Dlaczego turbina nie działa?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Dlaczego turbina nie działa?
Najczęstszą przyczyną awarii turbiny jest brak odpowiedniego smarowania. Dobrą wiadomością jest to, że jeżeli w porę zauważymy, że turbosprężarka nie działa tak, jak powinna, to z reguły da się ją naprawić, a to zwykle dużo tańsze rozwiązanie od wymiany podzespołu na nowy. Zła wiadomość jest taka, że jeżeli będziemy zwlekać z naprawą zbyt długo, turbina może się już nie nadawać do naprawy, a przy okazji może się okazać, że na złom nadaje się cały silnik! W nowoczesnych samochodach nawet krótka jazda z nieprawnym turbo kończy się niemal natychmiast zapchaniem filtra cząstek stałych. Jeżeli mechanik nie pomyśli o tym i zamontuje sprawną turbinę do pojazdu, w którym filtr jest już niemal zapchany, to nowy podzespół też nie posłuży zbyt długo.
Problemy z turbosprężarką – kiedy zgłosić się do warsztatu? - Objawy uszkodzonej turbiny diesel
Do warsztatu powinniśmy się zgłosić, jeśli nasza turbina wydaje przy pracy metaliczny odgłos tarcia, który nasila się wraz z obciążeniem silnika i występuje przy podwyższonych obrotach. Kolejnym objawem świadczącym o uszkodzonej turbosprężarce jest wysokie zużycie oleju silnikowego oraz wydobywający się z wydechu niebieski dym. Jeżeli zapali się kontrolka awarii silnika i samochód niemal przestaje reagować na gaz i ledwie przyspiesza, to jest to kolejny znak świadczący o uszkodzonej turbosprężarce. Pamiętajmy, że ignorowanie tych objawów w przypadku diesli często może skończyć się spektakularną awarią, tzw. rozbieganiem silnika.
Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Awaria turbiny objawy
Pierwszymi objawami awarii turbosprężarki są: spadek mocy oraz głośna praca podzespołu. Często także z układu wydechowego wydobywać się będą gęste kłęby dymu. Nie powinniśmy bagatelizować widocznego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na jego wycieki. Nagłe, zwiększone spalanie może sugerować, że z samochodem dzieje się coś podejrzanego. Oprócz tych wymienionych najczęstszych objawów awarii turbosprężarki, kierowca może się również spotkać ze świstem, pogwizdywaniem turbiny podczas przyspieszania, a w skrajnych przypadkach turbosprężarka może wydawać dźwięki podobne do wycia syreny karetki pogotowia. Jakikolwiek dziwny dźwięk turbosprężarki nie powinien zostać zignorowany.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Do przyczyn awarii turbosprężarki w dieslu zaliczymy:
1. Zatarcie – jest ono skutkiem braku smarowania, ale także jest wynikiem niewłaściwego użytkowania turbiny. Wczesne wykręcanie silnika na wysokie obroty lub nagłe wyłączenie jednostki napędowej powoduje chwilowy brak smarowania, który zwiększa tarcie pomiędzy łożyskiem a osią wirnika, co skutkuje uszkodzeniem jego osi.
2. Wycieki oleju do wnętrza podzespołu, które są spowodowane rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, a to z kolei powoduje przedostawanie się środka smarnego do układu dolotowego i wydechowego.
3. Brak sterowania, który wynika z korozji lub uszkodzenia innego siłownika, z tego powodu siłownik odpowiedzialny za wychylenie łopatek może nie działać prawidłowo, przez co turbina znacznie zmniejsza swoją wydajność.
4. Uszkodzenie wirnika, które jest wynikiem dostania się do wnętrza podzespołu ciała stałego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka może nie działać z różnych powodów. Oto kilka możliwych przyczyn:
Brak oleju. Brak odpowiedniej ilości oleju w silniku może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Olej jest niezbędny do smarowania i chłodzenia turbosprężarki, dlatego ważne jest, aby sprawdzać jego poziom i wymieniać go w odpowiednim czasie.
Zużyty olej. Zużyty olej może nie być w stanie prawidłowo smarować i chłodzić turbosprężarki, co może prowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego ważne jest, aby regularnie wymieniać olej w silniku.
Uszkodzony układ dolotowy powietrza. Jeśli układ dolotowy powietrza jest zatkany lub uszkodzony, może to prowadzić do braku odpowiedniej ilości powietrza do spalania, co może uniemożliwić prawidłowe działanie turbosprężarki.
Uszkodzona turbosprężarka. Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona, może to uniemożliwić jej prawidłowe działanie. Uszkodzenia mogą wynikać z wielu czynników, takich jak brak odpowiedniej ilości oleju, nadmierne obciążenie silnika lub nieodpowiedni styl jazdy.
Jeśli podejrzewasz, że turbosprężarka nie działa prawidłowo, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem, aby sprawdzić stan silnika i ustalić przyczynę problemu.