Localizations image

Dlaczego turbo późno wstaje?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.33
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Naprawa turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Opóźniona reakcja turbosprężarki potocznie zwana późnym wstawaniem turbo spowodowana może być uszkodzonym siłownikiem podciśnieniowym. W przypadku turbo po regeneracji późne wstawanie turbo jest oznaką niedokładnie przeprowadzonej regulacji. Przyczyna może leżeć także po stronie mechanizmu VNT i zablokowanych w jednej pozycji kierownic spalin. Jeżeli zauważyłeś, że Twoje turbo nie doładowuje, to powinieneś sprawdzić, czy w układzie dolotowym oraz wydechowym nie występuje nieszczelność. Kontroli warto poddać również czujnik ciśnienia doładowania.

Turbina późno wstaje

Po zamontowaniu zregenerowanej turbosprężarki okazało się, że turbo późno się załącza a w do dodatku towarzyszy temu niemoc pojazdu? To znak, że regeneracja nie została przeprowadzona z zachowaniem określonych standardów, a dokładniej nie został przeprowadzony ostatni proces regeneracji, jakim jest regulacja nastawnika turbiny. W takiej sytuacji należy poddać turbo korekcie. Przyczyną nieprawidłowego działania turbosprężarki jest również jej nieodpowiedni montaż lub źle dobrana turbosprężarka do silnika pojazdu.

Dlaczego turbo późno wstaje?

Turbodziura, późne wstawanie turbo, czyli dlaczego auto ma słaby dół? - Regulacja sztangi turbiny

Kompleksowo przeprowadzony proces regeneracji wpływa pozytywnie na dalszą pracę turbiny. Regulacja polega na poprawnym ustawieniu sztangi turbiny. Wydłużenie sztangi powoduje, że wcześniej otwiera się zawór upustowy, co wpływa na wolniejsze ciśnienie doładowania, natomiast skracanie sztangi zamyka ten zawór, generując jednocześnie szybsze ciśnienie doładowania. W przypadku regulacji sztangi należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ zbytnie skrócenie sztangi powodować będzie za wysokie ciśnienie.

Turbo późno wstaje 1.9 TDI 110 KM - Turbo po regeneracji późno wstaje

Opóźniona praca turbo, czyli występowanie poszerzonej turbodziury po regeneracji oznaczać może, że podczas procesu popełnione zostały błędy. Jednym z nich może być niedokładne oczyszczenie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny z nagromadzonego nagaru. Błąd numer dwa dotyczyć może uszkodzonych komponentów – kompleksowa regeneracja obejmuje również wymianę uszkodzonych części na sprawne. Trzeci najczęściej popełniany błąd to niepoprawnie przeprowadzona regulacja turbo lub też jej brak.

Turbo późno wstaje 1.9 TDI 110 KM

Przyczyną późnego wstawania turbosprężarki jest najczęściej nieszczelny aktuatora lub niepoprawnie ustawione cięgno gruszki. Znacznie większą wydajność od seryjnej turbosprężarki posiada hybrydowe turbo, dzieje się tak ze względu na większe koło kompresji, które jest w stanie zwiększyć przepływ masz powietrza nawet o 20%. Taki rodzaj turbosprężarek spotykany jest w samochodach sportowych.

Komentarze

Daniel 2023-01-11 13:40:30

Jeśli turbosprężarka "wstaje późno" oznacza to, że nie generuje pełnej mocy od razu po wcisnięciu pedału gazu, tylko po pewnym czasie. Może to być spowodowane kilkoma czynnikami. Jednym z najczęstszych powodów jest brak odpowiedniej ilości oleju w układzie smarowania turbosprężarki. W tym przypadku, po włączeniu silnika, turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana i musi pracować przez pewien czas, zanim olej dotrze do niej. Innym powodem może być niedrożność układu dolotowego powietrza do turbosprężarki. Jest to ważne dla chłodzenia i dostarczania powietrza, które napędza sprężarkę. Blokada w którymś z elementów układu dolotowego powietrza, takie jak filtr powietrza, może powodować, że turbosprężarka nie osiąga pełnej mocy od razu po uruchomieniu silnika. Kolejnym powodem jest problem z układem sterowania turbosprężarki, który nie działa prawidłowo i nie pozwala na odpowiednie dostosowanie prędkości obrotowej turbosprężarki w zależności od potrzeb silnika.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO