Localizations image

Głośna praca turbo - klekotanie turbiny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Charakterystyczne klekotanie jest domeną pojazdów z silnikiem diesla, jeżeli jednak słyszysz je w swoim benzyniaku, to sprawdź stan zaworu upustu spalin. Uszkodzona klapka wastegate może być przyczyną wspomnianego klekotania turbiny. W takiej sytuacji następuje nierówna praca jednostki napędowej – szarpanie, a także pojazd przechodzi w tryb pracy awaryjnej.

1. Jakie są objawy zużycia turbiny [BENZYNA]

Podobnie, jak w przypadku pojazdów z silnikiem diesla, objawy zużycia turbiny w benzyniaku są niemalże takie same – wzmożone dymienie z układu wydechowego oraz wyczuwalna woń palonego oleju, tak samo, jak jego niespodziewany i nagły ubytek. Niedomiar oleju lub - o zgrozo – jego brak doprowadzić może do takiej sytuacji, jak zatarta turbina, co spowodować może to, że zostanie uszkodzony wirnik turbiny. Olej posiada nie tylko właściwości smarne, ale i chłodzące, tak więc w przypadku jego deficytu dojść może do przegrzania turbo. To tylko nieliczne objawy wskazujące na wyeksploatowaną turbosprężarkę. Uszkodzona turbina uwidacznia się charakterystyczną głośną pracą, której dźwięk w niektórych przypadkach przypomina pohukiwanie sowy lub wycie karetki.

Jeżeli nastąpi awaria turbiny podczas jazdy, najlepszym rozwiązaniem będzie wezwanie lawety. Udawanie, że nic się nie stało i próba dalszej jazdy okazać się może fatalnym pomysłem, ponieważ nie tylko doprowadzić możesz do naprawdę poważnej awarii układu turbodoładowania, ale także spowodować to może usterkę silnika.

Głośna praca turbo - klekotanie turbiny
Głośna praca turbo - klekotanie turbiny

Podpowiadamy, jak obchodzić się z pojazdem wyposażonym w turbo

Aby zapobiec szybszemu wyeksploatowaniu lub tez awarii turbosprężarki, należy przestrzegać kilku bardzo prostych, a jednocześnie ważnych czynności. Pierwszą z nich jest systematyczna kontrola poziomu oleju, jak i stanu filtra oleju. W przypadku uzupełniania czy też wymiany oleju należy zwrócić uwagę na jego właściwości, to samo dotyczy filtra.

Nie należy zapominać również o uruchamianiu i gaszeniu silnika. Jazda na wysokich obrotach, kiedy zarówno jednostka napędowa, jak i olej nie są wystarczająco rozgrzane, spowoduje, że dojść może do zatarcia silnika lub turbiny. Podobnie wygląda sytuacja gaszenia pojazdu po długiej podróży – należy pozwolić na ochłodzenie się turbiny, podczas którego dochodzi również do swobodnego wyhamowania elementów wirujących wewnątrz turbo.

Warto przeprowadzać diagnostykę układu turbodoładowania, jak i również dolotu. Ważna jest również szybka reakcja na wystąpienia jakichkolwiek objawów wskazujących na uszkodzenie turbosprężarki.

Podpowiadamy, jak obchodzić się z pojazdem wyposażonym w turbo
Podpowiadamy, jak obchodzić się z pojazdem wyposażonym w turbo

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 49180-03200 09 kwietnia 2021

Turbosprężarka 49180-03200

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 49180-03200 firm...

Turbina – efekt karetki 23 października 2020

Turbina – efekt karetki

Żartobliwie można by ująć, że wielu atrakcji w pojeździe może przysporzyć nam prz...

Co może zakłócić pierwsze odpalenie po wymianie turbiny 11 Grudzień 2020

Co może zakłócić pierwsze odpalenie po wymianie turbiny

Dla niejednego kierowcy pierwsze odpalenie po wymianie turbiny to nie lada stresujące ...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO