Dlaczego turbina się zawiesza? 5 najczęstszych powodów!
Najczęstszym powodem, dlaczego turbina się zawiesza jest zablokowanie łopatek zmiennej geometrii. Odpowiadają one za regulację ciśnienia doładowania silnika. W przypadku ich zablokowania, turbina nie może pracować prawidłowo i może się zawieszać. Zablokowanie łopatek może być spowodowane nagromadzeniem się nagaru i zanieczyszczeń lub uszkodzeniem samego mechanizmu zmiennej geometrii. Kolejnym powodem tego problemu może być uszkodzenie łożysk, które mają zapewniać płynne działanie wirnika turbiny. W przypadku ich uszkodzenia, wirnik może się zablokować i w efekcie turbina się zawiesza. Uszkodzenie łożysk może być spowodowane niedostateczną ilością oleju silnikowego lub przegrzaniem turbiny. Czemu jeszcze turbina może się zawiesić? Powodem może być nadmierne obciążenie silnika i zbyt wysokie ciśnienie w układzie doładowania. Jednym z czynników jest też niedostateczne smarowanie- może to prowadzić do zatarcia się i uszkodzeń turbosprężarki, co w rezultacie może doprowadzić do jej zawieszenia.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Od czego może się zepsuć turbina?
Jedną z najczęściej spotykanych przyczyn, dlaczego turbina może się zepsuć jest nieprawidłowa eksploatacja pojazdu. Agresywna jazda, taka jak nagłe przyspieszanie i hamowanie, a także przegrzanie silnika, mogą powodować nadmierne obciążenie turbiny i zwiększać ryzyko jej uszkodzenia. Kolejnym czynnikiem jest awaria układu smarowania, czyli niedostateczna ilość oleju silnikowego lub jego zanieczyszczenia. W ostateczności może to doprowadzić do uszkodzenia łożysk turbosprężarki. Obecność zanieczyszczeń w oleju, takich jak drobiny metalu lub brud, również mogą uszkodzić turbinę a dokładniej, łopatki lub wirnik turbosprężarki. Do powodów, dlaczego turbo może się zepsuć zalicza się też uszkodzenia mechaniczne, czyli uderzenia, obicia lub wypadki.
Czym grozi jazda z uszkodzoną turbina?
Przede wszystkim jazda z uszkodzoną turbiną prowadzi do spadku mocy pojazdu, co znacznie wpływa na jego osiągi. Skutkuje to trudnościami w przyśpieszaniu i ogólnie słabą wydajnością pojazdu. Spadek sprawności turbosprężarki prowadzi również do zwiększenia emisji spalin, co jest szkodliwe dla środowiska i może narazić właściciela pojazdu na problemy w kwestii zgodności z przepisami dotyczącymi wyrzutu gazów. Jazda z uszkodzoną turbiną może prowadzić również do wzrostu zużycia paliwa, ponieważ silnik wymaga dodatkowego wysiłku, aby uzyskać pożądaną moc. Uszkodzona turbosprężarka może też prowadzić do wycieków oleju lub spadku ciśnienia w układzie olejowym, co wiąże się z ryzykiem uszkodzenia silnika.

Jakie są objawy uszkodzonego zaworu n75 w turbosprężarce?
Zawór N75 pomaga w kontrolowaniu momentu wtrysku paliwa i doładowania turbosprężarki, jeśli ulegnie uszkodzeniu może prowadzić do opóźnienia w reakcji silnika na przyspieszenie. Kierowca odczuwa to jako spowolnienie reakcji. Zepsuty zawór N75 może też wpłynąć na zdolność silnika do osiągania maksymalnej prędkości lub mocy. Dostrzegalny może być również spadek efektywności paliwowej. Uszkodzony zawór N75 może też prowadzić do wzrostu zużycia paliwa, ponieważ kontrola doładowania jest zaburzona.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek