blog

Gwizd przy dodawaniu gazu [DIESEL]

23 lutego 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Charakterystyczny świst, jak i gwizd przy dodawaniu gazu (diesel) jest oznaką awarii turbosprężarki. Innymi oznakami świadczącymi o uszkodzeniu turbo są:
- zużyty wirnik turbiny,
- zanieczyszczenie układu turbodoładowania,
- awaria intercoolera,
- nieszczelność elektrozaworu N75,
- awaria siłownika turbiny,
- dźwięk przypominający tarcie metalu o metal.

Zdarzenie, kiedy to turbina piszczy przy dodawaniu gazu, nie powinno zostać zignorowane, ponieważ jazda z uszkodzoną turbosprężarką spowodować może uszkodzenia silnika. Więc jeśli usłyszysz w Twoim BMW E60 gwizd przy dodawaniu gazu, jak najszybciej skontaktuj się z naszym serwisem w celu umówienia wizyty.

Regeneracja Turbosprężarki

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Gwizd przy dodawaniu gazu [BENZYNA]

Gwizd przy dodawaniu gazu [BENZYNA]

Podobnie jak w przypadku silnika diesla, gwizd przy dodawaniu gazu może również wystąpić w silnikach benzynowych. Objawy takie jak, gwizd przy dodawaniu gazu (benzyna) są niemalże identyczne, jak te w silnikach wysokoprężnych. Jednak w przypadku silników benzynowych mamy możliwość zakupu dodatkowy akcesoriów takich jak:
- turbo timer, jego zadaniem jest spowodowanie opóźnienia wyłączenia się silnika,
- zawór blow-off, odpowiada za utrzymywanie stałego ciśnienia układu dolotowego.

Na żywotność turbosprężarki przede wszystkim wpływa eksploatacja użytkownika. Na nic się zdadzą wspominane akcesoria, jeżeli kierowca nie będzie wykonywał podstawowych czynności związanych z turbo takich jak: regularna diagnostyka stanu turbo, uzupełnianie oleju oraz chłodzenie turbiny po dłuższej jeździe z wysoką prędkością, a co najważniejsze - szybka reakcja na dźwięk, jakim jest świst przy dodawaniu gazu – diesel, jak i benzyna.

Gwizd przy dodawaniu gazu [BENZYNA]
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Eryk
2023-01-13 10:31:32
Gwizd podczas dodawania gazu może być spowodowany różnymi czynnikami, takimi jak: uszkodzenie lub zużycie tłumika, nieszczelność w układzie dolotowym, problem z układem wydechowym, uszkodzenie lub zużycie części układu zasilania paliwem. Aby dokładnie zdiagnozować przyczynę gwizdu, należy skontaktować się z mechanikiem samochodowym, który przeprowadzi odpowiednie testy i przegląd pojazdu.
Krzysiek
2021-08-29 11:53:34
Gwizd nie musi oznaczac regeneracji turbiny. Moze to byc uszkodzenie wezyka przez co turbina jest przeladowana. Remont silnika czesto zdaza sie w przypadku automatycznej skrzyni biegów poniewaz zostaje wyssany olej z silnika nalezy pamietac aby zdlawic silnik
Benek
2021-08-13 09:31:43
Jeśli turbina piszczy przy dodawaniu gazu to lepiej od razu zadziałać... kolega przez zaniedbanie objawów awarii, uszkodził silnik i dużo go to kosztowalo...Ciesze sie, ze trafilem na ten artykuł!
Adrian
2021-07-07 15:35:37
Moje turbo wydawało podobne dźwięki, w porę natrafiłem na ten artykuł! Uratowaliście moją turbinę

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60