
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Skoki, czy też drgania sztangi turbiny świadczą o awarii turbosprężarki. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieszczelny lub zatarty siłownik, ale także skorodowana, zatarta zmienna geometria turbiny. Przyczyną drgań turbiny może być również luz na sztandze turbiny.
Jeżeli chodzi o zatarte, zapieczone kierownice turbiny, objawy towarzyszące takiemu problemowi to także brak płynności w funkcjonowaniu turbosprężarki, głośniejsza jej praca oraz wzmożone dymienie z układu wydechowego. Innymi objawami wskazującymi na awarię układu turbodoładowania mogą również być odgłosy przypominające gwizdanie lub świst, w skrajnych przypadkach może dojść do sytuacji, kiedy to turbosprężarka wyda dźwięk przypominający syrenę alarmową lub pohukiwanie sowy. Nie należy bagatelizować również odczuwalnego zapachu spalonego oleju.
Korzystanie z pojazdu, w którym doszło do awarii turbo, może przyczynić się do powstania poważnych usterek innych części takich, jak na przykład jednostka napędowa.
1. Jak rozruszać geometrię turbiny, aby efekt był zadowalający?
W przypadku zablokowanej zmiennej geometrii turbiny pierwsze, po co sięgnie właściciel pojazdu w celu eliminacji problemu, to środek penetrujący. Niestety nie poradzi sobie on w przypadku dużej warstwy nagaru, który jest odpowiedzialny za blokowanie kierownic spalin. Najlepsze rezultaty uzyskać można, poddając turbosprężarkę czyszczeniu w serwisie, gdzie przy użyciu maszyn przystosowanych do tego typu czynności wspomniany nagar zostanie usunięty, a turbo odzyska dawną sprawność.
Kalibracja turbiny – ustawienie łopatek VNT
Po przeprowadzonej regeneracji turbo należy przeprowadzić również jej kalibrację. Na czym polega ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii w autoryzowanym serwisie? Ustawienie VNT polega na poprawnej regulacji sztangi turbiny, czyli jej wydłużeniu i skróceniu. Wykonuje się to na specjalistycznej maszynie, dzięki której możliwe jest uzyskanie parametrów jak najbardziej zbliżonych, a nawet niemalże takich samych, jak parametry fabrycznie nowej turbosprężarki.
Jeżeli interesuje Cię ustawienie zmiennej geometrii turbiny – cena, czas przeprowadzania procesu naprawczego lub masz jakiekolwiek inne pytanie z dziedziny regeneracji i naprawy turbosprężarek – zadzwoń do nas.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze