jest precyzyjnym podzespołem, którego wirnik napędzany jest za pomocą spalin wydobywających się z silnika.
Turbodoładowanie - Od ilu obrotów załącza się turbo w dieslu
Turbodoładowanie jest rozwiązaniem pozwalającym na zwiększenie mocy i osiągów jednostki napędowej. W tym układzie główną rolę odgrywa turbosprężarka – montaż tego podzespołu umożliwia dostarczenie do komory silnika większej ilości mas powietrza, które właśnie wpływają na dodatkowe doładowanie. Zastosowanie turbin pozwala na uzyskanie wyższej mocy już przy niskiej pojemności skokowej. Kolejnym podzespołem, który wspomaga układ turbodoładowania, jest intercooler, który zaopatruje turbosprężarkę w masy powietrza.
Turbosprężarka - działanie, wady i zalety - Maksymalne obroty turbosprężarki
Urządzenie turbo jest to podzespół wykorzystujący spaliny, które napędzają elementy sprężające powietrze, następnie wlatujące do silnika. Dzięki turbodoładowaniu uzyskujemy większą moc silnika, a co idzie za tym – lepszą elastyczność. Wśród zalet turbo możemy wymienić: większą sprawność silnika – dzieje się to z powodu zwiększenia jego mocy, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, turbina nie obciąża silnika, ponieważ napędzana jest przez energię spalin, znacznie obniża emisję szkodliwych związków chemicznych, które pochodzą ze spalin, do atmosfery – przez co samochód turbodoładowany jest przyjaźniejszy dla środowiska. Do wad tego podzespołu zaliczymy: wysoką cenę turbo oraz fakt, że brak odpowiedniej eksploatacji może spowodować poważne uszkodzenia.
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Temperatura turbiny w dieslu
Prędkość obrotowa pracy urządzenia turbo może dochodzić nawet do 200 000 obr/min. Teraz wyobraźmy sobie, co się stanie, kiedy nagle odetniemy zasilanie – w tej sytuacji wirnik nadal będzie się kręcił, jednakże nastąpi odcięcie dopływu oleju silnikowego. To zachowanie spowoduje zwiększenie temperatury i następnie nastąpi zwęglenie oleju, jednocześnie blokujące przewody smarne. Turbina w Dieslu podczas pracy może osiągnąć temperaturę nawet około 800 stopni Celsjusza.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina w samochodzie działa w szerokim zakresie obrotów, ale zazwyczaj jej prędkość obrotowa jest znacznie wyższa niż prędkość obrotowa silnika. Prędkość obrotowa turbiny może sięgać nawet 250 000 obrotów na minutę lub więcej, w zależności od konkretnego modelu samochodu i jego układu napędowego. Turbina jest napędzana ciepłym spalinami, które są wytwarzane podczas pracy silnika i kierowane do niej przez układ dolotowy. Im więcej spalin trafia do turbiny, tym większa jest jej prędkość obrotowa. Turbina przekazuje swoją moc na wał silnika za pomocą paska lub łańcucha, dzięki czemu może wspomagać silnik w procesie spalania paliwa i zwiększać jego moc.