Localizations image

Eksploatacja turbosprężarki

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.87

Aby móc cieszyć się dłuższą żywotnością turbosprężarki, ważna jest jej prawidłowa eksploatacja. Jak powinno wyglądać użytkowanie turbo i na czym polegać? Po pierwsze - diagnoza turbosprężarki – należy ją przeprowadzać konsekwentnie. Z jakimikolwiek podejrzeniami awarii turbiny najlepiej zgłosić się do serwisu w celu eliminacji problemu. Należy również zwrócić uwagę na poziom oleju silnikowego oraz stan filtra oleju. Warto zadbać także o prawidłowe uruchamianie, jak i gaszenie jednostki napędowej. Jazda na wysokich obrotach, kiedy to silnik jest jeszcze zimny, czy też nagłe gaszenie go zaraz po dynamicznej jeździe przyczynić się może do szybszej awarii turbo.

Do czynności związanych z poprawną eksploatacją turbosprężarki należy również dbanie o jej czystość, jak i o czystość układu turbodoładowania, ale również jego regeneracja i zabezpieczenie.

1. Co to jest Ceramizer do silnika?

Aktualnie turbosprężarkę spotkać można w niemalże każdym pojeździe. Jak już zostało wspomniane, ale cieszyć się jej dłuższą przydatnością i jak najmniejszą awaryjnością, należy o nią dbać. Dostępne na rynku dodatki do oleju, tzw. ceramizery mają za zadanie regenerowanie mikropęknięć powstałych na wskutek tarcia. Dla przykładu Ceramizer K2 – opinie na jego temat są różne. W przypadku mocno wyeksploatowanych silników czy turbin, kierowca po zastosowaniu ceramizera może się zdziwić, kiedy nie spełni on jego oczekiwań, nie zdając sobie sprawy z tego, że nie jest to preparat czyniący cuda, a jedynie wspomagający. Dlatego przed zastosowaniem produktu warto sprawdzić stan jednostki napędowej, być może wymagać ona może poważniejszych naprawa niż samo zastosowanie wspomnianego preparatu.

Eksploatacja turbosprężarki
Eksploatacja turbosprężarki

Niesprawny siłownik turbosprężarki i inne awarie

Uszkodzona gruszka turbiny, tzw. siłownik powoduje zaburzenia pracy pojazdu w postaci odczuwalnego spadku mocy. Awarie turbo często powstają na wskutek nieprawidłowego ciśnienia oleju. Również niski poziom oleju spowodować może poważne problemy układu turbodoładowania. W przypadku turbosprężarki z technologią zmiennej geometrii, nagromadzony nagar może spowodować zablokowanie kierownic spalin.

Do awarii turbosprężarki może także dojść w sposób naturalny, wyeksploatowany wirnik turbiny czy też przestarzałe uszczelki, które powodują między innymi wycieki oleju.

Bez względu na to, czy do awarii doszło poprzez naturalne zużycie turbo, czy też nieprawidłową eksploatację turbiny, nie należy decydować się na jazdę z niesprawnym układem turbodoładowania, gdyż może to doprowadzić do poważnej usterki nie tylko turbosprężarki, ale także jednostki napędowej.

Niesprawny siłownik turbosprężarki i inne awarie
Niesprawny siłownik turbosprężarki i inne awarie

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Kiedy turbo do regeneracji 09 września 2021

Kiedy turbo do regeneracji

Często otrzymujemy pytania od naszych Klientów, kiedy najlepiej oddać turbo do...

Zasada działania turbosprężarki samochodowej 02 października 2018

Zasada działania turbosprężarki samochodowej

1. Turbosprężarka samochodowa - zasada działaniaTurbosprężarki są coraz częstszym...

Sterowniki w turbinie - Za co odpowiadają sterowniki w turbinie 02 października 2018

Sterowniki w turbinie - Za co odpowiadają sterowniki w turbinie

1. Zmienna geometria i zawór wastegate w turbiniePierwsze zastosowanie turbosprężarki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO