Localizations image

Elektroniczny sterownik turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Elektroniczne aktuatory (REA/SREA) stosowane są wyłącznie w turbosprężarkach z mechanizmem VNT i mają takie samo zadanie, jak tradycyjna gruszka turbiny. Jednakże ich budowa jest już bardziej skomplikowana, a sama regulacja złożona. Kalibracja powinna być zgodna z ustawieniami zapisanymi w oprogramowaniu i są one unikatowe dla każdego turbo.

sterownik elektroniczny turbosprężarki

Uszkodzony nastawnik turbiny, objawy będą oznajmiane w ten sam sposób, co w przypadku zwykłego siłownika podciśnieniowego, mianowicie: spadek mocy pojazdu, nierówna praca silnika, przejście pojazdu w tryb awaryjny, zwiększony pobór paliwa oraz kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Uszkodzony sterownik turbiny 1.9 TDI powodował również będzie przeładowanie turbosprężarki, jak i niedoładowanie oraz liczne błędy zapisane w ECU.

1. Jak zapobiegać występowaniu awarii turbosprężarki z siłownikiem REA/SREA?

Turbosprężarki wyposażone w elektroniczny sterownik wymagają większej uwagi niż te z tradycyjnym siłownikiem. Oprócz kontroli przewodów należy sprawdzać, czy pokrywa z elektroniką nie posiada uszkodzeń.

Podejmując się naprawy aktuatora, należy zweryfikować jego elementy – ewentualne uszkodzenia wyeliminować, a niesprawne komponenty wymienić na nowe, sprawne. Regenerując elektroniczny sterownik turbin warto również sprawdzić działanie technologii zmiennej geometrii.

Najczęstsze przyczyny awarii aktuatorów REA/SREA

Tak samo, jak w przypadku standardowego siłownika podciśnienia, również w przypadku elektronicznych aktuatorów dochodzi do awarii, jednak jeżeli chodzi o te drugie, to do uszkodzeń dochodzi znacznie częściej.

przyczyny awarii turbiny

W przypadku zacięcia się mechanizmu VNT, gdzie za jego sterowanie odpowiada elektroniczny sterownik, dojść może do spięcia, czego konsekwencją będzie uszkodzenie jednostki napędowej lub też przekładni ślimakowych. Również nieodpowiednie użytkowanie układu turbodoładowania spowodować może uszkodzenia aktuatora. Zagrożeniem dla elektronicznego siłownika jest również woda, która spowodować może powstawanie korozji, ta z kolei będzie sprawiała, że nastąpią zakłócenia w przesyłaniu sygnałów lub też ich całkowitego uszkodzenia. Występowanie drgań jednostki napędowej również negatywnie będzie oddziaływało na sterownik turbo, powodując jego szybsze zużycie.

Komentarze

Grzegorz 2023-01-12 14:42:36

Elektroniczny sterownik turbiny (ECU - Electronic Control Unit) jest to komputer, który kontroluje i monitoruje pracę turbosprężarki. Jest on odpowiedzialny za precyzyjne dostosowywanie ciśnienia doładowania do aktualnych potrzeb silnika. ECU komunikuje się z innymi modułami w samochodzie, takimi jak moduł silnika, moduł skrzyni biegów i moduł klimatyzacji, aby zapewnić optymalną wydajność i efektywność. ECU może również zbierać dane z czujników i wykorzystywać je do kontrolowania pracy turbosprężarki oraz do wykrywania i diagnozowania problemów.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO