Dlaczego kapie olej z turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wyciek oleju z turbosprężarki może być spowodowany rozmaitymi usterkami. Z reguły jest to po prostu niewłaściwy poziom ciśnienia w obudowie turbiny i sprężarki. Wycieki oleju jest niezwykle niebezpiecznym zjawiskiem i może spowodować poważne uszkodzenie systemów łożyskowych. Jeżeli środek smarujący w niekontrolowany sposób wydostaje się z turbiny, może zanieczyścić środowiskowo. Oprócz tego ubytki oleju źle wpływa na działanie komponentów, które mogą się zetrzeć. Jeżeli wyciek z turbosprężarki pojawia się bezpośrednio po montażu i z obu stron urządzenia, to może być spowodowane usterkami takimi jak np. zgięte lub zatkane przewody powrotne oleju.
Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Wyciek oleju z turbiny objawy
Nie tylko awaria urządzenia turbo jest przyczyną wycieków oleju, ale bardzo często są to zjawiska w ogóle niezwiązane z tym podzespołem. Właśnie dlatego bardzo ważna jest prawidłowa diagnoza postawiona przez mechanika. Środek smarujący może wyciekać z turbosprężarki od strony koła kompresji, od strony koła turbiny oraz równocześnie od strony ssącej i wydechowej. Jedną z oznak wycieku oleju z turbosprężarki jest przede wszystkim plama oleju pod samochodem.

Wycieki oleju z turbiny - czy to awaria? - Wyciek oleju z turbiny
Bardzo często zdarza się tak, że ingerencja w budowę układu wydechowego, takie jak wycięcie katalizatora lub filtra cząstek stałych, mogą spowodować zmianę ciśnienia w układzie turbodoładowania, a to z kolei może wywołać wycieki oleju. Kolejną z przyczyn pojawienia się takiej sytuacji może być awaria systemu odpowietrzania układu. Pracująca prawidłowo turbosprężarka zasysa powietrze i odpręża skrzynię korbową, gdzie może dojść do nieprawidłowego gromadzenia środka smarującego. Kolejną usterką, która spowodować może wycieki oleju z turbiny są przedmuchy w silniku. Nawet za wysoki poziom oleju w silniki może spowodować, że trafi on do urządzenia turbo.

Wycieki Oleju - Przyczyny wycieków oleju? - Wyciek oleju z turbiny 1 9 TDI
Przyczynami wycieków oleju ze strony kompresji może być: przerwany wąż dolotowy, niskiej jakości lub stary rdzeń, niedrożny wąż dolotowy, zabrudzony lub stary filtr powietrza, a także niedrożny układ wydechowy. Z kolei przyczyną wycieków środka smarnego ze strony turbiny są: niewłaściwa lub niskiej jakości uszczelka wydechowa, nieprawidłowe ciśnienie w obudowie turbiny, a także dziury w układzie wydechowym. Przyczyną wycieków oleju może być również zbyt wysokie ciśnienie środka smarującego, kręcona lub zagięta rurka spływowa, fizyczne uszkodzenie części wirujących oraz nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowej, które spowodowane jest przedmuchami spalin.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Usterka spowodowana kapaniem oleju z turbiny może być spowodowana wieloma różnymi czynnikami. Poniżej wymieniono kilka możliwych przyczyn:
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą turbiny: Uszczelka pod głowicą turbiny odpowiada za utrzymanie szczelności między głowicą a korpusem turbiny. Jeśli uszczelka jest uszkodzona lub zużyta, olej może dostać się do wnętrza turbiny i wypływać z niej.
Zużycie łożysk lub wałka turbiny: Łożyska lub wałek turbiny mogą się zużywać z upływem czasu, co może prowadzić do uszkodzenia i przecieku oleju.
Uszkodzenie koła kompresji: Koło kompresji odpowiada za przetłaczanie ciśnienia gazów spalinowych do turbiny. Jeśli koło jest uszkodzone lub zużyte, może to prowadzić do przecieku oleju.
Brak odpowiedniej ilości oleju w silniku: Zbyt niski poziom oleju w silniku może prowadzić do nadmiernego zużycia lub uszkodzenia elementów turbiny, a także do przecieku oleju.
Aby dokładnie zdiagnozować przyczynę kapania oleju z turbiny, konieczne jest wykonanie szczegółowych testów i badań przez profesjonalnego mechanika lub specjalistę od turbin. W razie potrzeby należy wymienić uszkodzone lub zużyte elementy i upewnić się, że poziom oleju jest odpowiedni.