Dlaczego turbosprężarka bierze olej?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Przyczyną sytuacji, w której turbosprężarka bierze olej, najczęściej nie jest usterka samego podzespołu, ale innych elementów układu, na przykład filtra DPF czy katalizatora, a także zanieczyszczenie filtra powietrza lub zaworu EGR. Turbina samochodowa często puszcza olej, w szczególności w przypadku samochodów z dość wysokim przebiegiem i mocno wyeksploatowanym stanem, dlatego nieszczelna turbosprężarka stanowi poważną wadę układu turbodoładowania i wymagana jest konieczna wizyta w autoryzowanym serwisie. Miejmy świadomość, że jazda z uszkodzoną turbiną jest niewskazana, ponieważ w dość krótkim czasie może przyczynić się do awarii silnika, która może być niemożliwa do naprawienia. Pamiętajmy, że spalony, nieświeży olej może zdeformować przewód lub jego całkowicie go zapchać. „Turbosprężarka bierze olej” czy „turbosprężarka puszcza olej” to hasła, z którymi użytkownicy turbodoładowanych samochodów często zgłaszają się do mechaników, traktując takie zjawiska jako zwiastun poważnej i kosztownej awarii silnika.
Turbosprężarka puszcza olej – czy to awaria? - Turbina bierze olej przyczyny
Wyciek oleju z turbiny spowodowany może być wahaniami ciśnienia panującego w układzie turbodoładowanie. Te wahania wraz z niekorzystnymi zmianami często powoduje między innymi ingerencja w budowę układu wydechowego – wycięcie filtra cząstek stały lub katalizatora. Często przyczyna wydostawania się oleju z podzespołu tkwi również w tym, że do korpusu wirnika dopływa zbyt mała ilość powietrza, co może być spowodowane zanieczyszczeniem zaworu EGR lub filtra powietrza. Wyraźnym objawem takiej usterki jest zaolejenie korpusu turbiny oraz intercoolera i kolektora ssącego, a także niebieskie zabarwienie spalin wydostających się z wydechu. Warto wiedzieć, że do sytuacji, w której turbosprężarka puszcza olej, dojść może wtedy, gdy w układzie znajduje się za dużo środka smarującego.
1. Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Cieknąca turbina po regeneracji
Nie ma możliwości, aby podczas prawidłowego działania i nieuszkodzonego systemu łożyskowania turbiny, olej wydostawał się. Pojawiające się wycieki środka smarującego nie są same w sobie przyczyną, lecz symptomem, który wskazuje na możliwość wystąpienia prawdziwej przyczyny awarii. Najczęstsze przyczyny wycieku oleju silnikowego, nie są związane z uszkodzeniem turbosprężarki i nie oznaczają konieczności przeprowadzania regeneracji. Wyciek oleju z turbosprężarki po regeneracji może wskazywać, że ten proces nie został przeprowadzony dokładnie. Może być to spowodowane nieszczelnościami w układzie turbodoładowania, co oznacza, że w trakcie regeneracji nie doszło do wymiany uszczelek lub został niedokładnie dobrany ich rozmiar.

2. Wycieki oleju z turbosprężarki - Turbo bierze olej objawy
Do jednych z najczęstszych przyczyn wycieków oleju z turbosprężarki, ale niezwiązanymi z jej awarią, zaliczymy: niewłaściwie działający system odpowietrzania układu korbowego, przedmuchy silnika, a także inne, często dość banalne zjawiska blokujące swobodny spływ oleju z turbiny. Częstym powodem wizyt kierowców w serwisach, które zajmują się naprawą turbin, jest sytuacja, w której turbosprężarka puszcza olej do intercoolera, klienci dostrzegają kapiący olej z podzespołu lub wykrywają olej od zimnej strony turbiny. Jeżeli użytkownik zauważy wyciek oleju z turbosprężarki, może to wskazywać na utrzymanie w silniku zbyt wysokiego poziomu oleju, przez co substancja nie ma możliwości swobodnego dopływu do miski olejowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka bierze olej z kilku powodów. Poniżej wymieniono kilka z nich:
Uszkodzenie uszczelniaczy: Uszczelniacze w turbosprężarce są odpowiedzialne za utrzymanie ciśnienia oleju i uniemożliwienie jego przedostawania się do komory spalania. Jeśli uszczelniacze są uszkodzone lub zużyte, olej może dostać się do komory spalania, co prowadzi do zwiększenia poziomu oleju w turbosprężarce.
Zużycie łożysk: Łożyska w turbosprężarce są odpowiedzialne za utrzymanie wałka turbosprężarki w ruchu. Jeśli są zużyte lub uszkodzone, mogą powodować nieprawidłowe działanie turbosprężarki, co może prowadzić do przeciekania oleju.
Uszkodzenie obudowy: Obudowa turbosprężarki jest odpowiedzialna za utrzymanie ciśnienia w jej wnętrzu. Jeśli obudowa jest uszkodzona lub pęknięta, olej może przedostawać się do komory spalania.
Niski poziom oleju: Niski poziom oleju w silniku może prowadzić do nadmiernego zużycia oleju w turbosprężarce.
Nieprawidłowa obsługa: Nieprawidłowa obsługa, taka jak nieregularne wymienianie oleju lub nieprawidłowa jego jakość, może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i przeciekania oleju.
Jeśli zauważysz, że turbosprężarka bierze olej, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, aby ustalić przyczynę i podjąć odpowiednie działania naprawcze. W przeciwnym razie problem może się pogorszyć i spowodować poważniejsze uszkodzenia silnika.