Localizations image

Dlaczego zacina się zmienna geometria?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Zacinanie, blokowanie łopatek zmiennej geometrii turbiny spowodowane może być:

a) dużą ilością nagaru oraz innych zanieczyszczeń,
b) rdzą na mechanizmie VNT,
c) uszkodzonym zaworem podciśnienia.

W takiej sytuacji wymagane jest rozruszanie zmiennej geometrii. Decydując się na czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, należy być świadomym tego, że sposób ten okazać się może niewystarczający. O ile rdza nie stanowi dużego problemu, tak już usunięcie nagaru jest znacznie trudniejsze.

Dlaczego zacina się zmienna geometria?
Dlaczego zacina się zmienna geometria?

W przypadku gruszki turbiny wymiana jej na nową będzie znacznie lepszym rozwiązaniem niż próba naprawy. Oprócz zaworu podciśnienia można sprawdzić stan zaworu N75.

1. Kłopot z zacinającą się zmienną geometrią turbiny – czyszczenie VNT

Jeżeli zawiesza się turbina w Twoim TDI oraz towarzyszy temu spadek mocy pojazdu, a także gęste chmury dymu wydobywające się z układu wydechowego to znak, że prawdopodobnie doszło to usterki mechanizmu VNT. Należy w takiej sytuacji poddać turbosprężarkę procesowi naprawczo-regeneracyjnemu. Turbosprężarka po rozbiórce poddawana jest czyszczeniu w specjalistycznej maszynie, następnie ponownie dokonywane są jej dokładne oględziny, podczas których okazać się może, że doszło do uszkodzenia jej komponentów i należy je wymienić na sprawne.

Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki

O tym, że turbo należy dać do regeneracji świadczy nie tylko dziwne zachowanie pojazdu i wspomniany dym z wydechu, ale także głośna praca turbosprężarki. Najczęściej spotykane dźwięki uszkodzonej turbosprężarki to: gwizdanie, wycie, świst, zgrzytanie, chrobotanie. Objawem, który również zwiastować może awarię układu turbodoładowania jest wyciek oleju, a także znaczny ubytek paliwa.

Kiedy wystąpi awaria turbiny podczas jazdy, należ przerwać podróż i wezwać lawetę. Można oczywiście zaryzykować kontynuowanie jazdy, ale wyłącznie do najbliższego warsztatu. Bagatelizowanie awarii turbo oraz jazda z tak niesprawnym pojazdem spowodować może liczne problemy nie tylko z układem turbodoładowania, ale również będzie miało to negatywny wpływ na jednostkę napędową, jak i filtr cząstek stałych DPF.

Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki
Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Chłodzenie turbiny cieczą 23 listopada 2020

Chłodzenie turbiny cieczą

Chłodzenie turbiny cieczą to czynność, która jest obowiązkowa przy podtrzymywaniu spraw...

Turbosprężarka 806291-2 29 kwietnia 2021

Turbosprężarka 806291-2

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 806291-2 firm...

Jak sprawdzić numer turbiny? Numery turbosprężarek 02 września 2020

Jak sprawdzić numer turbiny? Numery turbosprężarek

1. Jak sprawdzić numer swojej turbiny?W sytuacji, gdy podejrzewamy uszkodzenie turbo ...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO