Dlaczego turbina zasysa olej?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeżeli Twoja turbosprężarka zassała olej silnikowy, to przyczyną takiej sytuacji jest najczęściej mocno wyeksploatowana jednostka napędowa. Innym powodem zasysania oleju przez turbosprężarkę są tzw. przedmuchy silnika. Zasysanie powietrza przez turbo spowodowane może być także jego zużyciem, wyeksploatowanymi uszczelkami na wałku wirnika turbiny, wtedy spora ilość oleju przedostaje się do kolektora.
Charakterystycznym symptomem występowania przedmuchów jednostki napędowej jest wydobywanie się gazów po okręceniu korka wlewu oleju. Jeżeli położysz na wlewie korek (bez dokręcania go), będzie on podskakiwał.
1. Olej w turbinie
Obecność oleju w turbinie, czyli od strony spalin, może być spowodowana niskiej jakości lub też zużytym CHRA. Zarówno nieodpowiednio dobrana, słabej jakości czy też zdeformowana flansza wydechu również będzie powodowała uwalnianie się oleju do turbiny. Inną przyczyną może być uszkodzony pierścień na wałku turbiny – jego uszkodzenie spowodowane może być występowaniem zbyt wysokiej temperatury spalin. Montaż niewłaściwej turbosprężarki oraz nieodpowiednie ciśnienie w niej panujące również doprowadzić może do wycieki oleju.
Zawiodły uszczelniacze turbiny?
Nie zawsze wyciek oleju z turbiny wskazywać może na jej zużycie, czy też nieprawidłowy montaż. Wycieki oleju z turbo mogą być spowodowane zastosowaniem silikonów lub past w celu jej uszczelnienia, mogą one spowodować zatkanie przewodów oleju co znacznie utrudnia jego swobodny spływ. Olej mimo wszystko musi gdzieś spływać, więc szukając innej możliwości wydobywa się przez turbosprężarkę.
Niewłaściwe dobranie uszczelek spływu olejowego (rozmiar, kształt) może także zaburzać spokojny spływ. Zatkana odma turbiny, która odpowiada za odpowietrzanie jest kolejną przyczyną, która powoduje, że turbina puszcza olej. Odma, najczęściej zimą, kiedy temperatura znacznie spada, zamarza co powoduje gromadzenie się nadmiaru spalin, które ze skrzyni korbowej przedostają się do turbosprężarki – może to również spowodować rozszczelnienie turbo.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina zasysająca olej jest poważnym problemem, który może prowadzić do awarii samej turbiny oraz uszkodzenia silnika. Przyczyny tego zjawiska mogą być różne, ale najczęstsze z nich to:
Niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania turbosprężarki: Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, łożyska turbosprężarki mogą się przegrzewać, co może prowadzić do uszkodzenia samej turbosprężarki oraz zasysania oleju.
Zanieczyszczenie lub zużycie oleju: Jeśli olej jest zanieczyszczony lub zużyty, może on nie spełniać swoich funkcji smarowania i chłodzenia, co może prowadzić do uszkodzenia łożysk turbosprężarki oraz zasysania oleju.
Uszkodzenie uszczelniaczy: Uszczelniacze turbosprężarki pełnią ważną rolę w zapobieganiu przedostawaniu się oleju do turbosprężarki. Jeśli uszczelniacze są uszkodzone, mogą one nie spełniać swoich funkcji i doprowadzić do zasysania oleju.
Niedrożność układu smarowania: Jeśli układ smarowania jest zanieczyszczony lub zablokowany, może to prowadzić do niedostatecznego smarowania łożysk turbosprężarki, co może prowadzić do ich uszkodzenia oraz zasysania oleju.
Należy skontaktować się z mechanikiem specjalistą, który dokona diagnozy i ustali przyczynę problemu.