Gdzie wlać olej do turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Gdzie wlać olej do turbiny?
Olej należy wlać do turbosprężarki przez otwór doprowadzający środek smarny. Pamiętajmy, że olej silnikowy ma ogromny wpływ na działanie i żywotność turbiny. W sklepach znajdziemy oleje syntetyczne oraz te tańsze – półsyntetyczne i mineralne. Większość producentów rekomenduje, aby do turbodoładowanych samochodów stosować oleje syntetyczne. Olej półsyntetyczny, jak i mineralny trafia do turbosprężarki z większym opóźnieniem niż olej syntetyczny, co grozi uszkodzeniem i koniecznością naprawy turbiny.
Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Zalewanie turbiny olejem
Głównym zaleceniem montażowym turbiny, które należy wykonać w pierwszej kolejności, jest wyczyszczenie układu dolotowego oraz układu turbodoładowania, a także wydechowego. Następnie powinniśmy wymienić wszelkie nieczelne i zużyte przewody oraz inne elementy. Kolejną czynnością powinna być wymiana oleju oraz filtrów – tutaj warto także zwrócić uwagę na właściwości oleju oraz jakość filtrów. W przypadku wymiany oleju silnikowego należy przestrzegać zaleceń producenta co do jego ilości. Zanim zamontujemy turbosprężarkę, pamiętajmy o zalaniu jej świeżym olejem, to ją uchroni przed tzw. suchym startem. Nie zapominajmy także o nowych uszczelkach, karygodne jest stosowanie silikonów oraz past uszczelniających, ponieważ po oderwaniu mogą doprowadzić do zablokowania przewodów, a co gorsze poważnie uszkodzić silnik
Błędy przy wymianie turbosprężarki - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Najczęściej występującym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Jest to po prostu uruchomianie silnika z nowo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Bardzo ważną kwestią podczas wymiany tego podzespołu jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Dla pewności, przed zamontowaniem nowej turbosprężarki powinniśmy wypełnić jej kanaliki olejowe świeżym i czystym środkiem smarnym, obracając jednocześnie powoli jej wirnik, tak, żeby łożyskowanie było smarowane od pierwszych sekund jej pracy.
Turbosprężarka montowana do silnika powinna zostać napełniona świeżym olejem silnikowym, a do montażu należy użyć nowych śrub i uszczelek. Jeżeli podzespół montowany jest w silniku wysokoprężnym, to kolejnym etapem jest obracanie wałem korbowym przy jednoczesnym odcięciu dopływu paliwa do chwili, gdy w przewodzie odpływowym turbo pojawi się olej. Zamontowana w taki sposób turbina samochodowa powinna bezawaryjnie funkcjonować w układzie przez kolejne setki tysięcy kilometrów. Podczas wymiany turbosprężarki nieodłączną częścią jest również wymiana oleju, filtra oleju oraz powietrza. Pamiętajmy, aby przed zamontowaniem nowego podzespołu zlokalizować oraz usunąć przyczynę, która doprowadziła do uszkodzenia poprzedniej turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Olej do turbosprężarki należy wlać do silnika samochodu, a nie bezpośrednio do samej turbosprężarki. Olej silnikowy jest jednym z najważniejszych elementów układu smarowania silnika, a także dostarcza cennej ochrony dla turbosprężarki. Aby wlać olej do silnika, należy najpierw zlokalizować miejsce, w którym znajduje się korek wlewu oleju. Zwykle jest on umieszczony w górnej części silnika, na boku lub u góry, pod klapką lub osłoną z tworzywa sztucznego. Przed wlaniem oleju należy upewnić się, że silnik jest wyłączony i ostudzony, a także że pojemnik z olejem jest czysty i suchy. Po otwarciu korka wlewu oleju należy użyć odmierzacza lub specjalnej miarki do odmierzania ilości oleju, aby dokładnie wlać zalecaną przez producenta samochodu ilość oleju. Po zakończeniu wlewu należy sprawdzić poziom oleju na specjalnym mierniku lub bagnecie i ewentualnie uzupełnić braki. Ważne, aby nie przekroczyć zalecanego poziomu oleju, ponieważ może to prowadzić do uszkodzenia silnika.