Drgania sztangi turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Skoki, czy też drgania sztangi turbiny świadczą o awarii turbosprężarki. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieszczelny lub zatarty siłownik, ale także skorodowana, zatarta zmienna geometria turbiny. Przyczyną drgań turbiny może być również luz na sztandze turbiny.
Jeżeli chodzi o zatarte, zapieczone kierownice turbiny, objawy towarzyszące takiemu problemowi to także brak płynności w funkcjonowaniu turbosprężarki, głośniejsza jej praca oraz wzmożone dymienie z układu wydechowego. Innymi objawami wskazującymi na awarię układu turbodoładowania mogą również być odgłosy przypominające gwizdanie lub świst, w skrajnych przypadkach może dojść do sytuacji, kiedy to turbosprężarka wyda dźwięk przypominający syrenę alarmową lub pohukiwanie sowy. Nie należy bagatelizować również odczuwalnego zapachu spalonego oleju.
Korzystanie z pojazdu, w którym doszło do awarii turbo, może przyczynić się do powstania poważnych usterek innych części takich, jak na przykład jednostka napędowa.
1. Jak rozruszać geometrię turbiny, aby efekt był zadowalający?
W przypadku zablokowanej zmiennej geometrii turbiny pierwsze, po co sięgnie właściciel pojazdu w celu eliminacji problemu, to środek penetrujący. Niestety nie poradzi sobie on w przypadku dużej warstwy nagaru, który jest odpowiedzialny za blokowanie kierownic spalin. Najlepsze rezultaty uzyskać można, poddając turbosprężarkę czyszczeniu w serwisie, gdzie przy użyciu maszyn przystosowanych do tego typu czynności wspomniany nagar zostanie usunięty, a turbo odzyska dawną sprawność.
Kalibracja turbiny – ustawienie łopatek VNT
Po przeprowadzonej regeneracji turbo należy przeprowadzić również jej kalibrację. Na czym polega ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii w autoryzowanym serwisie? Ustawienie VNT polega na poprawnej regulacji sztangi turbiny, czyli jej wydłużeniu i skróceniu. Wykonuje się to na specjalistycznej maszynie, dzięki której możliwe jest uzyskanie parametrów jak najbardziej zbliżonych, a nawet niemalże takich samych, jak parametry fabrycznie nowej turbosprężarki.
Jeżeli interesuje Cię ustawienie zmiennej geometrii turbiny – cena, czas przeprowadzania procesu naprawczego lub masz jakiekolwiek inne pytanie z dziedziny regeneracji i naprawy turbosprężarek – zadzwoń do nas.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Drgania sztangi turbosprężarki mogą być spowodowane różnymi czynnikami. Do najczęstszych czynników zaliczymy, między innymi:
Uszkodzenie wałka wirnika: Jeśli wałek wirnika jest uszkodzony lub nie jest odpowiednio wyważony, może to prowadzić do drgań sztangi.
Uszkodzone łożyska: Łożyska turbosprężarki mogą się zużywać z upływem czasu, co może prowadzić do drgań sztangi.
Zanieczyszczenia: Zanieczyszczenia, takie jak piasek lub rdza, mogą dostać się do turbosprężarki i powodować drgania.
Niedrożne układ dolotowy: Jeśli układ dolotowy jest zapchany lub zabrudzony, może to prowadzić do nieprawidłowego działania turbosprężarki i drgań sztangi.
Uszkodzenie mechaniczne: Drgania mogą być również spowodowane uszkodzeniem mechanicznym samej turbosprężarki.
W przypadku drgań sztangi, ważne jest, aby skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem, który będzie w stanie zdiagnozować i naprawić problem.