Dlaczego po wymianie turbiny nie odpala samochód?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Żadnemu z naszych Czytelników nie życzymy tego, by musieli kierować do mechanika pytanie o dość dramatycznym wydźwięku: Dlaczego po wymianie turbiny nie odpala samochód? Zanim rozwiniemy ten wątek, przybliżając Ci przyczyny nieprawidłowego funkcjonowania pojazdu po wymianie turbo, skoncentrujemy się na precyzyjnych wytycznych dotyczących tego, jak świeżo zakupioną lub zregenerowaną turbosprężarkę należy zamontować. Jeżeli wystąpiła u Ciebie nieoczekiwana awaria turbiny podczas jazdy i zdecydowałeś się na czyszczenie turbiny lub na zakup nowego czy też regenerowanego turbo, dołóż wszelkich starań, aby podzespół mógł działać w pełni właściwie po zgodnym z zaleceniami producenta montażu.

Aby w przypadku 2.0 HDI wymiana turbiny nie okazała się porażką
Oczywiście ta część artykułu nie jest dedykowana jedynie użytkownikom samochodów z silnikiem 2.0 HDI, ale wszystkim naszym Czytelnikom, ponieważ zawarte w niej informacje mają charakter uniwersalny. W miejsce zdemontowanego z pojazdu turbo wstawiamy nowy lub zregenerowany podzespół, a tego typu ponowny montaż powinien zakończyć się sukcesem w postaci satysfakcjonującej jazdy samochodem o pożądanej dynamice i podlegającej najwyższym notom kulturze pracy. Niestety nie zawsze te optymistyczne założenia znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości, a bezpośrednią przyczynę tego faktu stanowi zazwyczaj niewłaściwie przeprowadzony montaż turbiny. Cena w tej sytuacji nie zawsze równa się jakości, dlatego przy wyborze serwisu najlepiej będzie kierować się nie cennikiem, a opiniami klientów. Na problemy z uruchomieniem samochodu po wymianie turbosprężarki nie pomoże nam nawet najlepszy preparat do czyszczenia turbiny, gdyż ponownie sprawdzone i wyczyszczone turbo należy po prostu zgodnie z kryteriami i z zachowaniem sterylnej wręcz czystości zamontować w układzie. Oczywiście w przebiegu całej operacji najistotniejsze jest, by zbadać, a następnie wyeliminować przyczynę awarii turbo. Jeżeli jej nie zlikwidujemy, nie będziemy mogli długo nacieszyć się zregenerowaną lub zakupioną turbosprężarką, gdyż usterka z pewnością wystąpi ponownie. Niezależnie od tego, jaki posiadasz samochód, może to być przykładowa Skoda Octavia – wymiana turbiny musi przebiegać w pełnej zgodności ze wskazówkami montażowymi. Przyczyna i skutki awarii poprzedniej awarii turbosprężarki to czynniki, które obowiązkowo należy wyeliminować przed wtórnym montażem podzespołu. Aby po sfinalizowanej operacji nie trapiły Cię problemy z odpalaniem samochodu, gwizd turbiny czy ryzykowna, pełna nietypowych, metalicznych dźwięków jazda z uszkodzoną turbiną, poddaj weryfikacji układ i kolektor dolotowy. Warto sprawdzić, czy w przewodach nie występują żadne uszkodzenia oraz wymienić filtry na nowe i oryginalne. Warto mieć na uwadze, że sytuacje, w których nowa turbina padła podczas jazdy albo nawet nie doszło do uruchomienia samochodu, są skutkiem zaniedbań w obrębie przewodów doprowadzających i odprowadzających z turbosprężarki olej. Może okazać się, że za niesprawność zamontowanego na nowo turbo odpowiada obecność zanieczyszczeń i osadów we wnętrzu przewodów, winowajcą może być także wystąpienie uszkodzeń osłony cieplnej. Jakie jeszcze zagrożenia czyhają na turbosprężarkę montowaną w pojeździe? Po tym, jak już dokonano zakupu lub wykonana została regeneracja turbosprężarek, a nadmierne luzy na turbinie z powodzeniem wyeliminowano, w ramach realizacji wytycznych należy dokonać wymiany oleju oraz filtrów. Gdy wykonywany był demontaż turbiny 1.9 TDI lub turbosprężarki współpracującej z silnikiem innego rodzaju, z pewnością zdjęte zostały także uszczelki – w żadnym wypadku nie należy montować ich z powrotem, bowiem w ich miejsce trzeba założyć uszczelnienia fabrycznie nowe. Dopiero wówczas można zainstalować turbo, ale nie jest to moment na uśpienie czujności osoby zajmującej się montażem tego podzespołu, ponieważ równie istotne jest uzupełnienie oleju w turbosprężarce oraz rozprowadzenie go we wnętrzu turbo i w przewodach. Dopiero po spełnieniu tych wytycznych turbo może pracować przy silniku uruchomionym na biegu jałowym, a po zweryfikowaniu, czy wszystko jest w porządku, można przeprowadzić docieranie turbiny podczas jazdy.

Przyczyny utrudnionego rozruchu auta po montażu turbosprężarki
Po przybliżeniu zasad, którymi powinna kierować się w działaniu każda osoba montująca turbo, wróćmy do tematu, który zamieściliśmy w tytule tego artykułu. Brak możliwości uruchomienia pojazdu może wystąpić nawet wówczas, gdy turbosprężarka chociaż przez sekundę czy dwie pracowała bez smarowania. Tak zwany suchy start turbiny to dla niej zabójstwo, zatem opcja regeneracji lub zakupu turbo muszą być zlecone ponownie, co wiąże się z ponoszeniem podwójnych kosztów. Obecne w towarzyszących turbosprężarce układach zanieczyszczenia także przyczynią się do jej szybkiej destrukcji, przysparzając zmartwień użytkownikowi samochodu. Kłopoty z odpaleniem po montażu turbosprężarki warto także postrzegać jako wezwanie do sprawdzenia pozostałych istotnych elementów oraz podzespołów, gdyż może to ich sprawka, a oskarżenie padło na turbinę. Wahając się, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna oraz czy sprawność wykazują pozostałe podzespoły, pokieruj się prosto do ASO Bosch Service Pawlik – pracowni gromadzącej specjalistów w zakresie diagnostyki i regeneracji turbosprężarek.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Po wymianie turbiny samochód nie odpala, może być spowodowane kilkoma różnymi przyczynami, takimi jak:
Nieprawidłowy montaż - jeśli turbina została źle zamontowana lub nie zostały dobrze dokręcone wszystkie elementy, to może to powodować problemy z odpalaniem silnika.
Brak oleju silnikowego - jeśli po wymianie turbiny nie zostanie uzupełniony prawidłowy poziom oleju silnikowego, to może to spowodować problemy z odpalaniem silnika.
Uszkodzenie innych elementów - wymiana turbiny może prowadzić do uszkodzenia innych elementów układu doładowania, takich jak intercooler, przewody doładowania, czy też zawór wastegate. Uszkodzenie tych elementów może powodować problemy z odpalaniem silnika.
Brak ciśnienia w układzie paliwowym - jeśli układ paliwowy nie jest odpowiednio napełniony ciśnieniem, to może to powodować problemy z odpalaniem silnika.
Uszkodzenie elektryczne - jeśli podczas wymiany turbiny dochodzi do uszkodzenia elementów elektrycznych, takich jak czujniki, to może to powodować problemy z odpalaniem silnika.
Jeśli po wymianie turbiny samochód nie odpala, należy skontaktować się z mechanikiem, aby przeprowadził on odpowiednią diagnostykę i zlokalizował przyczynę problemu.