Localizations image

Dlaczego zacina się zmienna geometria?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Zacinanie, blokowanie łopatek zmiennej geometrii turbiny spowodowane może być:

a) dużą ilością nagaru oraz innych zanieczyszczeń,
b) rdzą na mechanizmie VNT,
c) uszkodzonym zaworem podciśnienia.

W takiej sytuacji wymagane jest rozruszanie zmiennej geometrii. Decydując się na czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, należy być świadomym tego, że sposób ten okazać się może niewystarczający. O ile rdza nie stanowi dużego problemu, tak już usunięcie nagaru jest znacznie trudniejsze.

Dlaczego zacina się zmienna geometria?
Dlaczego zacina się zmienna geometria?

W przypadku gruszki turbiny wymiana jej na nową będzie znacznie lepszym rozwiązaniem niż próba naprawy. Oprócz zaworu podciśnienia można sprawdzić stan zaworu N75.

1. Kłopot z zacinającą się zmienną geometrią turbiny – czyszczenie VNT

Jeżeli zawiesza się turbina w Twoim TDI oraz towarzyszy temu spadek mocy pojazdu, a także gęste chmury dymu wydobywające się z układu wydechowego to znak, że prawdopodobnie doszło to usterki mechanizmu VNT. Należy w takiej sytuacji poddać turbosprężarkę procesowi naprawczo-regeneracyjnemu. Turbosprężarka po rozbiórce poddawana jest czyszczeniu w specjalistycznej maszynie, następnie ponownie dokonywane są jej dokładne oględziny, podczas których okazać się może, że doszło do uszkodzenia jej komponentów i należy je wymienić na sprawne.

Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki

O tym, że turbo należy dać do regeneracji świadczy nie tylko dziwne zachowanie pojazdu i wspomniany dym z wydechu, ale także głośna praca turbosprężarki. Najczęściej spotykane dźwięki uszkodzonej turbosprężarki to: gwizdanie, wycie, świst, zgrzytanie, chrobotanie. Objawem, który również zwiastować może awarię układu turbodoładowania jest wyciek oleju, a także znaczny ubytek paliwa.

Kiedy wystąpi awaria turbiny podczas jazdy, należ przerwać podróż i wezwać lawetę. Można oczywiście zaryzykować kontynuowanie jazdy, ale wyłącznie do najbliższego warsztatu. Bagatelizowanie awarii turbo oraz jazda z tak niesprawnym pojazdem spowodować może liczne problemy nie tylko z układem turbodoładowania, ale również będzie miało to negatywny wpływ na jednostkę napędową, jak i filtr cząstek stałych DPF.

Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki
Kiedy turbina do regeneracji – typowe oznaki

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbina passat b5 – Naprawa turbosprężarki – Melett Service 02 października 2018

Turbina passat b5 – Naprawa turbosprężarki – Melett Service

1. Volkswagen Passat piątej generacji zaprezentowany został w 1996 roku i dostępny...

Turbosprężarka 763980-4 17 maja 2021

Turbosprężarka 763980-4

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 763980-4...

Zapieczone kierownice turbiny – objawy 19 stycznia 2021

Zapieczone kierownice turbiny – objawy

Wynikiem złej eksploatacji pojazdu z układem turbodoładowania mogą być zapieczone...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO