Gdzie jest turbina w silniku?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Gdzie jest turbina w silniku?
Turbina jest umiejscowiona pod maską samochodu w okolicach silnika. W zależności od marki auta podzespół zamontowany jest z przodu bloku silnika lub też na jego tylnym bloku. Turbosprężarka jest zamontowana przy samym silniku po to, aby spaliny miały do pokonani możliwie najkrótszą drogę, to samo dotyczy wtłaczanego powietrza przez dolot. Głównym celem stosowania turbo jest zwiększenie mocy i sprawności jednostki napędowej, jednakże efektami pośrednimi są także między innymi: zmniejszone zużycie paliwa, redukcja emisji szkodliwych substancji, a także generalna zmiana kształtu charakterystyki jednostki napędowej.
Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Turbosprężarka
Działanie turbiny nie jest bardzo skomplikowane, ponieważ napędzana jest przez gazy wylotowe silnika spalinowego, które przepływają przez wirnik turbiny i dalej wydalane są przez układ wydechowy. Następnie sprężarka spręża powietrze, które wypada przez dolot i filtr. Stamtąd powietrze jest kierowane prosto do kolektora dolotowego lub w nowszych samochodach – do intercoolera, w którym rozgrzane po sprężeniu powietrze jest ponownie schładzane przed wprowadzeniem go do komory spalania. Głównym celem stosowania urządzenia turbo jest zwiększenie mocy silnika spalinowego, które jest realizowane przez zwiększoną ilość powietrza trafiającego do cylindrów w jednostce czasu.
Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Turbina ile wytrzymuje
Wymiana turbosprężarki jest pojęciem ogólnym, ponieważ zarówno przed założeniem nowego podzespołu, jak i w trakcie tej czynności należy wykonać kilka innych operacji, aby zagwarantować najwyższą jakość naprawy. Warto wiedzieć, że naprawa rozpoczyna się jeszcze przed demontażem. Bardzo ważne jest także zdiagnozowanie problemu, ponieważ jeżeli nie wiemy czemu nasza turbosprężarka przestała działa, to montaż nowego podzespołu jest wykluczony. Konieczne jest sprawdzenie ciśnienia oleju oraz drożności przewodów olejowych, które doprowadzają i odprowadzają środek smarujący z turbiny. Warto także sprawdzić i wyczyścić cały układ dolotowy. Żywotność turbosprężarki w założeniu powinna być równa żywotności jednostki napędowej.
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Wytrzymałość turbosprężarki
Warto wiedzieć, że budowa turbosprężarki składa się z dwóch kluczowych elementów, czyli turbiny i sprężarki, które są zamontowane na jednej osi. Turbinę napędzają gazy wylotowe, które równocześnie napędzają wirnik sprężarki, która następnie wtłacza do cylindra większą ilość powietrza. Z racji tego, że do cylindra trafia większa ilość powietrza, która umożliwia spalanie w tej samej objętości komory znacznie większej ilości paliwa, a to z kolei przekłada się na wzrost mocy jednostki napędowej. Teoretycznie turbina powinna wytrzymać tyle samo co silnik samochodu, jednakże w praktyce jest bardzo często inaczej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest elementem układu dolotowego silnika spalinowego. Zazwyczaj znajduje się ona w pobliżu głowicy silnika, przy rurze wydechowej. Turbosprężarka składa się z dwóch wałków obrotowych połączonych osią oraz obudowy, w której znajdują się te wałki. Wałek znajdujący się bliżej rury wydechowej jest napędzany przez spaliny, co pozwala na obrót drugiego wałka znajdującego się bliżej układu dolotowego. W ten sposób turbosprężarka wykorzystuje ciśnienie spalin do podnoszenia mocy silnika.