Gruszka turbiny - za co odpowiada?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Element turbosprężarki, jakim jest gruszka turbiny, wraz ze swoim cięgnem odpowiada za sterowanie kierownicami spalin mechanizmu zmiennej geometrii turbiny. Aktuator gruszki automatycznie ogranicza maksymalne doładowanie jednostki napędowej, co wpływa na żywotność oraz wydajność turbiny. Ze względu na to, że gruszka turbiny odgrywa bardzo ważną rolę w układzie turbodoładowania, jej sprawność jest zatem istotna.
Co to jest gruszka turbiny?
Gruszka turbiny zwana jest również siłownikiem podciśnieniowym razem z zaworem N75 sterują turbiną, a dokładniej jej ciśnieniem doładowania, awaria gruszki doprowadzić może do znacznego zaburzenia prawidłowej pracy turbiny, co wiązać się będzie głównie ze spadkiem mocy pojazdu.
Uszkodzona gruszka turbiny; objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę - uszkodzony zawór turbiny - objawy
Do głównych objawów wskazujących na uszkodzoną gruszkę turbiny należy znaczny spadek mocy pojazdu oraz jego praca w trybie awaryjnym. Towarzyszącym objawem jest również szarpanie podczas przyspieszania i zaburzona płynna praca samochodu. Ze względu na to, że gruszka odpowiada za położenie łopatek zmiennej geometrii turbiny, jej awaria spowodować również może poszerzenie się zjawiska turbodziury, co charakteryzuje się opóźnioną reakcją pojazdu na wciskany pedał gazu.
Jak pracuje gruszka turbiny - test gruszki turbiny
Prawidłowo pracujący siłownik podciśnieniowy powoduje, że praca sztangi turbiny jest płynna, jej ociężała praca, brak ruchów lub też skoki sztangi turbiny są oznaką jej niesprawności. Jeżeli podejrzewasz, że doszło do awarii Twojej gruszki turbiny, należy przeprowadzić test gruszki turbiny. Test ten możesz wykonać samodzielnie, wykorzystując do tego strzykawkę oraz wężyk; elementy te podłączyć należy do siłownika, a następnie strzykawką należy zassać powietrze. Jeśli po zassaniu powietrza sztanga opada, wskazywać to może na jej nieszczelność.
Innym, a zarazem wiarygodniejszym sposobem na przeprowadzenie testu gruszki jest podpięcie pojazdu pod tester diagnostyczny, który nie tylko odczyta błędy związane z niesprawną gruszką, ale również i pozostałe.
Jeżeli po zdiagnozowaniu gruszki powyższymi metodami i wykluczeniu awarii siłownika w dalszym ciągu jej praca nie jest regularna, być może należy poddać turbosprężarkę regulacji. W przypadku regeneracji turbosprężarki częstym błędem tego procesu jest źle ustawiona gruszka turbiny, czego objawem jest spadek mocy turbiny, który spowodować może, że nawet podjazd pod niewielkie wzniesienie okazać się może problematyczny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Gruszka turbiny jest ważnym elementem w procesie sprężania powietrza w turbosprężarce. Spaliny wypychające powietrze z silnika trafiają do gruszki turbiny i napędzają rotor turbiny. Z kolei napędzana turbina odbiera powietrze z zewnątrz i spręża je przez gruszkę kompresora do kolektora dolotowego silnika. Gruszka turbiny musi być odpowiednio uszczelniona i trwała, ponieważ ma ona do czynienia z wysokimi temperaturami i ciśnieniem. Jeśli gruszka turbiny jest uszkodzona lub nieuszczelniona, może to prowadzić do problemów z przepływem spalin i utraty mocy silnika.