
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Świszczące turbo jest dobitnym symptomem wadliwego układu turbodoładowania. Nieznośne dźwięki, jakimi są gwizdy i świsty są jednym z mocnych i konkretnych przejawów wad turbo. Uszkodzona turbina jest podzespołem, który na pewno będzie podlegać wysokim kosztom, które prędzej czy później trzeba będzie ponieść. Przeważnie ciężkie i hałaśliwe działanie tego podzespołu jest oznaką wyrobionego poszczególnego elementu składowego turbiny, np. wirnika. W celu usunięcia nieprawidłowych dźwięków wymagana jest regeneracja turbosprężarki w profesjonalnym serwisie lub całkowita wymiana podzespołu.
Turbina gwiżdże - normalny objaw czy koniec turbo? - Czy turbina powinna gwizdać
Gwizdanie turbiny jest wyraźnym znakiem o kończącym się podzespole. Ten hałas może być spowodowany wyeksploatowaniem lub też uszkodzeniem wirnika turbiny, ale także i nieszczelnym układem dolotowym. W takich przypadku najlepszym działaniem będzie wymiana turbosprężarki, jednakże może się okazać, że wytaczająca będzie jedynie regeneracja naszego podzespołu. Im szybciej użytkownik zareaguje na usterkę układu turbodoładowania, tym koszty naprawy będą niższe. Pamiętajmy, że gwizd turbosprężarki jest ostatecznym sygnałem wskazującym na poważne szkody. Jeśli doświadczymy zjawiska gwizdania podzespołu, powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z wyspecjalizowanym serwisem samochodowym.
1. Gwizd turbosprężarek – czy należy się obawiać? - Turbo gwiżdże
Turbina w zwykłych samochodach osobowych nie powinna gwizdać, trochę inaczej wygląda to w pojazdach sportowych, gdzie charakterystyczny gwizd, a raczej syczenie jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeśli w swoim turbodoładowanym aucie usłyszysz gwizd przy przyspieszaniu, to jak najszybciej powinieneś udać się do serwisu samochodowe. Uszkodzony podzespół wydaje również inne dźwięki, takie jak, np. znane niemalże każdej osobie pohukiwanie sowy. Turbosprężarka w przypadku awarii powoduje, że auto traci swoją moc, a także spala więcej paliwa.

2. Dlaczego turbina pogwizduje? - Turbina gwiżdże po regeneracji
Gwizdanie, a także wycie turbiny, np. w przypadku schodzenia z obrotów, jest rzeczą nieprawidłową, ponieważ praca sprawnej turbosprężarki jest niemożliwa do usłyszenia, jednakże gwizd, a nawet wycie może wskazywać, że doszło do awarii układu turbodoładowania. Jeżeli usłyszymy, że nasz podzespół pracuje głośniej, powinniśmy jak najszybciej udać się do serwisu w celu jej regeneracji, ponieważ możemy doprowadzić do poważnej awarii nie tylko turbiny, ale także i jednostki napędowej. Jeżeli nasza turbosprężarka pogwizduje po przeprowadzonej regeneracji oznaczać to może tylko jedno – naprawa została przeprowadzona niedbale.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze