Głośna praca turbo - klekotanie turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Charakterystyczne klekotanie jest domeną pojazdów z silnikiem diesla, jeżeli jednak słyszysz je w swoim benzyniaku, to sprawdź stan zaworu upustu spalin. Uszkodzona klapka wastegate może być przyczyną wspomnianego klekotania turbiny. W takiej sytuacji następuje nierówna praca jednostki napędowej – szarpanie, a także pojazd przechodzi w tryb pracy awaryjnej.
1. Jakie są objawy zużycia turbiny [BENZYNA]
Podobnie, jak w przypadku pojazdów z silnikiem diesla, objawy zużycia turbiny w benzyniaku są niemalże takie same – wzmożone dymienie z układu wydechowego oraz wyczuwalna woń palonego oleju, tak samo, jak jego niespodziewany i nagły ubytek. Niedomiar oleju lub - o zgrozo – jego brak doprowadzić może do takiej sytuacji, jak zatarta turbina, co spowodować może to, że zostanie uszkodzony wirnik turbiny. Olej posiada nie tylko właściwości smarne, ale i chłodzące, tak więc w przypadku jego deficytu dojść może do przegrzania turbo. To tylko nieliczne objawy wskazujące na wyeksploatowaną turbosprężarkę. Uszkodzona turbina uwidacznia się charakterystyczną głośną pracą, której dźwięk w niektórych przypadkach przypomina pohukiwanie sowy lub wycie karetki.
Jeżeli nastąpi awaria turbiny podczas jazdy, najlepszym rozwiązaniem będzie wezwanie lawety. Udawanie, że nic się nie stało i próba dalszej jazdy okazać się może fatalnym pomysłem, ponieważ nie tylko doprowadzić możesz do naprawdę poważnej awarii układu turbodoładowania, ale także spowodować to może usterkę silnika.
Podpowiadamy, jak obchodzić się z pojazdem wyposażonym w turbo
Aby zapobiec szybszemu wyeksploatowaniu lub tez awarii turbosprężarki, należy przestrzegać kilku bardzo prostych, a jednocześnie ważnych czynności. Pierwszą z nich jest systematyczna kontrola poziomu oleju, jak i stanu filtra oleju. W przypadku uzupełniania czy też wymiany oleju należy zwrócić uwagę na jego właściwości, to samo dotyczy filtra.
Nie należy zapominać również o uruchamianiu i gaszeniu silnika. Jazda na wysokich obrotach, kiedy zarówno jednostka napędowa, jak i olej nie są wystarczająco rozgrzane, spowoduje, że dojść może do zatarcia silnika lub turbiny. Podobnie wygląda sytuacja gaszenia pojazdu po długiej podróży – należy pozwolić na ochłodzenie się turbiny, podczas którego dochodzi również do swobodnego wyhamowania elementów wirujących wewnątrz turbo.
Warto przeprowadzać diagnostykę układu turbodoładowania, jak i również dolotu. Ważna jest również szybka reakcja na wystąpienia jakichkolwiek objawów wskazujących na uszkodzenie turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Głośna praca turbo lub klekotanie turbiny mogą być objawami awarii lub niesprawności turbosprężarki. Może to być spowodowane przez różne czynniki, takie jak: uszkodzenie łożysk lub wału turbosprężarki, zanieczyszczenie lub zużycie elementów turbosprężarki, brak ciśnienia oleju na turbosprężarce, nieprawidłowe działanie układu dolotowego, problemy z układem dolotowym, takie jak zatkane filtry powietrza czy przepustnice. Jeśli pojawia się głośna praca turbo lub klekotanie turbiny, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzi odpowiednie badanie i postawi diagnozę.