Localizations image

Dlaczego zacina się zmienna geometria?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
turbosprężarka - regeneracja

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Zacinanie, blokowanie łopatek zmiennej geometrii turbiny spowodowane może być:

a) dużą ilością nagaru oraz innych zanieczyszczeń,
b) rdzą na mechanizmie VNT,
c) uszkodzonym zaworem podciśnienia.

W takiej sytuacji wymagane jest rozruszanie zmiennej geometrii. Decydując się na czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, należy być świadomym tego, że sposób ten okazać się może niewystarczający. O ile rdza nie stanowi dużego problemu, tak już usunięcie nagaru jest znacznie trudniejsze.

W przypadku gruszki turbiny wymiana jej na nową będzie znacznie lepszym rozwiązaniem niż próba naprawy. Oprócz zaworu podciśnienia można sprawdzić stan zaworu N75.

1. Kłopot z zacinającą się zmienną geometrią turbiny – czyszczenie VNT

Jeżeli zawiesza się turbina w Twoim TDI oraz towarzyszy temu spadek mocy pojazdu, a także gęste chmury dymu wydobywające się z układu wydechowego to znak, że prawdopodobnie doszło to usterki mechanizmu VNT. Należy w takiej sytuacji poddać turbosprężarkę procesowi naprawczo-regeneracyjnemu. Turbosprężarka po rozbiórce poddawana jest czyszczeniu w specjalistycznej maszynie, następnie ponownie dokonywane są jej dokładne oględziny, podczas których okazać się może, że doszło do uszkodzenia jej komponentów i należy je wymienić na sprawne.

Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki

O tym, że turbo należy dać do regeneracji świadczy nie tylko dziwne zachowanie pojazdu i wspomniany dym z wydechu, ale także głośna praca turbosprężarki. Najczęściej spotykane dźwięki uszkodzonej turbosprężarki to: gwizdanie, wycie, świst, zgrzytanie, chrobotanie. Objawem, który również zwiastować może awarię układu turbodoładowania jest wyciek oleju, a także znaczny ubytek paliwa.

Kiedy wystąpi awaria turbiny podczas jazdy, należ przerwać podróż i wezwać lawetę. Można oczywiście zaryzykować kontynuowanie jazdy, ale wyłącznie do najbliższego warsztatu. Bagatelizowanie awarii turbo oraz jazda z tak niesprawnym pojazdem spowodować może liczne problemy nie tylko z układem turbodoładowania, ale również będzie miało to negatywny wpływ na jednostkę napędową, jak i filtr cząstek stałych DPF.

Komentarze

Darek 2023-01-12 14:53:52

Zmienna geometria może się zacinać z różnych powodów. Może to być spowodowane uszkodzeniem mechanicznym, brakiem odpowiedniego smarowania, niedrożnością przewodów olejowych lub innymi problemami związanymi z systemem. Aby dokładnie ustalić przyczynę, konieczna jest diagnostyka i ewentualnie naprawa u specjalisty.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO