Dlaczego turbina się zaciera?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina zaciera się poprzez niedostateczne smarowanie. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn uszkodzenia turbosprężarki. Niestety nieprofesjonalne obsługiwane auta na przeglądach nie są dokładnie sprawdzane zgodnie z technologią producenta i pomija się wymiany lub chociażby niektórych elementów. Turbiny samochodowe są tak projektowane, by wytrzymały przebieg silnika, a zwykle ulegają uszkodzeniom szybciej. Dzieje się tak, ponieważ przyczyny awarii turbosprężarki nie ma zwykle nic wspólnego z ich eksploatacyjnym zużyciem.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Najczęściej do uszkodzenia turbiny samochodowej doprowadza sam kierowca, który nie stosuje się do podstawowych zasad eksploatacji turbodoładowanego samochodu. Kolejną częstą przyczyną awarii jest niedostateczne smarowanie, szczególnie w starszych samochodach z większym przebiegiem. Kolejną banalną przyczyną jest zbyt niski poziom oleju, ale także źle dobrany środek smarujący. Niewłaściwe smarowanie wynika również z niewłaściwej eksploatacji silnika z turbodoładowaniem. Skutkiem nieprawidłowego smarowania jest uszkodzenie łożysk wirnika i turbiny, co w efekcie może skończyć się uderzeniem wirników o korpus i fizycznie zniszczyć te elementy. Będzie to doskonale widoczne po rozebraniu turbosprężarki.
1. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Czyszczenie turbiny
Aby nie zepsuć dopiero co zamontowanej turbosprężarki, na samym początku powinniśmy zadbać i wyeliminować przyczynę uszkodzenia poprzedniej. Co więcej, przed zamontowaniem nowego turbo powinniśmy sprawdzić przewody doprowadzające i odprowadzające olej, czy są one drożne, a także upewnić się, że układ smarowania dostarczy do turbosprężarki olej pod odpowiednim ciśnieniem i we właściwej ilości. Pamiętajmy również, aby wymienić olej silnikowy wraz z filtrem, dodatkowo najlepiej byłoby przepłukać układ smarowania, ponieważ po awarii może być on zanieczyszczony. Aby nie dopuścić do uszkodzenia nowo założonej turbosprężarki, warto upewnić się przed jej zamontowaniem, czy w układzie wydechowym nie ma żadnych pozostałości po poprzednim, uszkodzonym podzespole.
2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Uszkodzona turbina a odpalanie
Uszkodzoną turbosprężarkę rozpoznamy głównie po spadku mocy samochodu oraz jego głośniej pracy. Często będziemy w stanie zauważyć wydobywające się z układu wydechowego gęste i ciemne kłęby dymu. Użytkownik nie powinien bagatelizować znacznego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na jego wycieki. Warto wiedzieć, że nagłe, zwiększone zużycie paliwa może sugerować, że z pojazdem dzieje się coś podejrzanego. Inną oznaką uszkodzenia turbiny jest wyczuwalna woń palonego oleju, w szczególności w środku auta.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina jest urządzeniem, które jest montowane w samochodach w celu zwiększenia mocy silnika. Składa się ona z dwóch wałków obrotowych połączonych łopatkami, zwanych łopatkami wirnika. Podczas pracy silnika spaliny ruchome przepływają przez turbinę, wytwarzając ruch obrotowy wałków, który jest przekazywany na wał silnika, co prowadzi do zwiększenia mocy silnika i umożliwienia lepszego przyspieszenia pojazdu. Turbina może ulegać uszkodzeniom z wielu powodów, takich jak nieodpowiednie użytkowanie, brak odpowiedniej ilości oleju, zanieczyszczenia, nieodpowiednie napięcie paska rozrządu, uszkodzenie mechaniczne lub brak odpowiedniej konserwacji. Aby uniknąć uszkodzenia turbiny, należy regularnie sprawdzać poziom oleju w silniku, zapewniać odpowiednią konserwację i wymianę oleju oraz unikać przeciążania silnika. W razie potrzeby należy również skontaktować się z mechanikiem, aby ustalić przyczynę problemu i podjąć odpowiednie działania naprawcze.