Localizations image

Dlaczego turbo przepuszcza spaliny?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.25
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Wydobywanie się spalin z turbo wskazywać może na jej nieszczelność. Jeżeli filtr DPF oraz katalizator jest mocno zanieczyszczony spaliny nie mają ujścia przez wydech na zewnątrz, więc zaczynają się cofać do układu turbodoładowania co w konsekwencji doprowadza do ich wydobywania się przez turbinę.

Nieszczelna turbina i cofające się spaliny to nie wszystko, nastąpić może również wyciek oleju z turbosprężarki, efektem czego jest zdarzenie określane jako „spocone turbo”. Z kolei zapach spalin w kabinie pojazdu po wymianie turbiny oznaczać może, że filtr kabinowy jest już na tyle wyeksploatowany, że wymagana jest jego wymiana na nowy.

Jak sprawdzić, czy turbo pompuje?

To, czy występuje prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny sprawdzić możesz przy użyciu urządzenia jakim jest manometr. W seryjnych pojazdach ciśnienie to wynosić powinno od 0.4 bara do 1,5 bara – ciśnienie doładowania nie jest stałe, uzależnione jest od warunków pracy silnika. Z kolei w pojazdach, gdzie montowane jest hybrydowe turbo, czyli takie z większym kołem kompresji, ciśnienie doładowania przekraczać może nawet 2.5 bara.

Również przy użyciu specjalistycznego testera diagnostycznego, który dostępny jest w niemalże każdym warsztacie samochodowym możesz sprawdzić, czy turbo pompuje i ile pompuje.

Komentarze

Marian 2023-01-12 14:51:46

Turbo przepuszcza spaliny, gdy układ doładowania nie działa prawidłowo. Przyczyny mogą być różne, ale najczęstsze to:
Zanieczyszczenie oleju: Zanieczyszczenie oleju może prowadzić do zatkania kanałów i dysz układu doładowania, co uniemożliwia prawidłowe działanie turbosprężarki.
Niski poziom oleju: Niski poziom oleju w silniku może prowadzić do zbyt niskiego ciśnienia oleju w układzie smarowania turbosprężarki, co z kolei może prowadzić do uszkodzenia lub zatarcia się łożysk turbosprężarki, co skutkuje przepuszczeniem spalin.
Uszkodzenie zaworu wastegate: Zawór wastegate odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Jeśli jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do przeciążenia turbosprężarki i przepuszczenia spalin.
Uszkodzenie układu dolotowego: Jeśli układ dolotowy jest uszkodzony lub zanieczyszczony, może to prowadzić do przepuszczenia spalin.
Wymiana turbosprężarki na nieodpowiednią: Jeśli turbosprężarka jest wymieniona na model o nieodpowiedniej wielkości lub parametrach, może to prowadzić do przepuszczenia spalin.
Aby uniknąć problemów związanych z przepuszczaniem spalin, należy regularnie kontrolować poziom oleju, ciśnienie doładowania oraz stan układu doładowania, a także skonsultować się z profesjonalnym warsztatem w razie jakichkolwiek problemów.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO