
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Opóźniona reakcja turbosprężarki potocznie zwana późnym wstawaniem turbo spowodowana może być uszkodzonym siłownikiem podciśnieniowym. W przypadku turbo po regeneracji późne wstawanie turbo jest oznaką niedokładnie przeprowadzonej regulacji. Przyczyna może leżeć także po stronie mechanizmu VNT i zablokowanych w jednej pozycji kierownic spalin. Jeżeli zauważyłeś, że Twoje turbo nie doładowuje, to powinieneś sprawdzić, czy w układzie dolotowym oraz wydechowym nie występuje nieszczelność. Kontroli warto poddać również czujnik ciśnienia doładowania.
Turbina późno wstaje
Po zamontowaniu zregenerowanej turbosprężarki okazało się, że turbo późno się załącza a w do dodatku towarzyszy temu niemoc pojazdu? To znak, że regeneracja nie została przeprowadzona z zachowaniem określonych standardów, a dokładniej nie został przeprowadzony ostatni proces regeneracji, jakim jest regulacja nastawnika turbiny. W takiej sytuacji należy poddać turbo korekcie. Przyczyną nieprawidłowego działania turbosprężarki jest również jej nieodpowiedni montaż lub źle dobrana turbosprężarka do silnika pojazdu.

Turbodziura, późne wstawanie turbo, czyli dlaczego auto ma słaby dół? - Regulacja sztangi turbiny
Kompleksowo przeprowadzony proces regeneracji wpływa pozytywnie na dalszą pracę turbiny. Regulacja polega na poprawnym ustawieniu sztangi turbiny. Wydłużenie sztangi powoduje, że wcześniej otwiera się zawór upustowy, co wpływa na wolniejsze ciśnienie doładowania, natomiast skracanie sztangi zamyka ten zawór, generując jednocześnie szybsze ciśnienie doładowania. W przypadku regulacji sztangi należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ zbytnie skrócenie sztangi powodować będzie za wysokie ciśnienie.
Turbo późno wstaje 1.9 TDI 110 KM - Turbo po regeneracji późno wstaje
Opóźniona praca turbo, czyli występowanie poszerzonej turbodziury po regeneracji oznaczać może, że podczas procesu popełnione zostały błędy. Jednym z nich może być niedokładne oczyszczenie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny z nagromadzonego nagaru. Błąd numer dwa dotyczyć może uszkodzonych komponentów – kompleksowa regeneracja obejmuje również wymianę uszkodzonych części na sprawne. Trzeci najczęściej popełniany błąd to niepoprawnie przeprowadzona regulacja turbo lub też jej brak.

Przyczyną późnego wstawania turbosprężarki jest najczęściej nieszczelny aktuatora lub niepoprawnie ustawione cięgno gruszki. Znacznie większą wydajność od seryjnej turbosprężarki posiada hybrydowe turbo, dzieje się tak ze względu na większe koło kompresji, które jest w stanie zwiększyć przepływ masz powietrza nawet o 20%. Taki rodzaj turbosprężarek spotykany jest w samochodach sportowych.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze