Ile chłodzić turbinę po jeździe?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Ile chłodzić turbinę po jeździe?
Po długiej jeździe z wysoką prędkością powinniśmy odczekać około 1-2 minuty, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby wirnik turbiny wytracił prędkość, a pracujący olej obniżył temperaturę podzespołu, zanim jednostka zostanie wyłączona. Po jeździe na krótszych dystansach wystarczy około 30 sekund, aby skutecznie ostudzić naszą turbosprężarkę. Z kolei, jeżeli podróżujesz autostradą i zjeżdżasz a parking czy stancję paliw, warto zwolnić tempo jazdy mniej więcej 1-2 kilometry przed zjechaniem. Tak, aby jednostka napędowa pracowała na niskich obrotach, ale wciąż pod niedużym obciążeniem. Wtedy po zjechaniu i zatrzymaniu pojazdu nie będzie niezbędne długie studzenie silnika.
Chłodzenie silnika z turbo po intensywnej jeździe - Chłodzenie turbiny w dieslu
Po długiej i intensywnej jeździe wymaga się odczekania co najmniej 1-2 minut, zanim kierowca wyłączy silnik. W tym czasie powinno się utrzymywać pracę samochodu na biegu jałowym, co pozwoli wytracić prędkość wirnikowi turbiny i obniży temperaturę podzespołu. Z kolei po krótszej i miejskiej podróży, chłodzenie w takiej formie możemy skrócić do jedynie 30 sekund. Natomiast, jeśli podróżujemy autostradą i zjeżdżamy na miejsce postoju, to na koło 1-2 kilometry przez zjazdem warto nieco zwolnić, tak aby silnik pracował pod niewielkim obciążeniem i na niskich obrotach. W takim wypadku nie musimy dłużej chłodzić jednostki napędowej i możemy wyłączyć ją tuż przed opuszczeniem samochodu.

Studzenie turbiny i silnika po dynamicznej jeździe - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
Turbosprężarka jest to podzespół, który pracuje w ekstremalnie ciężkich warunkach, ponieważ jest napędzana gazami wylotowymi silnika, które z kolei rozpędzają znajdujący się wewnątrz obudowy wirnik nawet do 200 000 obr/min, a temu dodatkowo towarzyszą ogromne temperatury. Tak wysokie obroty oraz temperatura wymagają odpowiedniego smarowania i chłodzenia, za które odpowiada olej silnikowy. Jeżeli wyłączymy mocno rozgrzany silnik, odetniemy dopływ oleju do turbiny, a dokładniej do łożysk ślizgowych i oporowych, które wciąż pracują bezwładnie.

Czy studzenie turbiny po dynamicznej jeździe jest konieczne? - Turbo timer do diesla
Turbina jest wymagającym podzespołem. Z racji tego, że pracuje w bardzo wysokich temperaturach, a wirnik znajdujący się w jej wnętrzu może się rozpędzić nawet do 200 tys. obr./min., a to wymaga odpowiedniego chłodzenia i smarowania. Dlatego po długiej, intensywnej jeździe należy schłodzić turbosprężarkę, a następnie zgasić silnik. Warto tutaj wspomnieć o urządzeniu, jakim jest TurboTimer. Dzięki niemu będziemy mogli spokojnie opuścić samochód po zatrzymaniu, nie martwiąc się o pracę turbosprężarki. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, zamknięciu pojazdu i włączenia alarmu, silnik pozostaje uruchomiony jeszcze przez jakiś czas. Po upłynięciu ustawionego czasu, jednostka napędowa zostaje unieruchomiona.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka w samochodzie z silnikiem Diesla jest chłodzona przez olej silnikowy, który przepływa przez nią podczas jazdy. Dlatego nie ma konkretnego czasu, po jakim należy chłodzić turbosprężarkę po jeździe. Jeśli jednak jeździsz samochodem z silnikiem Diesla z turbosprężarką w sposób ciągły, np. podczas dłuższej trasy, ważne jest, aby pozwolić silnikowi i turbosprężarce na chwilę wypoczynku po zakończeniu jazdy. Możesz to zrobić, odpalając silnik i pozostawiając go w tzw. "postoju" przez kilka minut, zanim go wyłączysz. W ten sposób umożliwisz olejowi silnikowemu przepłynięcie przez turbosprężarkę, co pozwoli na jej lepsze chłodzenie. Jeśli jeździsz krótkimi odcinkami lub często zatrzymujesz samochód na krótki czas, może być konieczne pozostawienie silnika w tzw. "postoju" przez dłuższy czas, aby umożliwić olejowi silnikowemu przepłynięcie przez turbosprężarkę i zapewnić jej odpowiednie chłodzenie. Pamiętaj, że ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju w silniku i wymieniać go w odpowiednim czasie, ponieważ odpowiednia ilość oleju jest niezbędna do prawidłowego chłodzenia turbosprężarki.