blog

Dlaczego moja turbina ciągle się psuje?

2 stycznia 2025

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Twoja turbosprężarka może się ciągle psuć z dwóch powodów – pierwszym z nich jest niewłaściwie przeprowadzona regeneracja turbo. Drugim z nich jest nieprawidłowa eksploatacja pojazdu i brak dbałości o pozostałe komponenty, które ściśle współpracują z turbiną samochodową. Musisz pamiętać, że aby turbosprężarka działała w prawidłowy sposób, trzeba również zadbać o inne części w aucie. Aby Twój pojazd działał sprawnie, musisz zwrócić uwagę na sposób jazdy, cykliczne przeglądy i szybko reagować na każde niepokojące objawy.

Moja turbosprężarka ciągle się psuje

Co niszczy turbinę w samochodzie?

Turbosprężarka w samochodzie niszczy się przede wszystkim od braku lub niewłaściwego smarowania. W układzie turbodoładowania musi znajdować się olej silnikowy, który jest odpowiedzialny za właściwe smarowania tego układu. Kolejną rzeczą jest wyłączanie pojazdu zaraz po zatrzymaniu. Turbina potrzebuje czasu, aby się ostudzić, dlatego ważne jest, aby dać jej na to chwile. Jeżeli nie zadbamy o to, to w łożyskach naszej turbosprężarki może zgromadzić się nagar, przez co łożysko ulega szybszemu zużyciu i finalnie prowadzi to do zepsucia się całej turbiny.

Składanie turbosprężarki

Czy filtr powietrza ma wpływ na turbinę?

Oczywiście filtr powietrza ma szczególny wpływ na turbosprężarkę, ponieważ do prawidłowego jej działania, potrzebne jest czyste powietrze. Natomiast, jeżeli Twój filtr powietrza jest zbyt zużyty, albo uległ zniszczeniu, lub jest niskiej jakości, to do turbo mogą przedostawać się różnego rodzaju zanieczyszczenia, a ten komponent wymaga szczególnie dobrego dbania, aby służył jak najdłużej. Przy okazji dbania o turbinę, zadbaj również o filtr powietrza, a Twój samochód dłużej będzie w dobrej formie.

Turbosprężarka a zanieczyszczony filtr powietrza

Jakie są objawy zatkanego filtra powietrza?

Do oznak zatkanego lub całkiem zużytego filtra powietrza należą przede wszystkim:
- Zauważalne zwiększenie zużycia paliwa;
- Zmniejszona moc silnika z turbodoładowaniem;
- Nierównomierna praca silnika;
- Problemy z uruchomieniem silnika;
- Zaświecona lampka check engine na desce rozdzielczej w aucie;
- Pojawiający się czarny dym z rury wydechowej pojazdu;
- Wyrazisty zapach paliwa w kabinie samochodu.
Jeżeli zauważysz jakiekolwiek objawy (te wymienione powyżej lub inne), które świadczyć mogą o tym, iż w Twoim aucie dzieje się coś niepokojącego, to warto to jak najszybciej skonsultować ze swoim mechanikiem. Ignorowanie oznak awarii może doprowadzić do poważnych uszkodzeń, a ostatecznie do bardzo kosztownych napraw.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Bronek
2025-01-02 15:31:30
Z tymi turbosprężarkami to same problemy. Drugie auto mam w życiu i drugi raz mam zepsutą turbinę

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60