Do czego służy gruszka podciśnienia?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zawór podciśnienia nazywany również gruszką podciśnienia turbiny odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii turbiny. Aktuator automatycznie ogranicza maksymalne doładowane jednostki napędowej, co wpływa nie tylko na wydajność, ale również i dłuższą żywotność turbiny.
Uszkodzony zawór podciśnienia turbiny – objawy swojej awarii będzie sygnalizował przede wszystkim spadkiem mocy pojazdu oraz przejściem w tryb pracy awaryjnej. Niesprawny aktuator będzie miał wpływ na poszerzenie się turbodziury, tak więc znaczne opóźnienie reakcji silnika pojazdu na przyspieszenie. Płynne ruchy sztangi turbiny oznaczają prawidłowe działanie gruszki, jeżeli zaobserwujesz skoki lub zacinanie się cięgna może sugerować nieszczelny, zatarty siłownik lub też zatarty mechanizm VNT.
1. Czy możliwa jest regeneracja gruszki turbiny?
Najczęstszą awarią siłownika jest jego nieszczelność, dziurawa gruszka turbiny powoduje zaburzenie pracy turbosprężarki. Oczywiście można poddać ją procesowi naprawczemu, jednak ze względu na jej cenę czynność ta jest próżna. Kwota, jaką zapłacisz za gruszkę podciśnienia 1.9 TDI waha się w przedziale 100-200 złotych.
Źle ustawiona gruszka turbiny - konsekwencje
Nieprawidłowo wyregulowana gruszka turbiny lub też brak jej kalibracji nie tylko obniży komfort jazdy, ale również doprowadzić może do usterki nie tylko układu turbodoładowania, ale również także i wydechowego – powodować będzie szybsze zapychanie się filtra cząstek stałych.
Najlepsze parametry uzyskać można poddając zawór podciśnienie regulacji na specjalistycznej maszynie. Samodzielne ustawianie sztangi turbiny sposobem „na oko” nie tylko okazać się może czasochłonne, ale także nie umożliwi tak dokładnego jej ustawienia, jak nasza maszyna. Przypominamy, że kalibracja polega na wydłużaniu i skracaniu cięgna. Mały obszar przepływu spalin sprawi, że nastąpi duży moment obrotowy przy niskich obrotach, natomiast wydłużona sztanga spowoduje, że spaliny będą miały większy obszar przepływu powietrza, co spowoduje duży moment obrotowy przy wysokich obrotach.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Gruszka podciśnienia, zwana również gruszką actuatora, to element turbosprężarki odpowiedzialny za regulację geometrii łopatek turbiny. Gruszka ta składa się z dwóch części: tłoczka i trzpienia. Tłoczek jest podłączony do przewodu podciśnieniowego, który jest sterowany przez komputer silnika. W zależności od poziomu podciśnienia, tłoczek przesuwa się do przodu lub do tyłu, co powoduje zmianę położenia trzpienia, co z kolei wpływa na położenie łopatek turbiny. Funkcja tłoczka polega na automatycznym dostosowywaniu położenia łopatek, w zależności od potrzeb silnika. W przypadku, gdy silnik potrzebuje więcej mocy, trzpień jest przesuwany w górę, co powoduje, że łopatki turbiny są bardziej skierowane, co zwiększa ciśnienie doładowania. Gdy silnik potrzebuje mniej mocy, trzpień jest przesuwany w dół, co powoduje, że łopatki są mniej skierowane, co zmniejsza ciśnienie doładowania.