Localizations image

Do czego służy gruszka podciśnienia?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Zawór podciśnienia nazywany również gruszką podciśnienia turbiny odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii turbiny. Aktuator automatycznie ogranicza maksymalne doładowane jednostki napędowej, co wpływa nie tylko na wydajność, ale również i dłuższą żywotność turbiny.

Do czego służy gruszka podciśnienia?
Do czego służy gruszka podciśnienia?

Uszkodzony zawór podciśnienia turbiny – objawy swojej awarii będzie sygnalizował przede wszystkim spadkiem mocy pojazdu oraz przejściem w tryb pracy awaryjnej. Niesprawny aktuator będzie miał wpływ na poszerzenie się turbodziury, tak więc znaczne opóźnienie reakcji silnika pojazdu na przyspieszenie. Płynne ruchy sztangi turbiny oznaczają prawidłowe działanie gruszki, jeżeli zaobserwujesz skoki lub zacinanie się cięgna może sugerować nieszczelny, zatarty siłownik lub też zatarty mechanizm VNT.

1. Czy możliwa jest regeneracja gruszki turbiny?

Najczęstszą awarią siłownika jest jego nieszczelność, dziurawa gruszka turbiny powoduje zaburzenie pracy turbosprężarki. Oczywiście można poddać ją procesowi naprawczemu, jednak ze względu na jej cenę czynność ta jest próżna. Kwota, jaką zapłacisz za gruszkę podciśnienia 1.9 TDI waha się w przedziale 100-200 złotych.

Źle ustawiona gruszka turbiny - konsekwencje

Nieprawidłowo wyregulowana gruszka turbiny lub też brak jej kalibracji nie tylko obniży komfort jazdy, ale również doprowadzić może do usterki nie tylko układu turbodoładowania, ale również także i wydechowego – powodować będzie szybsze zapychanie się filtra cząstek stałych.

Źle ustawiona gruszka turbiny - konsekwencje
Źle ustawiona gruszka turbiny - konsekwencje

Najlepsze parametry uzyskać można poddając zawór podciśnienie regulacji na specjalistycznej maszynie. Samodzielne ustawianie sztangi turbiny sposobem „na oko” nie tylko okazać się może czasochłonne, ale także nie umożliwi tak dokładnego jej ustawienia, jak nasza maszyna. Przypominamy, że kalibracja polega na wydłużaniu i skracaniu cięgna. Mały obszar przepływu spalin sprawi, że nastąpi duży moment obrotowy przy niskich obrotach, natomiast wydłużona sztanga spowoduje, że spaliny będą miały większy obszar przepływu powietrza, co spowoduje duży moment obrotowy przy wysokich obrotach.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 765016-4 22 marca 2021

Turbosprężarka 765016-4

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 765016-4...

Turbosprężarka 717858-2 11 maja 2021

Turbosprężarka 717858-2

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 717858-2...

Turbina Ford Focus – Turbina KKK – Turbo o zmiennej geometrii 02 października 2018

Turbina Ford Focus – Turbina KKK – Turbo o zmiennej geometrii

1. DOBRA, CZY NIE TURBINA FORD FOCUS – TURBINA KKK – TURBINA O ZMIENNEJ GEOMETRII...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO