Do jakich obrotów kręci się turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do jakich obrotów kręci się turbo?
Turbosprężarka może się kręcić nawet do 200 tysięcy obr/min. Turbo jest mechanizmem zbudowanym z dwóch elementów: sprężarki i turbiny. Turbina napędzana jest spalinami, następnie napędza koło kompresji poprzez wałek. Wydajność turbosprężarki zależy od spadku ciśnienia pomiędzy wylotem i wlotem. Moc zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika lub temperatury jego spalin. Spaliny z silnika gromadzone są od wlotu gazu, aż do koła turbiny. Dzięki czemu powstały spadek ciśnienia i temperatura przeobraża się w energię, która napędza turbinę.
Turbodoładowanie - Obroty turbiny w samochodzie
Turbodoładowanie pozwala na zwiększenie mocy i osiągów jednostki napędowej. W układzie turbodoładowania główną rolę odgrywa turbosprężarka – montaż turbo umożliwia dostarczenie do komory silnika większej ilości mas powietrza, które właśnie wpływają na dodatkowe doładowanie. Zastosowanie tego podzespołu pozwala na uzyskanie wyższej mocy już przy niższej pojemności skokowej. Intercooler jest urządzeniem, które wspomaga układ turbodoładowania, ponieważ to on zaopatruje turbosprężarkę w chłodne masy powietrza. Obroty turbiny w samochodzie mogą osiągnąć nawet 200 tys./min.
Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Od ilu obrotów załącza się turbo w dieslu
Turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika, czyli od momentu włączenia jednostki napędowej do odcięcia zasilania. Uruchomienie silnika wprawia wirnik turbiny w ruch, ponieważ jest on zasilany spalinami. Praca sprawnego podzespołu jest niemal niesłyszalna, co więcej kierowca jest w stanie odczuć jej aktywność w okolicach 3000 – 3500 obr./min. Dlatego wielu użytkowników mylnie twierdz, że dopiero wtedy turbosprężarka zaczyna swoją pracę. Częstą przypadłością tego podzespołu jest tzw. turbodziura, czyli opóźnienie reakcji silnika samochodu na wciskany pedał gazu. W trackie przyspieszania lub wyprzedzania po wciśnięciu pedału gazy przez kilka sekund nie nadchodzi żadna reakcja, jednakże chwilę później następuje gwałtownie przyspieszenie. To zjawisko może wprowadzić kierowcę w błąd, przez co może myśleć, że turbina zaczyna dopiero swoją pracę.
Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Turbosprężarka
Turbina powinna się załączyć już przy najniższych obrotach samochodu – działa ona od momentu uruchomienia silnika aż do zgaszenia silnika. Jednakże pracę tego podzespołu kierowca odczuje w okolicach 3000 obr./min., przez co odczuje specyficzny efekt wbijania w fotel. Każdy kierowca pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika odczekać około 30 sekund, aby olej silnikowy uzyskał właściwą gęstość i mógł zostać rozprowadzony po całym układzie. Gdyby kierowca bez odczekania tych kilkudziesięciu sekund zwiększył obroty silnika, olej nie będzie mieć szans na dotarcie do wszystkich elementów, które go potrzebują, co grozi uszkodzeniem układu turbodoładowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Obroty turbosprężarki zależą od wielu czynników, takich jak moc silnika, rodzaj turbosprężarki i warunki jazdy. Zazwyczaj turbosprężarka kręci się z prędkościami od ok. 100 000 do ok. 250 000 obrotów na minutę (obr./min). W samochodach osobowych zazwyczaj obroty turbosprężarki zaczynają się od ok. 150 000 obr./min i mogą osiągać nawet 200 000 obr./min. W samochodach ciężarowych i innych pojazdach o większej mocy obroty turbosprężarki mogą być jeszcze wyższe.
Należy pamiętać, że turbosprężarka jest bardzo delikatnym i precyzyjnym urządzeniem, a jej praca zależy od wielu czynników. Dlatego ważne jest, aby regularnie serwisować samochód i zwracać uwagę na stan techniczny turbosprężarki oraz innych elementów układu wydechowego i dolotowego.