W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zacinanie, blokowanie łopatek zmiennej geometrii turbiny spowodowane może być:
a) dużą ilością nagaru oraz innych zanieczyszczeń,
b) rdzą na mechanizmie VNT,
c) uszkodzonym zaworem podciśnienia.
W takiej sytuacji wymagane jest rozruszanie zmiennej geometrii. Decydując się na czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, należy być świadomym tego, że sposób ten okazać się może niewystarczający. O ile rdza nie stanowi dużego problemu, tak już usunięcie nagaru jest znacznie trudniejsze.
W przypadku gruszki turbiny wymiana jej na nową będzie znacznie lepszym rozwiązaniem niż próba naprawy. Oprócz zaworu podciśnienia można sprawdzić stan zaworu N75.
1. Kłopot z zacinającą się zmienną geometrią turbiny – czyszczenie VNT
Jeżeli zawiesza się turbina w Twoim TDI oraz towarzyszy temu spadek mocy pojazdu, a także gęste chmury dymu wydobywające się z układu wydechowego to znak, że prawdopodobnie doszło to usterki mechanizmu VNT. Należy w takiej sytuacji poddać turbosprężarkę procesowi naprawczo-regeneracyjnemu. Turbosprężarka po rozbiórce poddawana jest czyszczeniu w specjalistycznej maszynie, następnie ponownie dokonywane są jej dokładne oględziny, podczas których okazać się może, że doszło do uszkodzenia jej komponentów i należy je wymienić na sprawne.
Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki
O tym, że turbo należy dać do regeneracji świadczy nie tylko dziwne zachowanie pojazdu i wspomniany dym z wydechu, ale także głośna praca turbosprężarki. Najczęściej spotykane dźwięki uszkodzonej turbosprężarki to: gwizdanie, wycie, świst, zgrzytanie, chrobotanie. Objawem, który również zwiastować może awarię układu turbodoładowania jest wyciek oleju, a także znaczny ubytek paliwa.
Kiedy wystąpi awaria turbiny podczas jazdy, należ przerwać podróż i wezwać lawetę. Można oczywiście zaryzykować kontynuowanie jazdy, ale wyłącznie do najbliższego warsztatu. Bagatelizowanie awarii turbo oraz jazda z tak niesprawnym pojazdem spowodować może liczne problemy nie tylko z układem turbodoładowania, ale również będzie miało to negatywny wpływ na jednostkę napędową, jak i filtr cząstek stałych DPF.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze