Do czego służy turbina w samochodzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina w samochodzie służy do doładowania silnika, czyli podkręcenia jego mocy. To urządzenie składa się z osadzonych na wspólnym wale turbiny i sprężarki. Do napędu wykorzystuje energię gazów spalinowych, dzięki czemu zwiększa ciśnienie wpadającego do komory powietrza. Dlatego właśnie jest możliwe spalenie większych ilości paliwa, co przekłada się na wzrost mocy silnika. Warto wiedzieć, że turbosprężarka pozwala znacznie efektywniej spalać paliwo i zwiększać osiągi silnika bez powiększania jego pojemności
Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Turbina w samochodzie Diesel
Turbosprężarka wykorzystuje gazy wylotowe do napędzenia turbiny sprężającej powietrze. Następnie to sprężone powietrze jest transportowane do komory silnika, gdzie dzięki zwiększeniu ilości wtłaczanego powietrza, dostarcza jednostce napędowej dodatkowa moc przy zachowaniu tej samej pojemności. Urządzenie turbo stosuje się, aby zachować wielkość cylindrów, a jednocześnie podwyższyć moc silnika, ponieważ turbiny dostarczają do komory spalania efektywniejszą ilość sprężonego powietrza. Dzięki temu powodują wybuch o większej energii i dają silnikowi znacznie wyższą moc.
1. Turbina: problem czy atut? - Zepsuta turbina objawy
Turbosprężarka jest z pewnością atutem. Jednak, jeżeli kierowca nie wie, jak odpowiednio ją eksploatować, może stać się problemem. Dlatego warto znać podstawowe zasady użytkowania samochodu, który jest wyposażone w turbo, m.in. należy dbać o odpowiednią ilość oleju silnikowego, a także regularnie go wymieniać wraz z filtrem powietrza. Kolejną bardzo istotną kwestią jest szybka reakcja na jakiekolwiek objawy, które mogą wskazywać na awarię układu turbodoładowania. Udaj się do mechanika, jeżeli: spod maski wydobywa się hałas – gwizd, z rury wydechowej wydobywa się ciemny i gęsty dym, zauważalnie ucieka olej oraz samochód stracił swoją dawną moc.
2. Co to są turbiny i do czego służą? - Do czego służy turbina
Głównym celem turbosprężarek jest zwiększenie mocy silnika pojazdu, a dzięki turbinie jest to możliwe. W czasie działania turbiny do silnika dostaje się powietrze pod bardzo wysokim ciśnieniem, a to pozwala na zwiększenie mocy samochodu w stosunku do wielkości silnika i ilości paliwa. Turbosprężarka pracuje w naprawdę ciężkich warunkach, w których temperatura spalin może sięgać nawet 900 stopni Celsjusza. Ta temperatura w połączeniu z niewystarczającym smarowaniem może doprowadzić do zatarcia turbiny oraz jej przegrzania. Druga część turbosprężarki, czyli sprężarka jest odpowiedzialna za schładzanie oraz sprężanie powietrza zassanego przez układ dolotowy, a następnie takie powietrze jest wtłaczane do silnika.
3. Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Urządzenie turbo jest napędzane przez spaliny, które, zanim zostaną wyrzucone przez wydech, napędzają wirnik turbiny, a dzięki wspólnemu wałowi wprawiają też w ruch wirnik sprężarki. Następnie zadaniem sprężarki jest pobranie powietrza z układu dolotowego, skompresowanie go i wtłoczenie pod ciśnieniem do komory silnika. Przy włączaniu zimnego silnika, użytkownik powinien traktować go delikatnie, dopóki olej nie rozgrzeje się na tyle, aby bez żadnych oporów krążyć w układzie.
Dla naszej turbiny jeszcze bardziej niebezpieczne może się okazać szybkie wyłączenie silnika z rozgrzanym urządzeniem, ponieważ w takiej sytuacji następuje nagłe zatrzymanie dopływu oleju, a wirnik potrafi się kręcić jeszcze kilkadziesiąt sekund. Jakby tego było mało, olej, który zatrzymuje się w rozgrzanym urządzeniu, zostaje zwęglony i pogarsza drożność kanałów, a nawet prowadzi do uszkodzeń łożysk ślizgowych. Szybsze zużycie się turbosprężarki może być spowodowane przez zanieczyszczony olej lub jego niewłaściwe parametry.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka, znana również jako turbina, jest urządzeniem, którego głównym celem jest zwiększenie mocy silnika. Służy do pompowania dodatkowego powietrza do komory spalania, co zwiększa ilość paliwa, które może być spalone w jednym cyklu, co pozwala na uzyskanie większej mocy silnika. Turbosprężarka składa się z dwóch wałków - wałka turbiny i wałka sprężarki, które znajdują się w jednej obudowie. Energia cieplna spalin, która jest wytwarzana przez silnik, jest używana do obracania wałka turbiny. Obrotowy ruch wałka turbiny jest przekazywany na wałek sprężarki, który pompuje powietrze do komory spalania. Wykorzystanie turbosprężarki pozwala na osiągnięcie większej mocy przy niższym zużyciu paliwa niż przy stosowaniu tradycyjnego, mechanicznie napędzanego sprężarki, dzięki temu samochód jest bardziej dynamiczny i efektywny. Jest to szczególnie istotne w przypadku silników wysokoprężnych (diesel) gdzie turbosprężarka jest nieodzownym elementem umożliwiającym zwiększenie mocy przy zachowaniu ekologicznej emisji spalin.