blog

Duża turbodziura - przyczyna

16 listopada 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Występowanie turbodziury świadczyć może o awarii zmiennej geometrii turbiny lub też o uszkodzonej sztandze gruszki turbiny. Turbodziura to nic innego jak zwłoka, opóźniona reakcja pojazdu na wciskany pedał gazu. Aby zniwelować niedoładowanie turbiny z niskich obrotów, producenci opracowali mechanizm zmiennej geometrii turbiny.

Turbodziura wystąpić może również w turbosprężarce po regeneracji. Przyczyną może być niedokładnie przeprowadzony proces: brak precyzyjnej regulacji siłownika turbiny lub też niedbale przeprowadzony proces czyszczenia zmiennej geometrii turbiny – to wszystko wpływa na jej późniejszą pracę.

Turbo dziura - jak zlikwidować

Jeżeli jesteś właścicielem turbosprężarki bez zmiennej geometrii, zalecamy jej wymianę na turbo z mechanizmem VNT. Jeżeli natomiast posiadasz turbosprężarkę ze zmienną geometrią, a turbodziura w dalszym ciągu spędza Ci sen z powiek, powinieneś udać się do serwisu specjalizującego się w naprawie układów turbodoładowanych, gdzie turbina zostanie poddana regulacji, która zniweluje zjawisko turbodziury.

Turbo dziura i jej objawy

Występowanie zjawiska turbodziury przede wszystkim związane jest z chwilowym spadkiem mocy pojazdu. Jeżeli jadąc z niską prędkością w pewnym momencie dodasz gazu, pojazd osowiale zacznie przyspieszać, aż po kilku sekundach odczujemy gwałtowny wzrost prędkości. Pojazd przejdzie wtedy w tryb pracy Zmienna geometria turbiny nie jest jedyną technologią, która ma na celu eliminację turbodziury. Producenci skupili się także na komponentach turbosprężarki, między innymi na wirniku, dopracowując go tak, aby miał jak najmniejszą bezwładność, wykonując go z lżejszych materiałów takich jak np. ceramika. Kolejnym rozwiązaniem było zastosowanie turbin typ BiTurbo oraz TwinTurbo. Duży wirnik jest efektywniejszy, ale wymaga większej ilości czasu na rozkręcenie się, z kolei mały wirnik rozkręca się szybciej, montaż dwóch turbosprężarek sprawa, że uspławniając się one podczas swojej sekwencyjnej pracy, która przez to jest płynniejsza oraz wydajniejsza.
awaryjnej, o czym poinformuje adekwatna kontrolka na desce rozdzielczej pojazdu.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dawid
2023-01-12 13:52:16
Turbodziura, czyli brak mocy silnika po naciśnięciu pedału gazu, jest często spowodowana przez problemy z turbosprężarką. Przyczyny takiego zachowania mogą być różne, ale najczęstsze z nich to: niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania turbosprężarki, zanieczyszczenie oleju lub jego zużycie, uszkodzenie łożysk turbosprężarki, zablokowanie siłownika nastawnego lub przepustnicy, niesprawność elektronicznego systemu sterowania turbosprężarką, niedrożność intercoolera oraz uszkodzenie samej turbosprężarki. W przypadku wystąpienia turbodziury, ważne jest aby skontaktować się z mechanikiem specjalistą, który dokona diagnozy i ustali przyczynę problemu.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60