Dlaczego turbina się grzeje? - O tym nikt nie mówi!
Turbosprężarka grzeje się w sytuacji, gdy jej komponenty miały kontakt ze zbyt wysoką temperaturą spalin lub są one niedostatecznie schładzane. Najczęściej jest to przyczyna nieprawidłowego użytkowania samochodu. W przypadku, gdy po długiej podróży gwałtownie wyłączamy jednostkę napędową (jest ona jeszcze gorąca), turbo zostaje pozbawione smarowania i tym samym odprowadzania nadmiaru ciepła. Awarie, które spowodowane są wysoką temperaturą, zaliczane są do najpoważniejszych i przede wszystkim najgorszych w skutkach. Najczęściej turbosprężarka nadaje się wówczas jedynie do wymiany na nową, co oczywiście wiąże się z wysokimi kosztami dla właściciela auta.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Przyczyny przegrzania turbiny to:
- wyłączenie silnika, gdy jest on jeszcze gorący,
- problem z wypalaniem cząstek stałych,
- modyfikacje silnika,
- niedostateczne smarowanie,
- zbyt wysokie obroty silnika,
- uszkodzenie systemu chłodzenia,
- wycieki bądź też uszkodzenia układu dolotowego,
- niewłaściwe okresy nagrzewania się,
- niepoprawne ustawienia w układzie sterującym turbosprężarką.
Do jakiej temperatury nagrzewa się turbina?
Przeciętnie temperatura w komorze spalania oscyluje w granicach od 700 do 1000 stopni Celsjusza. Wartości te są wypadkową zasad działania silnika oraz jego budowy, w którym gorące gazy są efektem spalania się paliwa. Producenci turbosprężarek co rusz prześcigają się z nowymi, specjalistycznymi oraz coraz bardziej odpornymi na wysokie temperatury stopami metali, z których wytwarzane są turbiny, jednak systematyczne poddawanie turbo oddziaływaniu bardzo dużych temperatur często skutkuje awarią.
Jakie są objawy uszkodzonej turbiny?

1. Obniżenie się mocy silnika
2. Awaria nagrzewnicy powietrza
3. Podwyższone zużycie paliwa
4. Nietypowe dźwięki oraz hałasy dochodzące z obszaru silnika
5. Występowanie komunikatów błędów diagnostycznych
6. Brak lub obniżenie ciśnienia doładowania
7. Zbyt wysokie ciśnienie oleju
8. Wydobywające się spaliny o różnych kolorach, tj. biały, czarny, niebieski, szary
9. Obecność osadów oleju na obudowie silnika
10. Odczuwalna woń spalonego oleju
11. Szarpanie samochodu w czasie rozpędzania się
12. Dym pojawiający się w okolicy turbiny
Przegrzana turbina to poważny problem, jeżeli masz pewne wątpliwości, dotyczące działania Twojej turbosprężarki warto zwrócić na powyższe oznaki uwagę. Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego pojazdu będzie jednak skorzystanie z usług warsztatu, który specjalizuje się w dziedzinie regeneracji i naprawy turbin i posiada on odpowiedni sprzęt diagnostyczny i doświadczenie niezbędne do prawidłowego rozpoznania awarii.
Jak powinna brzmieć turbina?
Prawidłowa praca turbosprężarki powinna być:
- cicha,
- stała/równomierna,
- płynna,
- bez nagłych i niepokojących dźwięków.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek