Gruszka turbiny - objawy
Uszkodzona gruszka turbiny? Objawy są często jednoznaczne i łatwe do zdiagnozowania. Będąc w trakcie podróży, daje znam znać wadliwy zawór ciśnienia turbiny. Objawy początkowe mogą być odczuwalne przez wyraźny spadek osiągów silnika, szczególnie w trakcie jazdy pod górkę. Szarpanie w trakcie „dodawania gazu”, zaburzenia płynności jazdy, czy też niemożność płynnego przyspieszenia w trakcie wyprzedzania jest dowodem na nieprawidłowe działanie gruszki, które opiera się na regulacji poziomu doładowania silnika samochodowego. Ponadto zwiększenie zjawiska, jakim jest turbodziura w zmiennej geometrii turbiny również przypisujemy wątpliwemu działaniu zaworu podciśnieniowego w układzie turbodoładowania. Co wpływa na uszkodzenie gruszki turbosprężarki? Na pewno bezpośrednia przyczyna tkwi w lokalizacji zaworu podciśnienia w pobliżu układu turbodoładowania, czyli obszarze o wysokiej temperaturze, któremu towarzyszy występowanie czynników atmosferycznych. Takie umiejscowienie wpływa na powstanie korozji, która dotyka obudowy gruszki, powodując jej dziurawienie. Gruszka turbiny jest również podatna na gnicie. W innym przypadku możemy spotkać się z wystąpieniem uszkodzenia membrany zaworu ciśnienia, w formie pęknięcia czy też dziur, co definitywnie klasyfikuje się pod wymianę całej gruszki turbosprężarki. Tym bardziej że membrany traktowane jako płytki bezpieczeństwa zaworu, są bardzo często montowane już bezpośrednio z gruszką turbiny.

Wymiana gruszki turbiny
Podejrzewasz, że głównym powodem problemu, jakim jest znaczny spadek pracy silnika samochodowego, zwłaszcza na niskich obrotach, jest zawór podciśnienia turbiny? Objawy, które zostały wymienione na początku artykułu, są przez Ciebie rozpoznawalne? Czas na podjęcie zdecydowanych działań naprawczych. Jeżeli podczas czynności diagnostycznych zostanie stwierdzona uszkodzona gruszka turbiny, to należy ją wymienić na nowy egzemplarz. Wadliwa gruszka turbiny powoduje nieprawidłową pracę turbosprężarki, co w rezultacie może prowadzić do jej trwałego zepsucia. Wymiana gruszki turbiny to koszt uwarunkowany od rodzaju posiadanej przez nas turbosprężarki i zaczyna się od 100 zł. Zawsze należy mieć na uwadze, że każda cena może ulec zmianie na przestrzeni lat. Dlatego warto konsultować wszelkie działania naprawcze i kosztorys z tym związany z Obsługą Klienta wybranego przez nas serwisu. Jeżeli jesteś fanem motoryzacji i majsterkowanie nie jest Ci obce, to wymianę gruszki turbiny możesz przeprowadzić samodzielnie. Biorąc pod uwagę fakt, że demontaż turbosprężarki nie należy do najłatwiejszych, zlokalizowanie i dotarcie do gruszki turbiny może wymagać wprawy i fachowości, to zawsze można powierzyć to działanie mechanikowi, który specjalizuje się w naprawie turbosprężarek i działaniu, jakim jest regulacja gruszki turbiny. Po montażu nowego zaworu podciśnienia ważne jest, żeby długość śrub była prawidłowa i zgadzała się z wymiarami gruszki już zdemontowanej.

Dodaj komentarz

Komentarze
Gruszka turbiny to nazwa przypadłości, która może pojawić się w silnikach samochodów z turbosprężarką. Objawy tej awarii to m.in.: słabsza moc silnika, wzrost zużycia paliwa, dymienie z rury wydechowej, huczenie lub piszczenie z okolic turbosprężarki, błąd diagnostyczny dotyczący turbosprężarki. Jeśli pojawią się te objawy, powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z mechanikiem, który zdiagnozuje usterkę i zaleci odpowiednie działanie. W przypadku awarii gruszki turbiny, konieczna może być jej wymiana, co jest kosztownym i skomplikowanym zabiegiem.