Localizations image

Gdzie wlać olej do turbiny?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Gdzie wlać olej do turbiny?

Olej należy wlać do turbosprężarki przez otwór doprowadzający środek smarny. Pamiętajmy, że olej silnikowy ma ogromny wpływ na działanie i żywotność turbiny. W sklepach znajdziemy oleje syntetyczne oraz te tańsze – półsyntetyczne i mineralne. Większość producentów rekomenduje, aby do turbodoładowanych samochodów stosować oleje syntetyczne. Olej półsyntetyczny, jak i mineralny trafia do turbosprężarki z większym opóźnieniem niż olej syntetyczny, co grozi uszkodzeniem i koniecznością naprawy turbiny.

Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Zalewanie turbiny olejem

Głównym zaleceniem montażowym turbiny, które należy wykonać w pierwszej kolejności, jest wyczyszczenie układu dolotowego oraz układu turbodoładowania, a także wydechowego. Następnie powinniśmy wymienić wszelkie nieczelne i zużyte przewody oraz inne elementy. Kolejną czynnością powinna być wymiana oleju oraz filtrów – tutaj warto także zwrócić uwagę na właściwości oleju oraz jakość filtrów. W przypadku wymiany oleju silnikowego należy przestrzegać zaleceń producenta co do jego ilości. Zanim zamontujemy turbosprężarkę, pamiętajmy o zalaniu jej świeżym olejem, to ją uchroni przed tzw. suchym startem. Nie zapominajmy także o nowych uszczelkach, karygodne jest stosowanie silikonów oraz past uszczelniających, ponieważ po oderwaniu mogą doprowadzić do zablokowania przewodów, a co gorsze poważnie uszkodzić silnik

Błędy przy wymianie turbosprężarki - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny

Najczęściej występującym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Jest to po prostu uruchomianie silnika z nowo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Bardzo ważną kwestią podczas wymiany tego podzespołu jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Dla pewności, przed zamontowaniem nowej turbosprężarki powinniśmy wypełnić jej kanaliki olejowe świeżym i czystym środkiem smarnym, obracając jednocześnie powoli jej wirnik, tak, żeby łożyskowanie było smarowane od pierwszych sekund jej pracy.

Turbosprężarka montowana do silnika powinna zostać napełniona świeżym olejem silnikowym, a do montażu należy użyć nowych śrub i uszczelek. Jeżeli podzespół montowany jest w silniku wysokoprężnym, to kolejnym etapem jest obracanie wałem korbowym przy jednoczesnym odcięciu dopływu paliwa do chwili, gdy w przewodzie odpływowym turbo pojawi się olej. Zamontowana w taki sposób turbina samochodowa powinna bezawaryjnie funkcjonować w układzie przez kolejne setki tysięcy kilometrów. Podczas wymiany turbosprężarki nieodłączną częścią jest również wymiana oleju, filtra oleju oraz powietrza. Pamiętajmy, aby przed zamontowaniem nowego podzespołu zlokalizować oraz usunąć przyczynę, która doprowadziła do uszkodzenia poprzedniej turbosprężarki.

Komentarze

Wiesław 2022-12-30 13:10:00

Olej do turbosprężarki należy wlać do silnika samochodu, a nie bezpośrednio do samej turbosprężarki. Olej silnikowy jest jednym z najważniejszych elementów układu smarowania silnika, a także dostarcza cennej ochrony dla turbosprężarki. Aby wlać olej do silnika, należy najpierw zlokalizować miejsce, w którym znajduje się korek wlewu oleju. Zwykle jest on umieszczony w górnej części silnika, na boku lub u góry, pod klapką lub osłoną z tworzywa sztucznego. Przed wlaniem oleju należy upewnić się, że silnik jest wyłączony i ostudzony, a także że pojemnik z olejem jest czysty i suchy. Po otwarciu korka wlewu oleju należy użyć odmierzacza lub specjalnej miarki do odmierzania ilości oleju, aby dokładnie wlać zalecaną przez producenta samochodu ilość oleju. Po zakończeniu wlewu należy sprawdzić poziom oleju na specjalnym mierniku lub bagnecie i ewentualnie uzupełnić braki. Ważne, aby nie przekroczyć zalecanego poziomu oleju, ponieważ może to prowadzić do uszkodzenia silnika.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO