Dlaczego nie można zgasić silnika diesla?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Może być to spowodowane rozbieganiem sinika Diesla, które może zaskoczyć kierowcę w najmniej oczekiwanym momencie i spowodować nieodwracalne zniszczenia silnika. Do rozbiegania jednostki dochodzi, gdy do komory spalania dostaje się olej. Wtedy te środek smarujący spala się jak paliwo, ponieważ silnik Diesla ma zapłon samoczynny i proces ten przebiega niekontrolowanie. Zasysanie oleju do komory spalania dzieje się przede wszystkim przez zużytą turbosprężarkę. Jednostka napędowa, która spala swój własny olej, pracował będzie na skrajnie wysokich obrotach i nie będzie możliwe zgaszenie go przekręceniem kluczyka w stacyjce. Jeżeli nic z tym nie zrobimy, to silnik będzie pracował tak długo, aż nie wypali całego oleju lub nie ulegnie zniszczeniu.
Jak reagować gdy silnik diesla nie gaśnie? - Nie można zgasić silnika diesla
Gdy turbosprężarka zassie olej i wywoła ogromne obroty silnika, aby uratować jednostkę napędową trzeba jak najszybciej go „zdławić” skrzynią biegów i układem przeniesienia napędu, czyli hamujemy, wrzucamy najwyższy możliwy bieg, a następnie szynko puszczamy sprzęgło, jednocześnie wciskając pedał hamulca i zaciągając hamulec ręczny. Tylko w taki sposób teoretycznie nie dopuścimy do zatarcia się silnika, pod warunkiem, że uda nam się go zatrzymać, zanim turbina wyssie cały olej.
Nie można zgasić samochodu mimo braku kluczyka - Po wyłączeniu zapłonu silnik dalej pracuje
Do rozbiegania Diesla dochodzi wtedy, gdy do komory spalania dostaje się olej silnikowy. Wtedy środek smarujący zaczyna się spalać jak paliwo, a z racji tego, że Diesel ma zapłon samoczynny, to proces ten przebiega niekontrolowanie. Samochód spalający swój własny olej silnikowy, będzie pracował na skrajnie wysokich obrotach i nie będzie możliwe zgaszenie pojazdu poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce. Jeżeli kierowca nic z tym nie zrobi, to silnik będzie pracował tak długo, aż nie wypali się z oleju lub nie ulegnie zniszczeniu – zatarciu. Jeżeli opanujemy tę sytuację w odpowiednim momencie, możemy uniknąć kosztownych uszkodzeń silnika.
Rozbieganie silnika – choroba szalonych diesli - Nie można zgasić samochodu
Przyczyną rozbiegania silnika Diesla jest samoczynne spalanie się oleju silnikowego, który dostaje się do komory spalania przez nieszczelności turbosprężarki. Do takiej awarii może dojść wyłącznie w turbodieslach. Jedynym sposobem na zatrzymanie rozbiegania silnika jest po prostu zduszenie napędu przez gwałtowne zwolnienie sprzęgła na najwyższym biegu. Najczęściej scena z tego zjawiska wygląda następująco – auto stoi na środku drogi, dosłownie tonąc w kłębach dymu, które wydobywają się spod maski oraz z rury wydechowej, głośno przy tym rycząc.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zgaszenie silnika diesla bezpośrednio po jego uruchomieniu może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. W trakcie pracy silnika diesel uwalnia olej, który jest niezbędny do smarowania turbosprężarki. Jeśli silnik zostanie zgaszony bezpośrednio po uruchomieniu, olej nie zdąży dotrzeć do turbosprężarki, co może prowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego zaleca się, aby po uruchomieniu silnika diesla odczekać kilka minut, zanim go zgasisz. Czas ten jest potrzebny, aby olej zdążył dotrzeć do turbosprężarki i zapewnić jej prawidłowe smarowanie. Warto też pamiętać, że po uruchomieniu silnika należy odczekać kilka sekund, zanim naciśnie się pedał gazu, aby uniknąć nadmiernego obciążenia turbosprężarki. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do sposobu użytkowania silnika diesla lub chcesz dowiedzieć się więcej o sposobach jego konserwacji, skontaktuj się z mechanikiem lub specjalistą.