Dlaczego olej cieknie z turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Przyczyną wycieku oleju z turbiny w silniku 1.9 TDI czy też 1.5 dCi najczęściej jest nieszczelność, która może dotyczyć samej turbosprężarki, ale również przewodów olejowych. Nieszczelność turbo powodowała będzie również uwalnianie się spalin z turbosprężarki, ale wróćmy do wycieku oleju, którego przyczyną może być także występowanie zbyt wysokiego ciśnienia spalin w skrzyni korbowej, co sprawiać może, że zaburzony ulegnie swobodny spływ spalin. Nieprawidłowo zainstalowana turbosprężarka lub też zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej także będzie powodował wycieki.

Wyciek oleju z turbosprężarki doprowadzić może do uszkodzenia systemów łożyskowych zaledwie w kilka sekund od rozpoczęcia pracy turbo.
1. Olej w intercoolerze – co zrobić w takiej sytuacji?
Jeżeli turbina puszcza olej do intercoolera, wskazywać to może na wystąpienie jednego z objawów wymienionych powyżej. W takim przypadku należy jak najszybciej oczyścić wnętrze intercoolera z oleju. Stosowanie myjki ciśnieniowej oraz innego rodzaju domowych sposobów nie tylko spowodować może poważne uszkodzenia intercoolera, ale również ze względu na konsystencję oleju, który jest ciężki do usunięcia, domowe sposoby mogą okazać się niewystarczające.
Wyciek oleju z turbosprężarki doprowadzić może do uszkodzenia systemów łożyskowych zaledwie w kilka sekund od rozpoczęcia pracy turbo.
1. Olej w intercoolerze – co zrobić w takiej sytuacji?
Jeżeli turbina puszcza olej do intercoolera, wskazywać to może na wystąpienie jednego z objawów wymienionych powyżej. W takim przypadku należy jak najszybciej oczyścić wnętrze intercoolera z oleju. Stosowanie myjki ciśnieniowej oraz innego rodzaju domowych sposobów nie tylko spowodować może poważne uszkodzenia intercoolera, ale również ze względu na konsystencję oleju, który jest ciężki do usunięcia, domowe sposoby mogą okazać się niewystarczające.
Wyciek oleju z turbosprężarki doprowadzić może do uszkodzenia systemów łożyskowych zaledwie w kilka sekund od rozpoczęcia pracy turbo.
1. Olej w intercoolerze – co zrobić w takiej sytuacji?
Jeżeli turbina puszcza olej do intercoolera, wskazywać to może na wystąpienie jednego z objawów wymienionych powyżej. W takim przypadku należy jak najszybciej oczyścić wnętrze intercoolera z oleju. Stosowanie myjki ciśnieniowej oraz innego rodzaju domowych sposobów nie tylko spowodować może poważne uszkodzenia intercoolera, ale również ze względu na konsystencję oleju, który jest ciężki do usunięcia, domowe sposoby mogą okazać się niewystarczające.
Olej od zimnej strony turbiny – przyczyny
Olej od zimnej strony turbiny – przyczyny
Wyciek oleju od strony kompresji spowodowany może być słabej jakości korasem turbiny. Uwalnianie się oleju wywołane może również być uszkodzonym wężem dolotowym lub też nieodpowiednim dopasowaniem przewodów dolotu. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że zatkany układ wydechowy oraz zabrudzony filtr cząstek stałych DPF/FAP, jak i niedrożne przewody również mogą powodować wyciek oleju silnikowego z turbiny.

Uszkodzona obudowa turbiny lub nieprawidłowe ciśnienie w niej panujące także spowoduje wycieki oleju, który powinien zostać niezwłocznie usunięty. Ubytki oleju, które spowodować mogą jego niedostateczną ilość, przyczynić się mogą do zatarcia zarówno turbosprężarki, ale jednocześnie stanowi to zagrożenie dla jednostki napędowej. Co więcej, olej posiada właściwości chłodzące, tak więc przegrzanie turbo również może być nieodłącznym elementem awarii, jaką jest wyciek oleju.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Olej ciekający z turbosprężarki może być spowodowany przez kilka czynników, takich jak:
Uszkodzenie uszczelniaczy na wałku turbo - jeśli uszczelniacze są uszkodzone lub zużyte, olej może przedostawać się przez nie i ciec z turbosprężarki.
Nieprawidłowa praca układu smarowania - jeśli układ smarowania nie działa prawidłowo, olej może nie być odpowiednio rozprowadzany po turbosprężarce, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
Zabrudzenie kanałów oleju - jeśli kanały oleju są zabrudzone, olej może być trudniej przepływać przez turbosprężarkę, co może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia.
Przeciek oleju - często towarzyszy uszkodzeniu uszczelniaczy wałka turbo, kiedy to olej przedostaje się do kanałów turbosprężarki.
Aby dokładnie określić przyczynę cieknięcia oleju z turbosprężarki, należy skonsultować się z mechanikiem lub specjalistą od silników. Wymiana uszczelniaczy oraz wymiana oleju, jego filtra i sprawdzenie poziomu ciśnienia mogą być konieczne.