
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Diagnoza awarii turbosprężarki może być trudna, ale istnieje kilka typowych objawów, które sugerują problemy z turbiną, najczęściej występującym jest spadek mocy pojazdu. Silnik traci wtedy moc i ma problem z wchodzeniem na wysokie obroty, jest to szczególnie odczuwalne podczas przyśpieszania. Typowym symptomem nieprawidłowej pracy tego komponentu jest również zwiększone zużycie oleju, szczególnie jeśli wcześniej nie było to dostrzegalne. Może to świadczyć o jego wycieku z turbosprężarki lub jego przenikaniu do układu doładowania, co sugeruje uszkodzenie uszczelnień lub łopatek turbiny. Często występujące jest również nadmierne zużycie paliwa, ponieważ silnik może pracować mniej wydajnie, co wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji pojazdu. Włączenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej (Check Engine Light), również jest jednym z symptomów awarii pracy turbosprężarki. Warto wtedy podłączyć samochód do komputera diagnostycznego, aby odczytać dokładne kody błędów. Sama diagnoza awarii turbosprężarki może być przeprowadzona na trzy główne sposoby: testy diagnostyczne, przegląd wizualny (zauważalne uszkodzenia zewnętrzne) oraz testy czynnościowe polegające na sprawdzeniu działania turbosprężarki pod obciążeniem.
Po czym poznać, że turbina bierze olej?
To, że turbina „bierze olej”, można poznać po następujących objawach:
• Wyciek oleju z turbosprężarki- jest to najczęstszy objaw. Olej może wyciekać z turbiny na zewnątrz, w okolicy jej korpusu, lub do układu dolotowego, co może przykładowo prowadzić do zanieczyszczenia świec zapłonowych.
• Jeśli turbosprężarka bierze olej, może to wpłynąć na pracę silnika. Silnik może pracować nierówno, a jego wydajność i moc mogą ulec obniżeniu.
• Niebieski dym z rury wydechowej- dym może być spowodowany spalaniem oleju, który dostał się do komory spalania.
Jeśli istnieje podejrzenie, że turbosprężarka bierze olej, zaleca się niezwłoczną konsultację z mechanikiem lub serwisem samochodowym.
Jak powinna brzmieć turbina?
Prawidłowo pracująca turbina w dieslu nie emituje żadnych niepokojących odgłosów. Jej praca jest płynna i równomierna, bez gwizdów, piszczenia, wycia czy innych nietypowych dźwięków. Jedynym odgłosem, jaki może wydawać sprawna turbosprężarka, jest cichy świst, który pojawia się przy przyśpieszaniu. Jest to spowodowane ruchem wirnika turbosprężarki, który wytwarza podciśnienie w dolocie powietrza.

Ile wytrzymuje turbina po regeneracji?
Turbina po regeneracji może wytrzymać tyle samo co całkowicie nowy komponent. Żywotność turbosprężarki po regeneracji zależy od:
• Jakości wykonanej regeneracji- jest to kluczowy czynnik wpływający na jej trwałość. Wybór profesjonalnego serwisu specjalizującego się w regeneracji turbosprężarek jest istotny. Wysokiej jakości renowacja, z wykorzystaniem odpowiednich części zamiennych i procedur, zwiększa trwałość komponentu.
• Stopnia zużycia turbiny przed regeneracją.
• Sposobu eksploatacji samochodu- częste przyspieszanie i hamowanie może skrócić żywotność turbiny.
Ogólnie rzecz biorąc, turbina po regeneracji może wytrzymać około 200 000 kilometrów. Jest to jednak tylko szacunkowa wartość, a rzeczywista żywotność turbosprężarki może być krótsza lub dłuższa, w zależności od czynników wymienionych powyżej.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze