Wymiana turbosprężarki trwa standardowo blisko 24-48 godzin, a dokładny czas określany jest przy etapie diagnozy stanu technicznego, okres ten uzależniony jest od wielu czynników takich jak:
- stan eksploatacji obecnej turbosprężarki i innych podzespołów samochodu;
- dostępność części zamiennych do danego rodzaju turbosprężarki;
- modelu i marki danego auta;
- umiejscowienia turbosprężarki w pojeździe;
- doświadczenia mechanika przeprowadzającego cały proces;
- innych dodatkowych prac, które są konieczne przy wymianie, np. wymiana filtra oleju oraz filtra powietrza na nowe.
Nie ma zatem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile czasu trwa wymiana turbiny, jednak pewne jest, że prace powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników, na specjalnie przygotowanych do tego maszynach.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Czy wymiana turbo jest trudna?
Sam proces wymiany turbosprężarki nie jest bardzo skomplikowany, jednak wymaga pewnych umiejętności i wykonania różnych działań, które zaczynają się jeszcze przed demontażem tego podzespołu. Na wstępie powinniśmy z dokładnością wypłukać cały układ smarowania oraz wymienić olej i filtr na nowy, kolejno uruchomić silnik na kilkanaście minut, a po upływie tego czasu wymienić olej, gdyż służyć on miał jedynie płukaniu. Potem następuje demontaż, czyszczenie i diagnostyka, regeneracja bądź wymiana na zupełnie nową turbosprężarkę.
Jak jeździć autem po wymianie turbiny?
Powinniśmy przede wszystkim stosować się do podstawowych zasad eksploatacji, tj. spokojnie ruszać w podróż, bez gwałtownego obciążania silnika pojazdu, nie wciskamy pedału gazu zaraz po uruchomieniu silnika, odczekujemy około 60 sekund, aby olej zyskał odpowiednią temperaturę i odpowiednio rozprowadzi się po całym układzie turbodoładowania. Zadbajmy również o odpowiednie schłodzenie turbosprężarki po długiej i intensywnej jeździe.

Po czym poznać że turbina jest do wymiany?
Najprostszą, a zarazem najlepszą metodą sprawdzenia turbo, jest podłączenie go do komputera diagnostycznego i rzetelna ocena mechanika. Turbosprężarka, gdy będzie nadawać się do wymiany, będzie dawała nam sygnały również poprzez:
- moc silnika znacznie się obniży;
- zaobserwujemy i odczujemy awarię nagrzewnicy powietrza;
- wzrośnie średnia zużycia paliwa;
- turbosprężarka będzie wydawać niepokojące dźwięki;
- na desce rozdzielczej pojawią się błędy diagnostyczne;
- odczuwalny będzie brak ciśnienia doładowania;
- pojawią się spaliny z rury wydechowej w różnych barwach;
- zauważalne będą osady oleju na obudowie silnika;
- wyczujemy zapach spalonego oleju w kabinie kierowcy;
- pojawi się szarpanie podczas przyspieszania pojazdem;
- może również pojawić się dym z okolic turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze