Dlaczego turbo przepuszcza spaliny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wydobywanie się spalin z turbo wskazywać może na jej nieszczelność. Jeżeli filtr DPF oraz katalizator jest mocno zanieczyszczony spaliny nie mają ujścia przez wydech na zewnątrz, więc zaczynają się cofać do układu turbodoładowania co w konsekwencji doprowadza do ich wydobywania się przez turbinę.
Nieszczelna turbina i cofające się spaliny to nie wszystko, nastąpić może również wyciek oleju z turbosprężarki, efektem czego jest zdarzenie określane jako „spocone turbo”. Z kolei zapach spalin w kabinie pojazdu po wymianie turbiny oznaczać może, że filtr kabinowy jest już na tyle wyeksploatowany, że wymagana jest jego wymiana na nowy.
Jak sprawdzić, czy turbo pompuje?
To, czy występuje prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny sprawdzić możesz przy użyciu urządzenia jakim jest manometr. W seryjnych pojazdach ciśnienie to wynosić powinno od 0.4 bara do 1,5 bara – ciśnienie doładowania nie jest stałe, uzależnione jest od warunków pracy silnika. Z kolei w pojazdach, gdzie montowane jest hybrydowe turbo, czyli takie z większym kołem kompresji, ciśnienie doładowania przekraczać może nawet 2.5 bara.
Również przy użyciu specjalistycznego testera diagnostycznego, który dostępny jest w niemalże każdym warsztacie samochodowym możesz sprawdzić, czy turbo pompuje i ile pompuje.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbo przepuszcza spaliny, gdy układ doładowania nie działa prawidłowo. Przyczyny mogą być różne, ale najczęstsze to:
Zanieczyszczenie oleju: Zanieczyszczenie oleju może prowadzić do zatkania kanałów i dysz układu doładowania, co uniemożliwia prawidłowe działanie turbosprężarki.
Niski poziom oleju: Niski poziom oleju w silniku może prowadzić do zbyt niskiego ciśnienia oleju w układzie smarowania turbosprężarki, co z kolei może prowadzić do uszkodzenia lub zatarcia się łożysk turbosprężarki, co skutkuje przepuszczeniem spalin.
Uszkodzenie zaworu wastegate: Zawór wastegate odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Jeśli jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do przeciążenia turbosprężarki i przepuszczenia spalin.
Uszkodzenie układu dolotowego: Jeśli układ dolotowy jest uszkodzony lub zanieczyszczony, może to prowadzić do przepuszczenia spalin.
Wymiana turbosprężarki na nieodpowiednią: Jeśli turbosprężarka jest wymieniona na model o nieodpowiedniej wielkości lub parametrach, może to prowadzić do przepuszczenia spalin.
Aby uniknąć problemów związanych z przepuszczaniem spalin, należy regularnie kontrolować poziom oleju, ciśnienie doładowania oraz stan układu doładowania, a także skonsultować się z profesjonalnym warsztatem w razie jakichkolwiek problemów.