
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Dlaczego turbina nie działa?
Najczęstszą przyczyną awarii turbiny jest brak odpowiedniego smarowania. Dobrą wiadomością jest to, że jeżeli w porę zauważymy, że turbosprężarka nie działa tak, jak powinna, to z reguły da się ją naprawić, a to zwykle dużo tańsze rozwiązanie od wymiany podzespołu na nowy. Zła wiadomość jest taka, że jeżeli będziemy zwlekać z naprawą zbyt długo, turbina może się już nie nadawać do naprawy, a przy okazji może się okazać, że na złom nadaje się cały silnik! W nowoczesnych samochodach nawet krótka jazda z nieprawnym turbo kończy się niemal natychmiast zapchaniem filtra cząstek stałych. Jeżeli mechanik nie pomyśli o tym i zamontuje sprawną turbinę do pojazdu, w którym filtr jest już niemal zapchany, to nowy podzespół też nie posłuży zbyt długo.
Problemy z turbosprężarką – kiedy zgłosić się do warsztatu? - Objawy uszkodzonej turbiny diesel
Do warsztatu powinniśmy się zgłosić, jeśli nasza turbina wydaje przy pracy metaliczny odgłos tarcia, który nasila się wraz z obciążeniem silnika i występuje przy podwyższonych obrotach. Kolejnym objawem świadczącym o uszkodzonej turbosprężarce jest wysokie zużycie oleju silnikowego oraz wydobywający się z wydechu niebieski dym. Jeżeli zapali się kontrolka awarii silnika i samochód niemal przestaje reagować na gaz i ledwie przyspiesza, to jest to kolejny znak świadczący o uszkodzonej turbosprężarce. Pamiętajmy, że ignorowanie tych objawów w przypadku diesli często może skończyć się spektakularną awarią, tzw. rozbieganiem silnika.

Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Awaria turbiny objawy
Pierwszymi objawami awarii turbosprężarki są: spadek mocy oraz głośna praca podzespołu. Często także z układu wydechowego wydobywać się będą gęste kłęby dymu. Nie powinniśmy bagatelizować widocznego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na jego wycieki. Nagłe, zwiększone spalanie może sugerować, że z samochodem dzieje się coś podejrzanego. Oprócz tych wymienionych najczęstszych objawów awarii turbosprężarki, kierowca może się również spotkać ze świstem, pogwizdywaniem turbiny podczas przyspieszania, a w skrajnych przypadkach turbosprężarka może wydawać dźwięki podobne do wycia syreny karetki pogotowia. Jakikolwiek dziwny dźwięk turbosprężarki nie powinien zostać zignorowany.

Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Do przyczyn awarii turbosprężarki w dieslu zaliczymy:
1. Zatarcie – jest ono skutkiem braku smarowania, ale także jest wynikiem niewłaściwego użytkowania turbiny. Wczesne wykręcanie silnika na wysokie obroty lub nagłe wyłączenie jednostki napędowej powoduje chwilowy brak smarowania, który zwiększa tarcie pomiędzy łożyskiem a osią wirnika, co skutkuje uszkodzeniem jego osi.
2. Wycieki oleju do wnętrza podzespołu, które są spowodowane rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, a to z kolei powoduje przedostawanie się środka smarnego do układu dolotowego i wydechowego.
3. Brak sterowania, który wynika z korozji lub uszkodzenia innego siłownika, z tego powodu siłownik odpowiedzialny za wychylenie łopatek może nie działać prawidłowo, przez co turbina znacznie zmniejsza swoją wydajność.
4. Uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza podzespołu ciała stałego.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze