
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Do jakich obrotów kręci się turbo?
Turbosprężarka może się kręcić nawet do 200 tysięcy obr/min. Turbo jest mechanizmem zbudowanym z dwóch elementów: sprężarki i turbiny. Turbina napędzana jest spalinami, następnie napędza koło kompresji poprzez wałek. Wydajność turbosprężarki zależy od spadku ciśnienia pomiędzy wylotem i wlotem. Moc zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika lub temperatury jego spalin. Spaliny z silnika gromadzone są od wlotu gazu, aż do koła turbiny. Dzięki czemu powstały spadek ciśnienia i temperatura przeobraża się w energię, która napędza turbinę.
Turbodoładowanie - Obroty turbiny w samochodzie
Turbodoładowanie pozwala na zwiększenie mocy i osiągów jednostki napędowej. W układzie turbodoładowania główną rolę odgrywa turbosprężarka – montaż turbo umożliwia dostarczenie do komory silnika większej ilości mas powietrza, które właśnie wpływają na dodatkowe doładowanie. Zastosowanie tego podzespołu pozwala na uzyskanie wyższej mocy już przy niższej pojemności skokowej. Intercooler jest urządzeniem, które wspomaga układ turbodoładowania, ponieważ to on zaopatruje turbosprężarkę w chłodne masy powietrza. Obroty turbiny w samochodzie mogą osiągnąć nawet 200 tys./min.

Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Od ilu obrotów załącza się turbo w dieslu
Turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika, czyli od momentu włączenia jednostki napędowej do odcięcia zasilania. Uruchomienie silnika wprawia wirnik turbiny w ruch, ponieważ jest on zasilany spalinami. Praca sprawnego podzespołu jest niemal niesłyszalna, co więcej kierowca jest w stanie odczuć jej aktywność w okolicach 3000 – 3500 obr./min. Dlatego wielu użytkowników mylnie twierdz, że dopiero wtedy turbosprężarka zaczyna swoją pracę. Częstą przypadłością tego podzespołu jest tzw. turbodziura, czyli opóźnienie reakcji silnika samochodu na wciskany pedał gazu. W trackie przyspieszania lub wyprzedzania po wciśnięciu pedału gazy przez kilka sekund nie nadchodzi żadna reakcja, jednakże chwilę później następuje gwałtownie przyspieszenie. To zjawisko może wprowadzić kierowcę w błąd, przez co może myśleć, że turbina zaczyna dopiero swoją pracę.

Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Turbosprężarka
Turbina powinna się załączyć już przy najniższych obrotach samochodu – działa ona od momentu uruchomienia silnika aż do zgaszenia silnika. Jednakże pracę tego podzespołu kierowca odczuje w okolicach 3000 obr./min., przez co odczuje specyficzny efekt wbijania w fotel. Każdy kierowca pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika odczekać około 30 sekund, aby olej silnikowy uzyskał właściwą gęstość i mógł zostać rozprowadzony po całym układzie. Gdyby kierowca bez odczekania tych kilkudziesięciu sekund zwiększył obroty silnika, olej nie będzie mieć szans na dotarcie do wszystkich elementów, które go potrzebują, co grozi uszkodzeniem układu turbodoładowania.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze