
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Turbina zaciera się poprzez niedostateczne smarowanie. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn uszkodzenia turbosprężarki. Niestety nieprofesjonalne obsługiwane auta na przeglądach nie są dokładnie sprawdzane zgodnie z technologią producenta i pomija się wymiany lub chociażby niektórych elementów. Turbiny samochodowe są tak projektowane, by wytrzymały przebieg silnika, a zwykle ulegają uszkodzeniom szybciej. Dzieje się tak, ponieważ przyczyny awarii turbosprężarki nie ma zwykle nic wspólnego z ich eksploatacyjnym zużyciem.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Najczęściej do uszkodzenia turbiny samochodowej doprowadza sam kierowca, który nie stosuje się do podstawowych zasad eksploatacji turbodoładowanego samochodu. Kolejną częstą przyczyną awarii jest niedostateczne smarowanie, szczególnie w starszych samochodach z większym przebiegiem. Kolejną banalną przyczyną jest zbyt niski poziom oleju, ale także źle dobrany środek smarujący. Niewłaściwe smarowanie wynika również z niewłaściwej eksploatacji silnika z turbodoładowaniem. Skutkiem nieprawidłowego smarowania jest uszkodzenie łożysk wirnika i turbiny, co w efekcie może skończyć się uderzeniem wirników o korpus i fizycznie zniszczyć te elementy. Będzie to doskonale widoczne po rozebraniu turbosprężarki.
1. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Czyszczenie turbiny
Aby nie zepsuć dopiero co zamontowanej turbosprężarki, na samym początku powinniśmy zadbać i wyeliminować przyczynę uszkodzenia poprzedniej. Co więcej, przed zamontowaniem nowego turbo powinniśmy sprawdzić przewody doprowadzające i odprowadzające olej, czy są one drożne, a także upewnić się, że układ smarowania dostarczy do turbosprężarki olej pod odpowiednim ciśnieniem i we właściwej ilości. Pamiętajmy również, aby wymienić olej silnikowy wraz z filtrem, dodatkowo najlepiej byłoby przepłukać układ smarowania, ponieważ po awarii może być on zanieczyszczony. Aby nie dopuścić do uszkodzenia nowo założonej turbosprężarki, warto upewnić się przed jej zamontowaniem, czy w układzie wydechowym nie ma żadnych pozostałości po poprzednim, uszkodzonym podzespole.

2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Uszkodzona turbina a odpalanie
Uszkodzoną turbosprężarkę rozpoznamy głównie po spadku mocy samochodu oraz jego głośniej pracy. Często będziemy w stanie zauważyć wydobywające się z układu wydechowego gęste i ciemne kłęby dymu. Użytkownik nie powinien bagatelizować znacznego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na jego wycieki. Warto wiedzieć, że nagłe, zwiększone zużycie paliwa może sugerować, że z pojazdem dzieje się coś podejrzanego. Inną oznaką uszkodzenia turbiny jest wyczuwalna woń palonego oleju, w szczególności w środku auta.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze