W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Aby móc cieszyć się dłuższą żywotnością turbosprężarki, ważna jest jej prawidłowa eksploatacja. Jak powinno wyglądać użytkowanie turbo i na czym polegać? Po pierwsze - diagnoza turbosprężarki – należy ją przeprowadzać konsekwentnie. Z jakimikolwiek podejrzeniami awarii turbiny najlepiej zgłosić się do serwisu w celu eliminacji problemu. Należy również zwrócić uwagę na poziom oleju silnikowego oraz stan filtra oleju. Warto zadbać także o prawidłowe uruchamianie, jak i gaszenie jednostki napędowej. Jazda na wysokich obrotach, kiedy to silnik jest jeszcze zimny, czy też nagłe gaszenie go zaraz po dynamicznej jeździe przyczynić się może do szybszej awarii turbo.
Do czynności związanych z poprawną eksploatacją turbosprężarki należy również dbanie o jej czystość, jak i o czystość układu turbodoładowania, ale również jego regeneracja i zabezpieczenie.
1. Co to jest Ceramizer do silnika?
Aktualnie turbosprężarkę spotkać można w niemalże każdym pojeździe. Jak już zostało wspomniane, ale cieszyć się jej dłuższą przydatnością i jak najmniejszą awaryjnością, należy o nią dbać. Dostępne na rynku dodatki do oleju, tzw. ceramizery mają za zadanie regenerowanie mikropęknięć powstałych na wskutek tarcia. Dla przykładu Ceramizer K2 – opinie na jego temat są różne. W przypadku mocno wyeksploatowanych silników czy turbin, kierowca po zastosowaniu ceramizera może się zdziwić, kiedy nie spełni on jego oczekiwań, nie zdając sobie sprawy z tego, że nie jest to preparat czyniący cuda, a jedynie wspomagający. Dlatego przed zastosowaniem produktu warto sprawdzić stan jednostki napędowej, być może wymagać ona może poważniejszych naprawa niż samo zastosowanie wspomnianego preparatu.
Niesprawny siłownik turbosprężarki i inne awarie
Uszkodzona gruszka turbiny, tzw. siłownik powoduje zaburzenia pracy pojazdu w postaci odczuwalnego spadku mocy. Awarie turbo często powstają na wskutek nieprawidłowego ciśnienia oleju. Również niski poziom oleju spowodować może poważne problemy układu turbodoładowania. W przypadku turbosprężarki z technologią zmiennej geometrii, nagromadzony nagar może spowodować zablokowanie kierownic spalin.
Do awarii turbosprężarki może także dojść w sposób naturalny, wyeksploatowany wirnik turbiny czy też przestarzałe uszczelki, które powodują między innymi wycieki oleju.
Bez względu na to, czy do awarii doszło poprzez naturalne zużycie turbo, czy też nieprawidłową eksploatację turbiny, nie należy decydować się na jazdę z niesprawnym układem turbodoładowania, gdyż może to doprowadzić do poważnej usterki nie tylko turbosprężarki, ale także jednostki napędowej.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze