W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Element turbosprężarki, jakim jest gruszka turbiny, wraz ze swoim cięgnem odpowiada za sterowanie kierownicami spalin mechanizmu zmiennej geometrii turbiny. Aktuator gruszki automatycznie ogranicza maksymalne doładowanie jednostki napędowej, co wpływa na żywotność oraz wydajność turbiny. Ze względu na to, że gruszka turbiny odgrywa bardzo ważną rolę w układzie turbodoładowania, jej sprawność jest zatem istotna.
Co to jest gruszka turbiny?
Gruszka turbiny zwana jest również siłownikiem podciśnieniowym razem z zaworem N75 sterują turbiną, a dokładniej jej ciśnieniem doładowania, awaria gruszki doprowadzić może do znacznego zaburzenia prawidłowej pracy turbiny, co wiązać się będzie głównie ze spadkiem mocy pojazdu.
Uszkodzona gruszka turbiny; objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę - uszkodzony zawór turbiny - objawy
Do głównych objawów wskazujących na uszkodzoną gruszkę turbiny należy znaczny spadek mocy pojazdu oraz jego praca w trybie awaryjnym. Towarzyszącym objawem jest również szarpanie podczas przyspieszania i zaburzona płynna praca samochodu. Ze względu na to, że gruszka odpowiada za położenie łopatek zmiennej geometrii turbiny, jej awaria spowodować również może poszerzenie się zjawiska turbodziury, co charakteryzuje się opóźnioną reakcją pojazdu na wciskany pedał gazu.
Jak pracuje gruszka turbiny - test gruszki turbiny
Prawidłowo pracujący siłownik podciśnieniowy powoduje, że praca sztangi turbiny jest płynna, jej ociężała praca, brak ruchów lub też skoki sztangi turbiny są oznaką jej niesprawności. Jeżeli podejrzewasz, że doszło do awarii Twojej gruszki turbiny, należy przeprowadzić test gruszki turbiny. Test ten możesz wykonać samodzielnie, wykorzystując do tego strzykawkę oraz wężyk; elementy te podłączyć należy do siłownika, a następnie strzykawką należy zassać powietrze. Jeśli po zassaniu powietrza sztanga opada, wskazywać to może na jej nieszczelność.
Innym, a zarazem wiarygodniejszym sposobem na przeprowadzenie testu gruszki jest podpięcie pojazdu pod tester diagnostyczny, który nie tylko odczyta błędy związane z niesprawną gruszką, ale również i pozostałe.
Jeżeli po zdiagnozowaniu gruszki powyższymi metodami i wykluczeniu awarii siłownika w dalszym ciągu jej praca nie jest regularna, być może należy poddać turbosprężarkę regulacji. W przypadku regeneracji turbosprężarki częstym błędem tego procesu jest źle ustawiona gruszka turbiny, czego objawem jest spadek mocy turbiny, który spowodować może, że nawet podjazd pod niewielkie wzniesienie okazać się może problematyczny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze