
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Koszt nowej turbiny do diesla waha się w granicach od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Turbosprężarka jest dobrze dopracowanym i precyzyjnie wykonanym podzespołem i poza nielicznymi wyjątkami nie psuje się sama z siebie i w teorii powinna wystarczyć na całe życie silnika. Pamiętajmy, że turbosprężarka jest bardzo wrażliwa na niewłaściwe warunki pracy. Aby nowy podzespół długo i bezawaryjnie służył, to mechanik przed jej zamontowaniem powinien znaleźć i usunąć przyczyny, które wcześniej doprowadziły do awarii tego elementu. Zdaniem specjalistów do najczęstszej przyczyny awarii turbo zaliczymy brak odpowiedniego smarowania, często też źródłem uszkodzeń jest zanieczyszczony olej.
Studzenie turbiny i silnika po dynamicznej jeździe - Turbosprężarka 1.9 TDI 110KM
Turbina pracuje w bardzo ciężkich warunkach, ponieważ jest ona napędzana gazami wylotowymi silnika, które rozpędzają znajdujący się wewnątrz wirnik nawet do 200 000 obr./min. w temperaturze kilkuset stopni Celsjusza. Tak wysokie temperatury i obroty wymagają odpowiedniego chłodzenia i smarowania, za które w obu przypadkach odpowiedzialny jest olej silnikowy. Jeżeli wyłączymy mocno rozgrzany silnik, to odetniemy dopływ środka smarującego do turbosprężarki, a dokładniej do jej łożysk ślizgowych i oporowych, które wciąż bezwładnie pracują. Istnieją dwa sposoby na prawidłowe studzenie turbiny – po zatrzymaniu na miejscu docelowym warto odczekać co najmniej 1-2 minuty z silnikiem pracującym na biegu jałowym lub zwolnić tempo jazdy 1-2 kilometry przez planowanym postojem, tak aby silnik pracował pod niedużym obciążeniem, na niskich obrotach.
1. Masz w aucie turbo? Będziesz miał wydatki! - Turbina 1.9 tdi objawy
Do awarii turbosprężarki możemy doprowadzić poprzez zbyt rzadkie zmiany oleju silnikowego, a także filtrów – długa jazda bez wymiany będzie skutkować pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbosprężarki. Nieprawidłowo dobrany olej lub jego zła jakość będą wpływać negatywnie na nasz podzespół. Jednym z najczęściej występujących objawów uszkodzenia turbiny jest specyficzny gwizd podczas przyspieszania. Przy uszkodzonym podzespole zauważymy także ubytek oleju silnikowego. Odczujemy również wyraźny spadek mocy silnika. Jeśli wystarczająco wcześnie wykryjemy awarii turbiny, możemy ją zregenerować, jednakże jak już jest za późno, trzeba będzie kupić nową turbosprężarkę.

2. Dlaczego psuje się turbo? - Turbosprężarka 1.9 TDI 105 KM
Przyczyną przedwczesnego zepsucia się turbiny są czasami błędy konstrukcyjne, jednakże najczęściej doprowadza do tego niewłaściwy sposób eksploatacji. Najczęstszymi awariami tego podzespołu są: wycieki oleju, brak smarowania, uszkodzony wirnik oraz brak sterowania. O niewłaściwej pracy turbosprężarki w pierwszej kolejności powiadomi nas hałas wydobywający się spod maski samochodu – jest on często porównywalny do wycia syreny karetki pogotowia oraz nasila się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Także nagły spadek osiągów może wskazywać na to, że ten podzespół jest niesprawny. Po zauważeniu tych objawów powinno się natychmiast zakończyć podróż samochodem i oddać go do serwisu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze