Localizations image

Do jakich obrotów kręci się turbo?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Do jakich obrotów kręci się turbo?

Turbosprężarka może się kręcić nawet do 200 tysięcy obr/min. Turbo jest mechanizmem zbudowanym z dwóch elementów: sprężarki i turbiny. Turbina napędzana jest spalinami, następnie napędza koło kompresji poprzez wałek. Wydajność turbosprężarki zależy od spadku ciśnienia pomiędzy wylotem i wlotem. Moc zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika lub temperatury jego spalin. Spaliny z silnika gromadzone są od wlotu gazu, aż do koła turbiny. Dzięki czemu powstały spadek ciśnienia i temperatura przeobraża się w energię, która napędza turbinę.

Turbodoładowanie - Obroty turbiny w samochodzie

Turbodoładowanie pozwala na zwiększenie mocy i osiągów jednostki napędowej. W układzie turbodoładowania główną rolę odgrywa turbosprężarka – montaż turbo umożliwia dostarczenie do komory silnika większej ilości mas powietrza, które właśnie wpływają na dodatkowe doładowanie. Zastosowanie tego podzespołu pozwala na uzyskanie wyższej mocy już przy niższej pojemności skokowej. Intercooler jest urządzeniem, które wspomaga układ turbodoładowania, ponieważ to on zaopatruje turbosprężarkę w chłodne masy powietrza. Obroty turbiny w samochodzie mogą osiągnąć nawet 200 tys./min.

Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Od ilu obrotów załącza się turbo w dieslu

Turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika, czyli od momentu włączenia jednostki napędowej do odcięcia zasilania. Uruchomienie silnika wprawia wirnik turbiny w ruch, ponieważ jest on zasilany spalinami. Praca sprawnego podzespołu jest niemal niesłyszalna, co więcej kierowca jest w stanie odczuć jej aktywność w okolicach 3000 – 3500 obr./min. Dlatego wielu użytkowników mylnie twierdz, że dopiero wtedy turbosprężarka zaczyna swoją pracę. Częstą przypadłością tego podzespołu jest tzw. turbodziura, czyli opóźnienie reakcji silnika samochodu na wciskany pedał gazu. W trackie przyspieszania lub wyprzedzania po wciśnięciu pedału gazy przez kilka sekund nie nadchodzi żadna reakcja, jednakże chwilę później następuje gwałtownie przyspieszenie. To zjawisko może wprowadzić kierowcę w błąd, przez co może myśleć, że turbina zaczyna dopiero swoją pracę.

Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Turbosprężarka

Turbina powinna się załączyć już przy najniższych obrotach samochodu – działa ona od momentu uruchomienia silnika aż do zgaszenia silnika. Jednakże pracę tego podzespołu kierowca odczuje w okolicach 3000 obr./min., przez co odczuje specyficzny efekt wbijania w fotel. Każdy kierowca pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika odczekać około 30 sekund, aby olej silnikowy uzyskał właściwą gęstość i mógł zostać rozprowadzony po całym układzie. Gdyby kierowca bez odczekania tych kilkudziesięciu sekund zwiększył obroty silnika, olej nie będzie mieć szans na dotarcie do wszystkich elementów, które go potrzebują, co grozi uszkodzeniem układu turbodoładowania.

Komentarze

Mikołaj 2022-12-30 13:07:56

Obroty turbosprężarki zależą od wielu czynników, takich jak moc silnika, rodzaj turbosprężarki i warunki jazdy. Zazwyczaj turbosprężarka kręci się z prędkościami od ok. 100 000 do ok. 250 000 obrotów na minutę (obr./min). W samochodach osobowych zazwyczaj obroty turbosprężarki zaczynają się od ok. 150 000 obr./min i mogą osiągać nawet 200 000 obr./min. W samochodach ciężarowych i innych pojazdach o większej mocy obroty turbosprężarki mogą być jeszcze wyższe.
Należy pamiętać, że turbosprężarka jest bardzo delikatnym i precyzyjnym urządzeniem, a jej praca zależy od wielu czynników. Dlatego ważne jest, aby regularnie serwisować samochód i zwracać uwagę na stan techniczny turbosprężarki oraz innych elementów układu wydechowego i dolotowego.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO