W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Może być to spowodowane rozbieganiem sinika Diesla, które może zaskoczyć kierowcę w najmniej oczekiwanym momencie i spowodować nieodwracalne zniszczenia silnika. Do rozbiegania jednostki dochodzi, gdy do komory spalania dostaje się olej. Wtedy te środek smarujący spala się jak paliwo, ponieważ silnik Diesla ma zapłon samoczynny i proces ten przebiega niekontrolowanie. Zasysanie oleju do komory spalania dzieje się przede wszystkim przez zużytą turbosprężarkę. Jednostka napędowa, która spala swój własny olej, pracował będzie na skrajnie wysokich obrotach i nie będzie możliwe zgaszenie go przekręceniem kluczyka w stacyjce. Jeżeli nic z tym nie zrobimy, to silnik będzie pracował tak długo, aż nie wypali całego oleju lub nie ulegnie zniszczeniu.
Jak reagować gdy silnik diesla nie gaśnie? - Nie można zgasić silnika diesla
Gdy turbosprężarka zassie olej i wywoła ogromne obroty silnika, aby uratować jednostkę napędową trzeba jak najszybciej go „zdławić” skrzynią biegów i układem przeniesienia napędu, czyli hamujemy, wrzucamy najwyższy możliwy bieg, a następnie szynko puszczamy sprzęgło, jednocześnie wciskając pedał hamulca i zaciągając hamulec ręczny. Tylko w taki sposób teoretycznie nie dopuścimy do zatarcia się silnika, pod warunkiem, że uda nam się go zatrzymać, zanim turbina wyssie cały olej.
Nie można zgasić samochodu mimo braku kluczyka - Po wyłączeniu zapłonu silnik dalej pracuje
Do rozbiegania Diesla dochodzi wtedy, gdy do komory spalania dostaje się olej silnikowy. Wtedy środek smarujący zaczyna się spalać jak paliwo, a z racji tego, że Diesel ma zapłon samoczynny, to proces ten przebiega niekontrolowanie. Samochód spalający swój własny olej silnikowy, będzie pracował na skrajnie wysokich obrotach i nie będzie możliwe zgaszenie pojazdu poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce. Jeżeli kierowca nic z tym nie zrobi, to silnik będzie pracował tak długo, aż nie wypali się z oleju lub nie ulegnie zniszczeniu – zatarciu. Jeżeli opanujemy tę sytuację w odpowiednim momencie, możemy uniknąć kosztownych uszkodzeń silnika.
Rozbieganie silnika – choroba szalonych diesli - Nie można zgasić samochodu
Przyczyną rozbiegania silnika Diesla jest samoczynne spalanie się oleju silnikowego, który dostaje się do komory spalania przez nieszczelności turbosprężarki. Do takiej awarii może dojść wyłącznie w turbodieslach. Jedynym sposobem na zatrzymanie rozbiegania silnika jest po prostu zduszenie napędu przez gwałtowne zwolnienie sprzęgła na najwyższym biegu. Najczęściej scena z tego zjawiska wygląda następująco – auto stoi na środku drogi, dosłownie tonąc w kłębach dymu, które wydobywają się spod maski oraz z rury wydechowej, głośno przy tym rycząc.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze