Gwizd przy dodawaniu gazu [DIESEL]
Charakterystyczny świst, jak i gwizd przy dodawaniu gazu (diesel) jest oznaką awarii turbosprężarki. Innymi oznakami świadczącymi o uszkodzeniu turbo są:
- zużyty wirnik turbiny,
- zanieczyszczenie układu turbodoładowania,
- awaria intercoolera,
- nieszczelność elektrozaworu N75,
- awaria siłownika turbiny,
- dźwięk przypominający tarcie metalu o metal.
Zdarzenie, kiedy to turbina piszczy przy dodawaniu gazu, nie powinno zostać zignorowane, ponieważ jazda z uszkodzoną turbosprężarką spowodować może uszkodzenia silnika. Więc jeśli usłyszysz w Twoim BMW E60 gwizd przy dodawaniu gazu, jak najszybciej skontaktuj się z naszym serwisem w celu umówienia wizyty.
Gwizd przy dodawaniu gazu [BENZYNA]
Podobnie jak w przypadku silnika diesla, gwizd przy dodawaniu gazu może również wystąpić w silnikach benzynowych. Objawy takie jak, gwizd przy dodawaniu gazu (benzyna) są niemalże identyczne, jak te w silnikach wysokoprężnych. Jednak w przypadku silników benzynowych mamy możliwość zakupu dodatkowy akcesoriów takich jak:
- turbo timer, jego zadaniem jest spowodowanie opóźnienia wyłączenia się silnika,
- zawór blow-off, odpowiada za utrzymywanie stałego ciśnienia układu dolotowego.
Na żywotność turbosprężarki przede wszystkim wpływa eksploatacja użytkownika. Na nic się zdadzą wspominane akcesoria, jeżeli kierowca nie będzie wykonywał podstawowych czynności związanych z turbo takich jak: regularna diagnostyka stanu turbo, uzupełnianie oleju oraz chłodzenie turbiny po dłuższej jeździe z wysoką prędkością, a co najważniejsze - szybka reakcja na dźwięk, jakim jest świst przy dodawaniu gazu – diesel, jak i benzyna.
Dodaj komentarz
