
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Żadnemu z naszych Czytelników nie życzymy tego, by musieli kierować do mechanika pytanie o dość dramatycznym wydźwięku: Dlaczego po wymianie turbiny nie odpala samochód? Zanim rozwiniemy ten wątek, przybliżając Ci przyczyny nieprawidłowego funkcjonowania pojazdu po wymianie turbo, skoncentrujemy się na precyzyjnych wytycznych dotyczących tego, jak świeżo zakupioną lub zregenerowaną turbosprężarkę należy zamontować. Jeżeli wystąpiła u Ciebie nieoczekiwana awaria turbiny podczas jazdy i zdecydowałeś się na czyszczenie turbiny lub na zakup nowego czy też regenerowanego turbo, dołóż wszelkich starań, aby podzespół mógł działać w pełni właściwie po zgodnym z zaleceniami producenta montażu.

Aby w przypadku 2.0 HDI wymiana turbiny nie okazała się porażką
Oczywiście ta część artykułu nie jest dedykowana jedynie użytkownikom samochodów z silnikiem 2.0 HDI, ale wszystkim naszym Czytelnikom, ponieważ zawarte w niej informacje mają charakter uniwersalny. W miejsce zdemontowanego z pojazdu turbo wstawiamy nowy lub zregenerowany podzespół, a tego typu ponowny montaż powinien zakończyć się sukcesem w postaci satysfakcjonującej jazdy samochodem o pożądanej dynamice i podlegającej najwyższym notom kulturze pracy. Niestety nie zawsze te optymistyczne założenia znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości, a bezpośrednią przyczynę tego faktu stanowi zazwyczaj niewłaściwie przeprowadzony montaż turbiny. Cena w tej sytuacji nie zawsze równa się jakości, dlatego przy wyborze serwisu najlepiej będzie kierować się nie cennikiem, a opiniami klientów. Na problemy z uruchomieniem samochodu po wymianie turbosprężarki nie pomoże nam nawet najlepszy preparat do czyszczenia turbiny, gdyż ponownie sprawdzone i wyczyszczone turbo należy po prostu zgodnie z kryteriami i z zachowaniem sterylnej wręcz czystości zamontować w układzie. Oczywiście w przebiegu całej operacji najistotniejsze jest, by zbadać, a następnie wyeliminować przyczynę awarii turbo. Jeżeli jej nie zlikwidujemy, nie będziemy mogli długo nacieszyć się zregenerowaną lub zakupioną turbosprężarką, gdyż usterka z pewnością wystąpi ponownie. Niezależnie od tego, jaki posiadasz samochód, może to być przykładowa Skoda Octavia – wymiana turbiny musi przebiegać w pełnej zgodności ze wskazówkami montażowymi. Przyczyna i skutki awarii poprzedniej awarii turbosprężarki to czynniki, które obowiązkowo należy wyeliminować przed wtórnym montażem podzespołu. Aby po sfinalizowanej operacji nie trapiły Cię problemy z odpalaniem samochodu, gwizd turbiny czy ryzykowna, pełna nietypowych, metalicznych dźwięków jazda z uszkodzoną turbiną, poddaj weryfikacji układ i kolektor dolotowy. Warto sprawdzić, czy w przewodach nie występują żadne uszkodzenia oraz wymienić filtry na nowe i oryginalne. Warto mieć na uwadze, że sytuacje, w których nowa turbina padła podczas jazdy albo nawet nie doszło do uruchomienia samochodu, są skutkiem zaniedbań w obrębie przewodów doprowadzających i odprowadzających z turbosprężarki olej. Może okazać się, że za niesprawność zamontowanego na nowo turbo odpowiada obecność zanieczyszczeń i osadów we wnętrzu przewodów, winowajcą może być także wystąpienie uszkodzeń osłony cieplnej. Jakie jeszcze zagrożenia czyhają na turbosprężarkę montowaną w pojeździe? Po tym, jak już dokonano zakupu lub wykonana została regeneracja turbosprężarek, a nadmierne luzy na turbinie z powodzeniem wyeliminowano, w ramach realizacji wytycznych należy dokonać wymiany oleju oraz filtrów. Gdy wykonywany był demontaż turbiny 1.9 TDI lub turbosprężarki współpracującej z silnikiem innego rodzaju, z pewnością zdjęte zostały także uszczelki – w żadnym wypadku nie należy montować ich z powrotem, bowiem w ich miejsce trzeba założyć uszczelnienia fabrycznie nowe. Dopiero wówczas można zainstalować turbo, ale nie jest to moment na uśpienie czujności osoby zajmującej się montażem tego podzespołu, ponieważ równie istotne jest uzupełnienie oleju w turbosprężarce oraz rozprowadzenie go we wnętrzu turbo i w przewodach. Dopiero po spełnieniu tych wytycznych turbo może pracować przy silniku uruchomionym na biegu jałowym, a po zweryfikowaniu, czy wszystko jest w porządku, można przeprowadzić docieranie turbiny podczas jazdy.

Przyczyny utrudnionego rozruchu auta po montażu turbosprężarki
Po przybliżeniu zasad, którymi powinna kierować się w działaniu każda osoba montująca turbo, wróćmy do tematu, który zamieściliśmy w tytule tego artykułu. Brak możliwości uruchomienia pojazdu może wystąpić nawet wówczas, gdy turbosprężarka chociaż przez sekundę czy dwie pracowała bez smarowania. Tak zwany suchy start turbiny to dla niej zabójstwo, zatem opcja regeneracji lub zakupu turbo muszą być zlecone ponownie, co wiąże się z ponoszeniem podwójnych kosztów. Obecne w towarzyszących turbosprężarce układach zanieczyszczenia także przyczynią się do jej szybkiej destrukcji, przysparzając zmartwień użytkownikowi samochodu. Kłopoty z odpaleniem po montażu turbosprężarki warto także postrzegać jako wezwanie do sprawdzenia pozostałych istotnych elementów oraz podzespołów, gdyż może to ich sprawka, a oskarżenie padło na turbinę. Wahając się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna oraz czy sprawność wykazują pozostałe podzespoły, pokieruj się prosto do ASO Bosch Service Pawlik – pracowni gromadzącej specjalistów w zakresie diagnostyki i regeneracji turbosprężarek.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze