Localizations image

Drgania sztangi turbiny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Skoki, czy też drgania sztangi turbiny świadczą o awarii turbosprężarki. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieszczelny lub zatarty siłownik, ale także skorodowana, zatarta zmienna geometria turbiny. Przyczyną drgań turbiny może być również luz na sztandze turbiny.

Jeżeli chodzi o zatarte, zapieczone kierownice turbiny, objawy towarzyszące takiemu problemowi to także brak płynności w funkcjonowaniu turbosprężarki, głośniejsza jej praca oraz wzmożone dymienie z układu wydechowego. Innymi objawami wskazującymi na awarię układu turbodoładowania mogą również być odgłosy przypominające gwizdanie lub świst, w skrajnych przypadkach może dojść do sytuacji, kiedy to turbosprężarka wyda dźwięk przypominający syrenę alarmową lub pohukiwanie sowy. Nie należy bagatelizować również odczuwalnego zapachu spalonego oleju.

Korzystanie z pojazdu, w którym doszło do awarii turbo, może przyczynić się do powstania poważnych usterek innych części takich, jak na przykład jednostka napędowa.

1. Jak rozruszać geometrię turbiny, aby efekt był zadowalający?

W przypadku zablokowanej zmiennej geometrii turbiny pierwsze, po co sięgnie właściciel pojazdu w celu eliminacji problemu, to środek penetrujący. Niestety nie poradzi sobie on w przypadku dużej warstwy nagaru, który jest odpowiedzialny za blokowanie kierownic spalin. Najlepsze rezultaty uzyskać można, poddając turbosprężarkę czyszczeniu w serwisie, gdzie przy użyciu maszyn przystosowanych do tego typu czynności wspomniany nagar zostanie usunięty, a turbo odzyska dawną sprawność.

Drgania sztangi turbiny
Drgania sztangi turbiny

Kalibracja turbiny – ustawienie łopatek VNT

Po przeprowadzonej regeneracji turbo należy przeprowadzić również jej kalibrację. Na czym polega ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii w autoryzowanym serwisie? Ustawienie VNT polega na poprawnej regulacji sztangi turbiny, czyli jej wydłużeniu i skróceniu. Wykonuje się to na specjalistycznej maszynie, dzięki której możliwe jest uzyskanie parametrów jak najbardziej zbliżonych, a nawet niemalże takich samych, jak parametry fabrycznie nowej turbosprężarki.

Jeżeli interesuje Cię ustawienie zmiennej geometrii turbiny – cena, czas przeprowadzania procesu naprawczego lub masz jakiekolwiek inne pytanie z dziedziny regeneracji i naprawy turbosprężarek – zadzwoń do nas.

Kalibracja turbiny – ustawienie łopatek VNT
Kalibracja turbiny – ustawienie łopatek VNT

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Smarowanie turbosprężarki – Turbina Audi A3 02 października 2018

Smarowanie turbosprężarki – Turbina Audi A3

1. TRUDNY WYBÓR SMAROWANIE TURBOSPRĘŻARKI – TURBINA AUDI A3 – TURBINA DO BENZYNY, DIESLA...

Turbosprężarka 703894-2 08 kwietnia 2021

Turbosprężarka 703894-2

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 703894-2 firm...

Jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie? 05 lutego 2021

Jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie?

Czy wiesz, jakie powinno być ciśnienie oleju na turbinie? W zależności od momentu obr...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO