
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Charakterystyczne klekotanie jest domeną pojazdów z silnikiem diesla, jeżeli jednak słyszysz je w swoim benzyniaku, to sprawdź stan zaworu upustu spalin. Uszkodzona klapka wastegate może być przyczyną wspomnianego klekotania turbiny. W takiej sytuacji następuje nierówna praca jednostki napędowej – szarpanie, a także pojazd przechodzi w tryb pracy awaryjnej.
1. Jakie są objawy zużycia turbiny [BENZYNA]
Podobnie, jak w przypadku pojazdów z silnikiem diesla, objawy zużycia turbiny w benzyniaku są niemalże takie same – wzmożone dymienie z układu wydechowego oraz wyczuwalna woń palonego oleju, tak samo, jak jego niespodziewany i nagły ubytek. Niedomiar oleju lub - o zgrozo – jego brak doprowadzić może do takiej sytuacji, jak zatarta turbina, co spowodować może to, że zostanie uszkodzony wirnik turbiny. Olej posiada nie tylko właściwości smarne, ale i chłodzące, tak więc w przypadku jego deficytu dojść może do przegrzania turbo. To tylko nieliczne objawy wskazujące na wyeksploatowaną turbosprężarkę. Uszkodzona turbina uwidacznia się charakterystyczną głośną pracą, której dźwięk w niektórych przypadkach przypomina pohukiwanie sowy lub wycie karetki.
Jeżeli nastąpi awaria turbiny podczas jazdy, najlepszym rozwiązaniem będzie wezwanie lawety. Udawanie, że nic się nie stało i próba dalszej jazdy okazać się może fatalnym pomysłem, ponieważ nie tylko doprowadzić możesz do naprawdę poważnej awarii układu turbodoładowania, ale także spowodować to może usterkę silnika.

Podpowiadamy, jak obchodzić się z pojazdem wyposażonym w turbo
Aby zapobiec szybszemu wyeksploatowaniu lub tez awarii turbosprężarki, należy przestrzegać kilku bardzo prostych, a jednocześnie ważnych czynności. Pierwszą z nich jest systematyczna kontrola poziomu oleju, jak i stanu filtra oleju. W przypadku uzupełniania czy też wymiany oleju należy zwrócić uwagę na jego właściwości, to samo dotyczy filtra.
Nie należy zapominać również o uruchamianiu i gaszeniu silnika. Jazda na wysokich obrotach, kiedy zarówno jednostka napędowa, jak i olej nie są wystarczająco rozgrzane, spowoduje, że dojść może do zatarcia silnika lub turbiny. Podobnie wygląda sytuacja gaszenia pojazdu po długiej podróży – należy pozwolić na ochłodzenie się turbiny, podczas którego dochodzi również do swobodnego wyhamowania elementów wirujących wewnątrz turbo.
Warto przeprowadzać diagnostykę układu turbodoładowania, jak i również dolotu. Ważna jest również szybka reakcja na wystąpienia jakichkolwiek objawów wskazujących na uszkodzenie turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze