Hałasująca turbina
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Awaria turbo nie tylko jest widoczna i odczuwalna, ale również słyszalna. Dźwięk uszkodzonej turbiny, jakim może być gwizd, czy też zgrzyt, to najczęstsze odgłosy dochodzące spod maski. Jeżeli chodzi o przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu, to w dużej mierze spowodowane są one niedostateczną wiedzą właściciela pojazdu. Brak systematycznej wymiany i kontroli oleju oraz filtra, jak i nieodpowiednio dobrany olej silnikowy – to wszystko spowodować awarię turbiny. W przypadku doboru oleju silnikowego najlepiej stosować olej zlecany przez producenta, który posiada właściwości zarówno smarne, jak i chłodzące. Koleją przyczyną jest nieprawidłowe obchodzenie się z pojazdem – wciskanie pedału gazu do samego końca zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy jest on jeszcze zimny oraz brak schłodzenia turbo i silnika po długiej i dynamicznej jeździe - to rzeczy, których należy unikać, jeżeli zależy Ci na dłuższym życiu Twojej turbosprężarki.
1. Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna
Jednym ze sposobów na zweryfikowanie stanu układu turbodoładowania – które możesz przeprowadzić samodzielnie, jest nasłuchiwanie pracy pojazdu oraz obserwacja miejsca, w którym stoi auto. Podejrzany hałas turbiny, plama oleju pod samochodem, jak i obecność oleju np. na korpusie turbiny to znak, aby szybko udać się do serwisu.
Kolejny sposób to diagnostyka turbosprężarki w serwisie; można przeprowadzić ją przy pomocy specjalistycznego komputera diagnostycznego. W naszym serwisie diagnostyce poddać możemy również turbosprężarkę wymontowaną z samochodu. Tak naprawę ten ostatni sposób jest najbardziej wiarygodny, ponieważ nie tylko ocenimy stan turbo z zewnątrz, ale również poddać ją możemy kompleksowemu procesowi regeneracji.
Dlaczego dochodzi do zatarcia turbiny?
Uszkodzenie, jakim jest zatarta turbina – objawy to charakterystyczny pisk, zgrzyt, porównywalny do ścierających się ze sobą metalowych elementów. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest niewystarczające lub brak jakiegokolwiek smarowania. Turbosprężarka, która pracuje „na sucho” produkuje opiłki, które przedostać się mogą nie tylko do całego układu turbodoładowania, ale również i do jednostki napędowej, uszkadzając ją.
Pamiętać należy, że jazda uszkodzoną turbiną spowodować może liczne i nieodwracalne uszkodzenia nie tylko w układzie turbodoładowania, ale również w jednostce napędowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Hałasująca turbosprężarka może być spowodowana przez kilka czynników, w tym:
Wyeksploatowanie łożysk: Łożyska turbosprężarki mogą się zużywać z czasem, co może powodować hałas podczas pracy.
Uszkodzenie wałka kompresora lub turbiny: Jeśli wałek kompresora lub turbiny jest uszkodzony, może to powodować hałas podczas pracy.
Zanieczyszczenie oleju: Zanieczyszczenie oleju w turbosprężarce może prowadzić do zużycia elementów i hałasu podczas pracy.
Uszkodzenie sprężarki lub turbiny: Sprężarka lub turbiny mogą być uszkodzone przez korozję, przegrzanie, czy też nadmierne zużycie.
Niedokładna regulacja: Niedokładna regulacja lub brak konserwacji turbosprężarki może prowadzić do hałasu.
Jeśli hałas pojawia się nagle, trzeba natychmiast skontaktować się z mechanikiem, aby przeprowadzić diagnostykę i naprawić problem. Hałasująca turbosprężarka może oznaczać poważne uszkodzenie, które może prowadzić do awarii silnika.