Localizations image

Dlaczego turbina załącza się z opóźnieniem?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.25
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
turbosprężarka - regeneracja

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Przyczyną, która spowodowała, że turbina działa z opóźnieniem jest wystąpienie tzw. turbodziury. Spowodowane to najczęściej może być zablokowaną zmienną geometrią turbiny. Pojawiająca się turbo dziura, przyczyny jej występowania to również nieszczelna gruszka turbiny lub też zbyt niskie ciśnienie doładowania - powstawać ono może dzięki uszkodzonemu czujnikowi doładowania turbiny.

Jeżeli w Twoim silniku 1.8t turbo późno wstaje i zastanawiasz się, jak przyspieszyć ładowanie turbiny, aby nie doprowadzić do jej awarii, najlepszym rozwiązaniem jest oddanie jej w ręce specjalistów. Samodzielna próba regulacji sztangi turbiny może doprowadzić do licznych awarii układu turbodoładowania, takich jak na przykład przeładowanie turbo lub też występowanie zbyt niskiego ciśnienia doładowania.

1. Turbina ciągnie od 3 tys. obrotów - start pracy turbo

Turbosprężarka swoją pacę rozpoczyna już od momentu uruchomienia silnika. Jej praca wyczuwalna jest w zakresie 2 500 – 3 000 obr/min., stąd też większość kierowców uważa, że turbo załącza się w okolicach 3 tysięcy obrotów. Turbosprężarka pracuje nawet na biegu jałowym, kiedy stoisz na światłach.

Należy jednak unikać sytuacji takich, jak szybka jazda na zimnym silniku, kiedy to nie doszło do dostatecznego rozgrzania zarówno motoru, jak i oleju. Znacznie skraca to żywotność turbosprężarki.

Objawy uszkodzonej turbiny

Uszkodzone turbo o swojej niesprawności w pierwszej kolejności poinformuje znacznym spadkiem mocy pojazdu, a następnie jego przejściem w tryb awaryjny, pojawi się również kontrolka check engine. Innym objawem będzie znaczny spadek poziomu oleju silnikowego oraz pojawienie się oleju również na przewodach turbodoładowania lub też pod pojazdem.

Uszkodzone turbo charakteryzuje się również głośną pracą – świst, wycie, pogwizdywanie, zgrzytanie są to najczęściej słyszalne dźwięki przez naszych Klientów. Nie należy ignorować również gęstych kłębów dymu wydobywających się z rury układu wydechowego oraz wyczulanej woni palonego oleju.

Jazda z tak niesprawną turbiną spowodować może jej poważną usterkę, ale także może mieć negatywny wpływ na jednostkę napędową oraz filtr DPF/FAP.

Komentarze

Daniel 2023-01-12 15:22:22

Turbina może wymagać pewnego czasu, aby osiągnąć odpowiednią prędkość obrotową i ciśnienie, aby rozpocząć produkcję energii. Opóźnienie w załączeniu może być również spowodowane koniecznością przeprowadzenia procedur bezpieczeństwa lub kontroli przed uruchomieniem.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO