Localizations image

Dlaczego diesla z turbiną nie gasi się od razu?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Naprawa Turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Diesla z turbiną nie powinno się gasić od razu, ponieważ wysoka temperatura spalin i ogromna prędkość pracy turbosprężarki skutkuje nagrzaniem się tego podzespołu, nagłe wyłączenie silnika powoduje ustanie obiegu oleju, który odpowiada za jej chłodzenie i smarowanie – co grozi zatarciem turbosprężarki. Dlatego tak ważne jest, aby po pokonaniu długiej trasy, tuż przed zgaszeniem silnika odczekać około 1-2 minuty, w celu spokojnego zredukowania obrotów turbiny do zera. Zgaszenie rozgrzanej jednostki napędowej spowodować może, że obracający wirnik doprowadzi do zwęglenia się oleju, co w konsekwencji może być przyczyną powstawania zatorów w przewodach olejowych. A więc co może zrobić jeszcze kierowca, aby nie doprowadzić do szybkiej awarii układu turbodoładowania? Przede wszystkim warto pamiętać o niekatowaniu zimnego silnika, co oznacza, że w przypadku uruchamiania silnika pierwszą czynnością nie powinno być wciskanie pedału gazu w podłogę, a odczekanie około 30 sekund na rozgrzanie się jednostki napędowej.

Nie wyłączaj od razu silnika - Dlaczego Diesla nie gasi się od razu

Wysoka temperatura jest jednym z największych wrogów turbosprężarki, ale przy pracującym silniku jej łożyska stale są zaopatrywane w olej chroniący przed zatarciem. Gorzej, kiedy jednostka napędowa zostanie nagle wyłączona, szczególnie po forsownej jeździe. Wtedy odcina się dopływ środka smarującego, a ruchome elementy turbiny jeszcze przez chwilę obracają się bezwładnie. Co skutkować może zatarciem łożysk. Dlatego tak ważne jest wychłodzenie podzespołu po zakończonej jeździe. Jeśli po dynamicznej, dłuższej podróży wjeżdżamy do miasta i poruszamy się z małymi prędkościami i na niewielkich obrotach przez kilkanaście minut, to temperatura turbosprężarki znacząco spadnie i nie będzie trzeba czekać aż tylu minut na wyłączenie silnika.

1. Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Zasada gaszenia silnika diesla

Po długiej i dynamicznej podróży powinniśmy odczekać około 1-2 minuty, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby wirnik turbiny wytracił swoją prędkość, a wciąż pracujący olej obniżył temperaturę podzespołu, zanim silnik zostanie wyłączony. Jeżeli podróżowaliśmy na krótkim dystansie, wystarczy około 30 sekund, aby skutecznie ostudzić turbinę. Jeżeli jesteśmy na autostradzie i planujemy zjazd na stację paliw czy parking, to warto zwolnić tempo jazdy mniej więcej 1-2 kilometry przed zjechaniem.

2. Dlaczego "nie można" gasić silnika od razu po zatrzymaniu? - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu

Nie powinno się gasić rozgrzanego silnika, ponieważ może to spowodować, że obracający się wirnik spowoduje zwęglenie się oleju. Jeżeli w trakcie podróży używaliśmy silnika na wysokich obrotach, to przed wyłączeniem silnika powinniśmy schłodzić turbinę. Proces chłodzenia polega na zostawieniu pracującego samochodu na biegu jałowym na około 1-2 minuty. Możemy też oczywiście schłodzić turbosprężarkę, jadąc z wartościami obrotów poniżej 1,5 tys./min. Pamiętajmy, nie wyłączamy id razu silnika po forsownej jeździe.

Komentarze

Dawid 2022-12-30 10:52:36

Niektóre silniki diesla z turbodoładowaniem mogą wymagać dłuższego postoju po zgaszeniu, zanim będzie można bezpiecznie wyłączyć silnik. Jest to spowodowane tym, że turbosprężarka może nadal się nagrzewać po zgaszeniu silnika, a nagłe wyłączenie silnika może prowadzić do uszkodzenia tego elementu. Dlatego w niektórych samochodach z silnikiem diesla z turbodoładowaniem może być zalecane odczekanie kilku minut po zgaszeniu silnika, zanim będzie można wyłączyć zapłon. Warto zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu i przestrzegać zaleceń dotyczących wyłączania silnika, aby uniknąć uszkodzenia turbosprężarki lub innych elementów silnika.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO