
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Wydobywanie się spalin z turbo wskazywać może na jej nieszczelność. Jeżeli filtr DPF oraz katalizator jest mocno zanieczyszczony spaliny nie mają ujścia przez wydech na zewnątrz, więc zaczynają się cofać do układu turbodoładowania co w konsekwencji doprowadza do ich wydobywania się przez turbinę.

Nieszczelna turbina i cofające się spaliny to nie wszystko, nastąpić może również wyciek oleju z turbosprężarki, efektem czego jest zdarzenie określane jako „spocone turbo”. Z kolei zapach spalin w kabinie pojazdu po wymianie turbiny oznaczać może, że filtr kabinowy jest już na tyle wyeksploatowany, że wymagana jest jego wymiana na nowy.
Jak sprawdzić, czy turbo pompuje?
To, czy występuje prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny sprawdzić możesz przy użyciu urządzenia jakim jest manometr. W seryjnych pojazdach ciśnienie to wynosić powinno od 0.4 bara do 1,5 bara – ciśnienie doładowania nie jest stałe, uzależnione jest od warunków pracy silnika. Z kolei w pojazdach, gdzie montowane jest hybrydowe turbo, czyli takie z większym kołem kompresji, ciśnienie doładowania przekraczać może nawet 2.5 bara.

Również przy użyciu specjalistycznego testera diagnostycznego, który dostępny jest w niemalże każdym warsztacie samochodowym możesz sprawdzić, czy turbo pompuje i ile pompuje.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze